IJslandse vliegmaatschappij brouwt eigen bier

19 februari 2018 | Thijs Jacobs

Tijdens het Jaarlijkse IJslandse Bier Festival, dat wordt gehouden van 22 tot 24 februari, komen ambachtelijke brouwerijen van over de hele wereld samen om enthousiaste bezoekers te laten proeven van hun nieuwste bieren. De IJslandse low-cost luchtvaartmaatschappij WOW air heeft aangekondigd haar eigen limited edition ‘WOW Beer’ te lanceren ter ere van deze gelegenheid.

Het WOW bier zal verkrijgbaar zijn op het festival en op een geselecteerd aantal vluchten. Het bier is gebrouwen door TO ØL, een Deense brouwerij die zelf ook te vinden is op het bierfestival en heeft een knapperig moutig karakter met een hint van bloemige, hopppige aroma’s.

Bierfestival

Het is waarschijnlijk niemand ontgaan dat ambachtelijk gebrouwen bieren tegenwoordig niet meer weg te denken zijn. Een trend die ook low-cost maatschappij WOW air niet ontgaan is, maar juist heeft gemotiveerd het jaarlijkse IJslandse bierfestival te sponsoren. WOW air, een van de grootste sponsors van het event,  zet zich direct op de kaart met de introductie van haar eigen bier. Het WOW bier wordt geproefd naast wereldberoemde brouwerijproducties zoals Brooklyn's Other Half, Manchester's Coldwater Brewing, The Veil of Virginia en tientallen anderen uit Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld.

Kunstenaar    

Het blikje is bedrukt met een ontwerp van de IJslandse kunstenaar Odee en heeft de naam ‘I’m in Paradise’ gekregen. Het design is geinpsireerd op de reis terug, wanneer je een tijdje in het buitenland bent geweest. “Je komt vanuit een paradijs weer in de rust van je eigen huis, dat geeft een bijzonder gevoel”, verteld Odee over zijn werk in het WOW air magazine. “In dit geval gaat het om een WOW air vlucht, waar je als passagier welkom bent en je weer naar je thuisbasis wordt gebracht.” Een groot formaat alumiumversie van de visuals zal binnenkort de muren van het hoofdkantoor van WOW air sieren.

De TO ØL brouwerij die het WOW bier hebben gemaakt wordt ook wel een gypsy brewery genoemd, dit houdt in dat zij hun kennis en skills inzetten bij gevestigde brouwerijen die productiecapaciteit over hebben. De recepten, stijl en branding blijven hun eigendom. Ze geloven dat de oudste tradities niet per definitie de beste methodes zijn. Door niet de regels te volgen is het juist mogelijk om de meest spannende bieren te maken. TO ØL onderscheidt zich door hun verbeeldingskracht, persoonlijke knowhow en wetenschap om de beste resultaten te behalen en is dus een perfecte match met WOW air.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Café organiseert 'heliumkaraoke', zodat iedereen Gerard Joling kan imiteren

Het Noordhollands Dagblad komt met een wel heel speciaal nieuwsitem: in eetcafé Van Dam in Sint Maartensvlotbrug gaan ze zaterdag van start met heliumkaraoke. Er is niet meer voor nodig dan een beeldscherm, een flinke teug helium, een geluidsinstallatie en sloten bier. Want iedereen moet natu...

trends Bier
Onderzoek: Dit zijn de huidige biertrends

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Restaurants proppen zich vol

Niet alleen in Amsterdam, maar ook in bijna alle andere drukke toeristensteden zijn ze niet te missen: proppers. Medewerkers van de horecagelegenheid benaderen voorbijgangers en proberen hen te verleiden om hun zaak binnen te gaan. Een gratis drankje of een 3-gangen deal, de proppers halen alles uit...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: