Michele van Spilbeeck nieuwe Horecadirecteur Bierbrouwerij AB InBev

26 januari 2021 | Redactie

Michele van Spilbeeck is per 1 maart 2021 de nieuwe Horecadirecteur van Bierbrouwerij AB InBev. Zij volgt Mark Hanssen op, die na meer dan 20 jaar bij de brouwerij een nieuwe uitdaging aangaat. Michele werkt sinds 2013 bij de brouwer en is een bekend gezicht binnen de Nederlandse horeca. 

De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horecateam operationeel en commercieel, bestaand uit accountmanagers, monteurs en chauffeurs. Ook staat ze samen met Mark Hanssen aan de wieg van de succesvolle lancering van het biermerk Bud in de horeca. Daarvoor vervulde zij diverse sales functies in België, met name voor het retailkanaal. Bierbrouwerij AB InBev is onder meer bekend van merken zoals Bud, Hertog Jan, Jupiler, Leffe, Dommelsch en Corona. Bij de brouwer werken in Nederland ruim 550 werknemers.

Ruime ervaring

Michele van Spilbeeck startte in 2013 bij AB InBev als ‘Global Management Trainee’. In 2014 vervulde zij de rol van sales consultant in het Belgische retailkanaal, waarna ze verantwoordelijk werd voor het ‘Customer Service Center’ Retail van Nederland en België. Van 2016 tot 2018 was ze twee jaar Key Accountmanager van de van de Belgische supermarktketen Carrefour en Mestdagh. De afgelopen twee jaar leidde ze het Nederlandse horeca team operationeel en commercieel, onder eindverantwoordelijkheid van Mark Hanssen. In deze periode heeft ze samen met het team de positie van Bierbrouwerij AB InBev in de horeca verstevigd en een duidelijke portfolio strategie neergezet, met een succesvolle lancering van het biermerk Bud in Nederland.

Michele van Spilbeeck: “De horeca gaat door een ongekend moeilijke tijd. Ik geloof erin dat consumenten staan te popelen om weer verantwoord te genieten van onze mooie bieren en de gastvrijheid in de horeca, zodra dit weer mogelijk is. Daarom kijk ik er enorm naar uit om de horeca te helpen sterk terug te keren. Hier ga ik samen met het team vol mee aan het werk, want we verlangen ernaar om straks weer samen te kunnen genieten van een vers getapt glas bier in de horeca. Ik wil Mark Hanssen ontzettend bedanken voor onze fijne samenwerking en zijn goede werk in de moeilijke afgelopen periode, waarbij we hebben geprobeerd onze relaties zo goed mogelijk te helpen, ook al hebben we geen druppel bier in de horeca verkocht. De afgelopen twee jaar heb ik de Nederlandse horeca goed leren kennen en ik kijk ernaar uit om er samen met onze relaties voor te gaan zorgen dat de horeca straks weer gaat floreren.”

Blijf je graag op de hoogte?

Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: