Week van het Nederlandse Bier viert Nederlandse biercultuur

2 mei 2018 | David Bakker

In heel Nederland worden tijdens de Week van het Nederlandse Bier tal van bieractiviteiten georganiseerd door onder meer horecagelegenheden en brouwerijen. Van 24 mei t/m 3 juni ontdekken liefhebbers de veelzijdigheid van Nederlands bier tijdens biermasterclasses, bierproeverijen en brouwworkshops.

De Week van het Nederlandse Bier wordt op 24 mei traditiegetrouw geopend op het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni. Ruim 100 brouwerijen door heel het land openen dan hun deuren voor publiek. Iedere organisatie kan aanhaken op de Week van het Nederlandse Bier door een biergerelateerde activiteit te organiseren.

Bruisende Nederlandse biercultuur

Henri Reuchlin, voorzitter van de Week van het Nederlandse Bier: “Van 24 mei tot en met 3 juni staat heel Nederland in het teken van Nederlands bier. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we de bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al deze mooie bieren ervaren. Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot bier pubquizzen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten. Een ontdekkingstocht door het Nederlandse bierland.”

Globaal programma

 - 24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018

 - 24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag

 - 24 mei t/m 3 juni: Tientallen bieractiviteiten door het hele land

 - 1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen

Activiteit organiseren?

Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en indien gewenst ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview
Interview Wim Cox "Ik hou van quick and dirty"

Het was nooit zijn droom om horecaondernemer te worden. Maar na acht jaar atheneum en geen brandende ambitie om een vervolgstudie te volgen, belandde hij als gastheer in het hotel van zijn ouders. Niet wetende dat hij 35 jaar later op een terras in Roermond terug kan kijken op een florerend leven in...

Economie Achtergronden
Horecasector betaalt facturen het snelst

Het betaalgedrag van het Nederlandse bedrijfsleven is in het derde kwartaal van 2018 verslechterd. Facturen worden nu na gemiddeld 40,6 dagen voldaan. Dat is 0,7 dagen langzamer dan in het eerste half jaar van 2018. Dit blijkt uit de nieuwste Barometer Betaalgedrag van bedrijfsinformatiespecialist G...

Awards Bier
Dit is het lekkerste bockbier van Nederland

Bij Brouwerij Maximus in De Meern werd dit jaar door 132 proevers geproefd om te bepalen welk bockbier het lekkerste van Nederland is in 2018. Er werden 60 bockbieren geproefd, waarvan 32 in de categorie standaard tot en met 7 procent en 28 in de categorie zwaar boven de 7 procent. De prijzen bi...

De oplossingen voor lastige medewerkers

Met regelmaat krijg ik een vraag van een werkgever wat hij kan doen met een medewerker als er iets niet meer lekker loopt in de arbeidsrelatie. Dat kan van alles zijn: de werknemer gaat zijn eigen gang, trekt zich weinig van werkafspraken of collega’s aan, maakt fouten, meldt zich te pas en te...

Bier Longread
Achtergrond: de kracht van de wisseltap

Voor veel gasten gaat er niets boven een vers getapt biertje. Hoewel pils nog altijd favoriet is, zijn seizoensbieren niet meer weg te denken. Maar waarom zou je daarin altijd het aanbod van de brouwerij volgen? Ook lokaal zijn er leuke biertjes te krijgen, waarmee je een onderscheidend aanbod neer ...

Awards Achtergronden
Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018. Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: