Top 10 best gelezen artikelen op decafekrant.nl

7 december 2017 | Roy Spijker

Het einde van het jaar nadert. Tijd om terug te blikken op een bewogen jaar. We hebben een overzicht gemaakt van de meest gelezen artikelen op decafekrant.nl.

1. Column: Café-eigenaren zijn geen wetshandhavers
Best gelezen dit jaar? Een Column van redacteur Thijs Jacobs over een plannetje van STAP dat gasten nog maar twee bier tegelijkertijd mogen bestellen.

2. De Winter gaat voor authenticiteit met Nieuwe Dikke Dries Oost
Dikke Dries is een begrip in Utrecht. Jos de Winter van Nieuwe Dikke Dries opende begin dit jaar een derde vestiging in de Domstad. Wij spraken met hem in zijn nieuwe zaak.

3. Dit worden de biertrends voor 2017
Café-eigenaren moeten natuurlijk op de hoogte blijven van de nieuwste biertrends. Niet zo gek dat dit bericht veel werd gelezen. 

4. 'Bier is niet interessant meer om te verkopen'
In maart publiceerde het CBS cijfers waaruit blijkt dat de prijs van een biertje in de horeca harder stijgt dan in een supermarkt. Alexander Swart wilde hier graag zijn mening geven en belde ons op.

5. Khalid Oubaha: 'Je moet oppassen dat je geen brandweerman wordt'
Voor de eerste papieren editie van De CaféKrant van dit jaar spraken wij met horecaondernemer Khalid Oubaha. Hij heeft 17 zaken in Arnhem, Nijmegen en Enschede. 

6. Interview: Café Het Veulen, Den Bosch
Nog een interview in de top 10. Deze keer met Wiggert Mes van Café Het Veulen in Den Bosch.

7. Jubilerend café laat koppels hertrouwen
Op plek zeven vinden we nog een café uit Den Bosch. In dit geval gaat het om Café Reinders dat dit jaar zijn twintig jarig jubileum vierde. Dat deed het onder andere door koppels die elkaar in de kroeg hebben leren kennen, opnieuw te laten trouwen.

8. Interview Jacqueline Terberg: De koningin van de Korenmarkt
Deze zomer nam Jacqueline Terberg twee zaken over aan de Arnhemse Korenmarkt. Daarmee heeft de horecaonderneemster in één klap vier zaken op het plein. Wij gingen bij haar op bezoek.

9. Bierprijzen horeca blijven stijgen
De prijs van een glas bier in de horeca was in 2016 gemiddeld 5 cent duurder dan een jaar daarvoor.

10. Het verwaarloosde café
Monique van Gevelt schrijft speciaal voor De CaféKrant een aantal columns. Deze column haalde net de top 10.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: