Patrick Beijk Meest Markante Horecaondernemer van Groningen

11 september 2018 | Thijs Jacobs

Patrick Beijk mag zich dit jaar én volgend jaar de Meest Markante Horecaondernemer van de provincie Groningen noemen. Patrick, eigenaar van onder andere mr. Mofongo en The Dog Bollocks, stond met vier andere horecaondernemers in de finale. Patrick valt volgens de jury op door zijn uitdagende initiatieven en nieuwe horecaconcepten. Hij werd gisterenavond gekozen tot winnaar en is daarmee de meest markante horecaondernemer van Groningen!

Genomineerden

De jury bezocht de afgelopen weken de vier horecaondernemers die in de provincie Groningen genomineerd waren voor deze prestigieuze prijs van Koninklijke Horeca Nederland (KHN). De eerste regionale genomineerde was Jelle Bos van Beleef Lauwersoog. Hij weet met onder meer het horecabedrijf Het Booze Wijf en andere concepten gasten te verleiden naar Lauwersoog te komen. Ook André Dokter was genomineerd als Meest Markante Horecaondernemer van Groningen. André is eigenaar van het gelijknamige steakhouse in Briltil en van Het Zusje van André Dokter in de binnenstad van Groningen. Ten slotte stond de familie Swierstra in de finale. Hun bedrijf, Brouwerij Martinus, heeft in korte tijd grote naamsbekendheid en waardering opgebouwd.

De jury bestond uit:

Egbert Brinks, manager van de NH Hotels Groningen, Hotel De Ville en bestuurslid van KHN regio Groningen

Marco Agema, winnaar van Meest Markante Horecaondernemer in Groningen in 2016/2017

Albert Kuil van grand café Borg Nienoord, Restaria Zuid, Sportcentrum Leek en bestuurslid van KHN

Menno Hoexum,  oud-journalist van het Dagblad van het Noorden.

De jury was onder de indruk van het enthousiasme en de gedrevenheid waarmee deze ondernemers dag-in-dag-uit met hun bedrijf bezig zijn. De genomineerden zijn alle vier een voorbeeld voor de verdere innovatie en verbetering van de kwaliteit van de horecabranche.

Koninklijke Horeca Nederland organiseert elke twee jaar de verkiezing van Meest Markante Horecaondernemer. De prijs is voor innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Op deze manier stimuleert Koninklijke Horeca Nederland innovatie onder haar leden. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt in 2019 de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie, zie meestmarkant.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Bier Brouwerijen
Vier brouwerijen sluiten zich aan bij Nederlandse Brouwers

Brouwerij Two Chefs Brewing, Kompaan Dutch Craft Beer Company, Brouwerij Noordt en Brouwerij Duvel Moortgat Nederland zijn per februari 2020 lid bij Nederlandse Brouwers. Hiermee telt de vereniging Nederlandse Brouwers voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederl...

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Events Brouwerijen
Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heine...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: