Warsteiner lanceert nieuwe merkcampagne ‘Het Verschil’

22 juni 2017 | Thijs Jacobs

Warsteiner zet met haar nieuwe merkcampagne 'Het Verschil' centraal. Het verschil zit in details, in wat je proeft, in wat je ziet. Het verschil tussen drinken en genieten. Na de opfrisbeurt van de huisstijl, logo en verpakkingen eerder dit jaar ondergaat nu ook de positionering van Warsteiner een metamorfose. De nieuwe merkcampagne omvat een uitgebreide out-of-home, print en online campagne en wordt afgetrapt met een tv-commercial. Het verschil tussen twee vingers en Fingerspitzengefühl

Bekijk hier de tv commercial op Youtube

Het verschil tussen drinken en genieten

Als kwaliteitspils gemaakt van handgeselecteerde hop, gerst uit de champagnestreek en water uit eigen natuurbron, onderscheidt Warsteiner zich door premium kwaliteit toegankelijk te maken voor het brede publiek. Met Het Verschil laat Warsteiner ook duidelijk zien hoe een kwalitatieve Pilsener gedronken wordt: met schuimkraag uit het kenmerkende Tulpglas met een druppelvanger rond de voet. Warsteiner wil consumenten laten genieten van het beste dat de Duitse brouwcultuur te bieden heeft. Daarom worden er gedurende het jaar verschillende producten - zoals Premium Pilsener, Alkoholfrei, Radler en Winter – uitgelicht in de tv commercial.

Marcel Beekman, directeur Warsteiner Benelux, licht toe: “Voor veel mensen is bier gewoon bier, maar bij Warsteiner zien we dat anders. We willen consumenten laten zien en ervaren dat er verschil is in smaak, beleving en presentatie. We zijn heel trots op onze nieuwe merkcampagne: Het Verschil. In een tijd waarin de biermarkt overspoeld wordt door nieuwkomers is het voor ons van groot belang om opnieuw van onszelf te laten horen. Tijd om Nederland het verschil te laten ontdekken met Warsteiner.”

Het verschil in huis

De campagne is de komende periode ook terug te vinden op de winkelvloer. Met de winkels worden tailormade activaties georganiseerd en outdoor posters bij de supermarkten verwijzen naar de campagne. Later dit jaar komt Warsteiner ook met een eigen webshop. Hier komen verschillende merchandise artikelen op te staan die aansluiten bij de campagne, zoals bijvoorbeeld de Tulpglazen, om zo consumenten ook thuis de complete ervaring te kunnen bieden.

Credits

Verantwoordelijk bij Warsteiner: Marcel Beekman, Wilco Gersen, Arjan Barten, Denise Leeuwangh

Reclamebureau: New Normal

Creatie: Marcel van Kleeff, Merijn Kalden

RTV productie: Marcel Ossendrijver

Productiemaatschappij: In Case of Fire

Regie: Job van As

Muziek: LAB3

Post production: Captcha

Mediabureau: De Media Maatschap

Over Warsteiner

In het dorpje Warstein, in het natuurrijke Sauerland, wordt sinds 1753 WARSTEINER gebrouwen. Dit gebeurt nog altijd volgens de eeuwenoude tradities van het Reinheitsgebot (1516) in één van de modernste brouwerijen van Europa. Vanuit de familiebrouwerij, die sinds 9 generaties eigendom is van de familie Cramer, worden de bieren van WARSTEINER naar inmiddels meer dan 60 landen wereldwijd geëxporteerd. Warsteiner stelt zich als doel om mensen wereldwijd te laten genieten van het beste dat de Duitse brouwcultuur te bieden heeft. De kernwaarden zelfverzekerd, authentiek, toegankelijk en sociaal staan daarbij centraal.

Ga naar http://www.warsteiner.nl/hetverschil voor meer informatie.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Nice 'n Easy
De verschillen tussen THT en TGT

De NVWA controleert of bedrijven die zich met eten bezig houden zich aan de wetten en regels houden. Op de website van dit overheidsorgaan legt de NVWA de verschillen uit tussen ‘ten minste houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot.’ In de meeste gevallen stelt de fabrikant van h...

Amsterdam Cocktails
Tess Posthumus en Timo Janse openen cocktailbar Dutch Courage

In coronatijd een bar beginnen? Wereldwijd bekroonde bartenders Tess Posthumus en Timo Janse doen het. Waar coronamaatregelen de verbouwing flink vertraagden, opent cocktailbar Dutch Courage vanaf 14 september officieel de deuren. De cocktailbar op de Amsterdamse Zeedijk 12 is een ode aan jenever en...

Economie Coronacrisis
Aantal werkenden in horeca weer terug op pre-corona niveau

Het aantal werkenden in de horeca is weer terug op het niveau van voor de lockdown. De zomergroei blijft in de meeste horecasectoren echter steken. Dat blijkt uit onderzoek van het aantal ingeroosterde medewerkers van roosterplanning- en flexwerkbureau voor horecawerknemers L1NDA. Aan de hand van ee...

Columns
Waarom zou je niet tegen de stroom in zwemmen?

Ik ben geen luistervink, maar in de trein is het vaak onmogelijk om een gesprek niet op te vangen. Zo ook het gesprek van twee meiden aan de andere kant van de coupé. "Ik rook 4 pakjes sigaretten per week. Soms baal ik zo van mezelf. Ik ga gewoon geen sigaretten meer kopen en niet mee...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: