Week van het Nederlandse Bier viert Nederlandse biercultuur

2 mei 2018 | David Bakker

In heel Nederland worden tijdens de Week van het Nederlandse Bier tal van bieractiviteiten georganiseerd door onder meer horecagelegenheden en brouwerijen. Van 24 mei t/m 3 juni ontdekken liefhebbers de veelzijdigheid van Nederlands bier tijdens biermasterclasses, bierproeverijen en brouwworkshops.

De Week van het Nederlandse Bier wordt op 24 mei traditiegetrouw geopend op het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag en afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni. Ruim 100 brouwerijen door heel het land openen dan hun deuren voor publiek. Iedere organisatie kan aanhaken op de Week van het Nederlandse Bier door een biergerelateerde activiteit te organiseren.

Bruisende Nederlandse biercultuur

Henri Reuchlin, voorzitter van de Week van het Nederlandse Bier: “Van 24 mei tot en met 3 juni staat heel Nederland in het teken van Nederlands bier. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we de bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al deze mooie bieren ervaren. Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot bier pubquizzen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten. Een ontdekkingstocht door het Nederlandse bierland.”

Globaal programma

 - 24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018

 - 24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag

 - 24 mei t/m 3 juni: Tientallen bieractiviteiten door het hele land

 - 1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen

Activiteit organiseren?

Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en indien gewenst ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Longread
Cash verdwijnt voorlopig nog niet uit de horeca

Na een jarenlange promotie van pinnen en contactloos betalen, hoor je de laatste tijd steeds vaker de roep om contant betalen. De Nederlandsche Bank laat van zich horen als voorstander van cash. Wat moet je daarmee in de horeca, waar contant geld voor onveilige situaties zorgt? Maatregelen nemen! ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: