Patrick Beijk Meest Markante Horecaondernemer van Groningen

11 september 2018 | Thijs Jacobs

Patrick Beijk mag zich dit jaar én volgend jaar de Meest Markante Horecaondernemer van de provincie Groningen noemen. Patrick, eigenaar van onder andere mr. Mofongo en The Dog Bollocks, stond met vier andere horecaondernemers in de finale. Patrick valt volgens de jury op door zijn uitdagende initiatieven en nieuwe horecaconcepten. Hij werd gisterenavond gekozen tot winnaar en is daarmee de meest markante horecaondernemer van Groningen!

Genomineerden

De jury bezocht de afgelopen weken de vier horecaondernemers die in de provincie Groningen genomineerd waren voor deze prestigieuze prijs van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De eerste regionale genomineerde was Jelle Bos van Beleef Lauwersoog. Hij weet met onder meer het horecabedrijf Het Booze Wijf en andere concepten gasten te verleiden naar Lauwersoog te komen. Ook André Dokter was genomineerd als Meest Markante Horecaondernemer van Groningen. André is eigenaar van het gelijknamige steakhouse in Briltil en van Het Zusje van André Dokter in de binnenstad van Groningen. Ten slotte stond de familie Swierstra in de finale. Hun bedrijf, Brouwerij Martinus, heeft in korte tijd grote naamsbekendheid en waardering opgebouwd.

De jury bestond uit:

Egbert Brinks, manager van de NH Hotels Groningen, Hotel De Ville en bestuurslid van KHN regio Groningen

Marco Agema, winnaar van Meest Markante Horecaondernemer in Groningen in 2016/2017

Albert Kuil van grand café Borg Nienoord, Restaria Zuid, Sportcentrum Leek en bestuurslid van KHN

Menno Hoexum,  oud-journalist van het Dagblad van het Noorden.

De jury was onder de indruk van het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee deze ondernemers dag-in-dag-uit met hun bedrijf bezig zijn. De genomineerden zijn alle vier een voorbeeld voor de verdere innovatie en verbetering van de kwaliteit van de horecabranche.

Koninklijke Horeca Nederland organiseert elke twee jaar de verkiezing van Meest Markante Horecaondernemer. De prijs is voor innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Op deze manier stimuleert Koninklijke Horeca Nederland innovatie onder haar leden. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie, zie meestmarkant.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: