Nederland viert bier tijdens Week van het Nederlandse Bier

25 januari 2018 | Thijs Jacobs

Van 24 mei tot en met 3 juni staat het hele land in het teken van bier tijdens de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tijdens dit jaarlijkse evenement zetten de bierbrouwers, de horeca en de retail bier van eigen bodem in de spotlight middels proeverijen, workshops, bierwandeltochten, bierdiners en -festivals door het hele land.

Het Nederlands Bierproeffestival in de Haagse Grote Kerk (24 t/m 26 mei) trapt ‘De Week’ traditiegetrouw af. Op deze bijzondere locatie presenteren ruim 40 Nederlandse brouwerijen meer dan 200 verschillende bieren, kunnen bezoekers diverse workshops volgen en staat de combinatie van bier en food centraal. Tijdens de opening op 24 mei wordt hier tevens het Beste Bier van Nederland 2018 bekendgemaakt. De kaartverkoop voor het Nederlands Bierproeffestival is nu gestart. Tot slot krijgt men een uniek kijkje achter de schermen tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen (1 t/m 3 juni), wanneer Nederlandse brouwerijen hun deuren openen. Voor een overzicht van de activiteiten en kaartverkoop  zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Bruisende Nederlandse biercultuur

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. Voorzitter Henri Reuchlin: “De afgelopen jaren is het aantal brouwerijen in Nederland flink gestegen, inmiddels zijn het er meer dan 500! Dat betekent ook dat er in ons land talloze biersoorten zijn. Het is prachtig om te zien hoe het ambacht van bier brouwen enorm leeft en er binnen het vak flink geïnnoveerd wordt. Met de Week van het Nederlandse Bier vieren we die bruisende Nederlandse biersector en kan de consument al die mooie bieren ervaren. Dit jaar introduceren we tevens een aantal nieuwe elementen en beginnen we natuurlijk met de bekendmaking van het Beste Bier van Nederland!”

Globaal programma

24 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2018

24 mei t/m 26 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag

24 mei t/m 3 juni: meer dan 100 bier-activiteiten door het hele land

1 t/m 3 juni: Nederlandse Brouwerijdagen

Activiteit organiseren?

Cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties zorgen tijdens de Week van het Nederlandse Bier iedere dag voor diverse biergerelateerde activiteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizen, workshops en bierwandelingen- en rondvaarten. Organisaties en ondernemers die iets willen organiseren tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2018 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website. Ze kunnen hiermee rekenen op extra promotie, een communicatie-toolkit en bijv. ondersteuning bij het organiseren van een bierproeverij.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Achtergronden KHN
KHN pleit voor noodfonds horecazaken na gedwongen sluiting

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) luidt de noodklok voor horecabedrijven die op last van de burgemeester gesloten zijn nadat er een geweldsincident bij hun zaak heeft plaatsgevonden. KHN vindt dat deze ondernemers gecompenseerd moeten worden uit een noodfonds van de overheid als na politieonderzoek...

Economie Achtergronden
Onderzoek: horeca laat sterke winstontwikkeling zien

De horeca heeft ook in 2017 sterk geprofiteerd van de verbeterde koopkracht. De omzetgroei kwam uit op 8% en werd breed gedragen: het aandeel van horecaondernemers met een stabiele of hogere omzet steeg naar 71%. De winstontwikkeling was met 20% erg sterk (+18% in 2016) en ruim beter dan het mkb-gem...

Regelgeving
Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID

Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID Staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) ervaart zelf in de horeca hoe lastig het is om de leeftijd van jongeren in te schatten. De landelijke actie NIXzonderID is vandaag gestart door staatssecretaris Paul Blokhuis (V...

Regelgeving
KHN: overheid moet horeca tegemoet komen in tijd of geld bij verbod rookruimten

Op 6 april jl. kondigde staatssecretaris Blokhuis van VWS aan dat hij rookruimten in de horeca over 2 jaar wil verbieden. Uit een enquête die door bijna 2500 leden van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is ingevuld, blijkt dat een verbod grote impact heeft. Horecaondernemers zien bij een verbo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: