Warsteiner lanceert nieuwe merkcampagne ‘Het Verschil’

22 juni 2017 | Thijs Jacobs

Warsteiner zet met haar nieuwe merkcampagne 'Het Verschil' centraal. Het verschil zit in details, in wat je proeft, in wat je ziet. Het verschil tussen drinken en genieten. Na de opfrisbeurt van de huisstijl, logo en verpakkingen eerder dit jaar ondergaat nu ook de positionering van Warsteiner een metamorfose. De nieuwe merkcampagne omvat een uitgebreide out-of-home, print en online campagne en wordt afgetrapt met een tv-commercial. Het verschil tussen twee vingers en Fingerspitzengefühl

Bekijk hier de tv commercial op Youtube

Het verschil tussen drinken en genieten

Als kwaliteitspils gemaakt van handgeselecteerde hop, gerst uit de champagnestreek en water uit eigen natuurbron, onderscheidt Warsteiner zich door premium kwaliteit toegankelijk te maken voor het brede publiek. Met Het Verschil laat Warsteiner ook duidelijk zien hoe een kwalitatieve Pilsener gedronken wordt: met schuimkraag uit het kenmerkende Tulpglas met een druppelvanger rond de voet. Warsteiner wil consumenten laten genieten van het beste dat de Duitse brouwcultuur te bieden heeft. Daarom worden er gedurende het jaar verschillende producten - zoals Premium Pilsener, Alkoholfrei, Radler en Winter – uitgelicht in de tv commercial.

Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux, licht toe: “Voor veel mensen is bier gewoon bier, maar bij Warsteiner zien we dat anders. We willen consumenten laten zien en ervaren dat er verschil is in smaak, beleving en presentatie. We zijn heel trots op onze nieuwe merkcampagne: Het Verschil. In een tijd waarin de biermarkt overspoeld wordt door nieuwkomers is het voor ons van groot belang om opnieuw van onszelf te laten horen. Tijd om Nederland het verschil te laten ontdekken met Warsteiner.”

Het verschil in huis

De campagne is de komende periode ook terug te vinden op de winkelvloer. Met de winkels worden tailormade activaties georganiseerd en outdoor posters bij de supermarkten verwijzen naar de campagne. Later dit jaar komt Warsteiner ook met een eigen webshop. Hier komen verschillende merchandise artikelen op te staan die aansluiten bij de campagne, zoals bijvoorbeeld de Tulpglazen, om zo consumenten ook thuis de complete ervaring te kunnen bieden.

Credits

Verantwoordelijk bij Warsteiner: Marcel Beekman, Wilco Gersen, Arjan Barten, Denise Leeuwangh

Reclamebureau: New Normal

Creatie: Marcel van Kleeff, Merijn Kalden

RTV productie: Marcel Ossendrijver

Productiemaatschappij: In Case of Fire

Regie: Job van As

Muziek: LAB3

Post production: Captcha

Mediabureau: De Media Maatschap

Over Warsteiner

In het dorpje Warstein, in het natuurrijke Sauerland, wordt sinds 1753 WARSTEINER gebrouwen. Dit gebeurt nog altijd volgens de eeuwenoude tradities van het Reinheitsgebot (1516) in één van de modernste brouwerijen van Europa. Vanuit de familiebrouwerij, die sinds 9 generaties eigendom is van de familie Cramer, worden de bieren van WARSTEINER naar inmiddels meer dan 60 landen wereldwijd geëxporteerd. Warsteiner stelt zich als doel om mensen wereldwijd te laten genieten van het beste dat de Duitse brouwcultuur te bieden heeft. De kernwaarden zelfverzekerd, authentiek, toegankelijk en sociaal staan daarbij centraal.

Ga naar http://www.warsteiner.nl/hetverschil voor meer informatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Koffie & thee Longread
Koffiekennis: alles over koffievarianten

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. In de horeca is koffie essentieel, net als in B&B en dan zeker bij het ontbijt. Omdat specialty coffees steeds gangbaarder zijn, is het verstandig om eens in deze donkerbruine materie te duiken. Want wat is speci...

Amsterdam Café
Nedstede koopt vastgoed en exploitatie café De Vergulde Gaper in de Jordaan

Nedstede heeft het vastgoed en de exploitatie van café De Vergulde Gaper gekocht. Het beroemde café ligt middenin de Jordaan, aan de Prinsenstraat 30, op de hoek van de Prinsengracht. De Vergulde Gaper is geliefd onder zowel Amsterdamse locals als toeristen, niet alleen vanwege zijn...

Tech Coronacrisis
Horecaplatform Nocto biedt oplossing voor de anderhalvemetersamenleving

De horeca behoort tot één van de industrieën die zwaar getroffen is door COVID-19. Na 81 dagen gesloten te zijn geweest, mocht de horeca 1 juni weer open. Verschillende regels moeten dan wel worden nageleefd. Terwijl ongeduldig wordt gewacht op versoepelingen, komt Rotterdamse sta...

KHN Coronacrisis
Clubs & Nightlife bedrijven pleiten voor heropening per 1 augustus

De versoepelingen die vanaf vandaag ingaan, bieden voor veel sectoren weer enige ruimte om te ondernemen, maar voor de Clubs & Nightlife bedrijven is er nog steeds geen perspectief; zij moeten tot tenminste 1 september de deuren gesloten houden. Dit is niet langer uit te leggen. In Den Haag word...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Bezorgen van drankpakketten door horeca mag niet meer

Vanaf woensdag 1 juli mogen horecaondernemers in de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid geen drankpakketten, met daarin licht alcoholische dranken, meer bezorgen, zo lezen we op de website van De Gelderlander. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werd er voor de horeca een uitzondering gemaakt, m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: