IJslandse vliegmaatschappij brouwt eigen bier

19 februari 2018 | Thijs Jacobs

Tijdens het Jaarlijkse IJslandse Bier Festival, dat wordt gehouden van 22 tot 24 februari, komen ambachtelijke brouwerijen van over de hele wereld samen om enthousiaste bezoekers te laten proeven van hun nieuwste bieren. De IJslandse low-cost luchtvaartmaatschappij WOW air heeft aangekondigd haar eigen limited edition ‘WOW Beer’ te lanceren ter ere van deze gelegenheid.

Het WOW bier zal verkrijgbaar zijn op het festival en op een geselecteerd aantal vluchten. Het bier is gebrouwen door TO ØL, een Deense brouwerij die zelf ook te vinden is op het bierfestival en heeft een knapperig moutig karakter met een hint van bloemige, hopppige aroma’s.

Bierfestival

Het is waarschijnlijk niemand ontgaan dat ambachtelijk gebrouwen bieren tegenwoordig niet meer weg te denken zijn. Een trend die ook low-cost maatschappij WOW air niet ontgaan is, maar juist heeft gemotiveerd het jaarlijkse IJslandse bierfestival te sponsoren. WOW air, een van de grootste sponsors van het event,  zet zich direct op de kaart met de introductie van haar eigen bier. Het WOW bier wordt geproefd naast wereldberoemde brouwerijproducties zoals Brooklyn's Other Half, Manchester's Coldwater Brewing, The Veil of Virginia en tientallen anderen uit Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld.

Kunstenaar    

Het blikje is bedrukt met een ontwerp van de IJslandse kunstenaar Odee en heeft de naam ‘I’m in Paradise’ gekregen. Het design is geinpsireerd op de reis terug, wanneer je een tijdje in het buitenland bent geweest. “Je komt vanuit een paradijs weer in de rust van je eigen huis, dat geeft een bijzonder gevoel”, verteld Odee over zijn werk in het WOW air magazine. “In dit geval gaat het om een WOW air vlucht, waar je als passagier welkom bent en je weer naar je thuisbasis wordt gebracht.” Een groot formaat alumiumversie van de visuals zal binnenkort de muren van het hoofdkantoor van WOW air sieren.

De TO ØL brouwerij die het WOW bier hebben gemaakt wordt ook wel een gypsy brewery genoemd, dit houdt in dat zij hun kennis en skills inzetten bij gevestigde brouwerijen die productiecapaciteit over hebben. De recepten, stijl en branding blijven hun eigendom. Ze geloven dat de oudste tradities niet per definitie de beste methodes zijn. Door niet de regels te volgen is het juist mogelijk om de meest spannende bieren te maken. TO ØL onderscheidt zich door hun verbeeldingskracht, persoonlijke knowhow en wetenschap om de beste resultaten te behalen en is dus een perfecte match met WOW air.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: