Nederland viert bier tijdens Week van het Nederlandse Bier

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

Van 24 mei tot en met 3 juni staat het hele land in het teken van bier tijdens de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tijdens dit jaarlijkse evenement zetten de bierbrouwers, de horeca en de retail bier van eigen bodem in de spotlight middels proeverijen, workshops, bierwandeltochten, bierdiners en -festivals door het hele land.

Het Nederlands Bierproeffestival in de Haagse Grote Kerk (24 t/m 26 mei) trapt ‘De Week’ traditiegetrouw af. Op deze bijzondere locatie presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 200 verschillende bieren, kunnen bezoekers diverse workshops volgen en staat de combinatie van bier en food centraal. Tijdens de opening op 24 mei wordt hier tevens het Beste Bier van Nederland 2018 bekendgemaakt. De kaartverkoop voor het Nederlands Bierproeffestival is nu gestart. Tot slot krijgt men een uniek kijkje achter de schermen tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (1 t/m 3 juni), wanneer Nederlandse brouwerijen hun deuren openen. Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop  zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Bruisende Nederlandse biercultuur

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. Voorzitter Henri Reuchlin: “De afgelopen jaren is het aantal brouwerijen in Nederland flink gestegen, inmiddels zijn het er meer dan 500! Dat betekent ook dat er in ons land talloze biersoorten zijn. Het is prachtig om te zien hoe het ambacht van bier brouwen enorm leeft en er binnen het vak flink geïnnoveerd wordt. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we die bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al die mooie bieren ervaren. Dit jaar introduceren we tevens een aantal nieuwe elementen en beginnen we natuurlijk met de bekendmaking van het Beste Bier van Nederland!”

Globaal programma

24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018

24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag

24 mei t/m 3 juni: meer dan 100 bier-activiteiten door het hele land

1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen

Activiteit organiseren?

Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week van het Nederlandse Bier iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten. Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en bijv. ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Grijp eerst dat laaghangend fruit

Horecamensen houden van knallen. Een mooie avond draaien met je team waarbij alles klopt. Waar de service soepel loopt, de gasten happy zijn en een goede omzet wordt gedraaid. Horecamensen vinden stille momenten in de zaak echter een gruwel. Wachten op klandizie en ‘wortelschieten’ is...

Events
Jubileumeditie BBB Maastricht groot succes

De 65e editie van BBB Maastricht was een groot succes en laat consistentie in groei zien. Meer dan 400 exposanten zorgden voor een beursvloer bomvol inspiratie op het gebied van (non)food, drinks en gastronomie. Maar er was vooral aandacht voor innovatie en culinair talent. De toon is gezet voor de ...

Wijn
Speciale wijnactie voor onze lezers!

Vinites biedt onze lezers samen met Francis Ford Coppola Winery een speciale aanbieding aan. Via de webshop kun je gebruikmaken van een aantrekkelijke korting, waarbij je niet 342 euro, maar 300 euro betaalt voor 36 flessen (3 dozen) met twee wijnen: Chardonnay 'Rosso and Bianco' 2017 en Cab...

Bier
Grolsch introduceert Herfstbier 0.0% tijdens Military Boekelo-Enschede

Grolsch introduceert Grolsch Herfstbier 0.0% als onderdeel van de Grolsch Proeverij met daaraan voorafgaand een exclusieve primeur voor de Military Enschede-Boekelo. Als marktleider in het Herfstbok segment biedt Grolsch met Grolsch Herfstbier 0.0% als eerste grote brouwer een verantwoord alternatie...

Ondernemers vaak doelwit van helers

Regelmatig zijn ondernemers het doelwit van helers, bijvoorbeeld doordat zij gestolen producten aangeboden krijgen. Ook worden zij slachtoffer van bedrijfsinbraken of overvallen waarbij eigendommen worden buitgemaakt. In 80% van de gevallen wordt buit geheeld. Gelukkig kunnen ondernemers veel doen o...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Kansspelautomaten in het café; een korte uitleg

Liever reguleren dan verbieden. Dat is in een notendop wat de wetgever al sinds het begin van de twintigste eeuw moet hebben gedacht over kansspelen. Van een kleurrijke en lichtgevende gokkast in het café meer of minder kijkt niemand op, maar dat daarachter een berg aan regelgeving schuilgaat...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: