IJslandse vliegmaatschappij brouwt eigen bier

19 februari 2018 | Thijs Jacobs

Tijdens het Jaarlijkse IJslandse Bier Festival, dat wordt gehouden van 22 tot 24 februari, komen ambachtelijke brouwerijen van over de hele wereld samen om enthousiaste bezoekers te laten proeven van hun nieuwste bieren. De IJslandse low-cost luchtvaartmaatschappij WOW air heeft aangekondigd haar eigen limited edition ‘WOW Beer’ te lanceren ter ere van deze gelegenheid.

Het WOW bier zal verkrijgbaar zijn op het festival en op een geselecteerd aantal vluchten. Het bier is gebrouwen door TO ØL, een Deense brouwerij die zelf ook te vinden is op het bierfestival en heeft een knapperig moutig karakter met een hint van bloemige, hopppige aroma’s.

Bierfestival

Het is waarschijnlijk niemand ontgaan dat ambachtelijk gebrouwen bieren tegenwoordig niet meer weg te denken zijn. Een trend die ook low-cost maatschappij WOW air niet ontgaan is, maar juist heeft gemotiveerd het jaarlijkse IJslandse bierfestival te sponsoren. WOW air, een van de grootste sponsors van het event,  zet zich direct op de kaart met de introductie van haar eigen bier. Het WOW bier wordt geproefd naast wereldberoemde brouwerijproducties zoals Brooklyn's Other Half, Manchester's Coldwater Brewing, The Veil of Virginia en tientallen anderen uit Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld.

Kunstenaar    

Het blikje is bedrukt met een ontwerp van de IJslandse kunstenaar Odee en heeft de naam ‘I’m in Paradise’ gekregen. Het design is geinpsireerd op de reis terug, wanneer je een tijdje in het buitenland bent geweest. “Je komt vanuit een paradijs weer in de rust van je eigen huis, dat geeft een bijzonder gevoel”, verteld Odee over zijn werk in het WOW air magazine. “In dit geval gaat het om een WOW air vlucht, waar je als passagier welkom bent en je weer naar je thuisbasis wordt gebracht.” Een groot formaat alumiumversie van de visuals zal binnenkort de muren van het hoofdkantoor van WOW air sieren.

De TO ØL brouwerij die het WOW bier hebben gemaakt wordt ook wel een gypsy brewery genoemd, dit houdt in dat zij hun kennis en skills inzetten bij gevestigde brouwerijen die productiecapaciteit over hebben. De recepten, stijl en branding blijven hun eigendom. Ze geloven dat de oudste tradities niet per definitie de beste methodes zijn. Door niet de regels te volgen is het juist mogelijk om de meest spannende bieren te maken. TO ØL onderscheidt zich door hun verbeeldingskracht, persoonlijke knowhow en wetenschap om de beste resultaten te behalen en is dus een perfecte match met WOW air.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Bier
Bierfans halen abdijbier persoonlijk op

Zondag 1 december 2019 was de introductie en ophaaldag van de éérste Vatgerijpte Speciale Editie. Dit vatgerijpte nieuwe bier werd natuurlijk op de Abdij van Berne geïntroduceerd. Eeuwen geleden rijpte het bier van de abdij ook altijd op eikenhouten vaten. Het werd door de bierbe...

Awards Bier
Scheldebrouwerij pakt weer goud

Bij de prestigieuze Brussels Beer Challenge heeft de blonde Strandgaper van Scheldebrouwerij voor de tweede keer dit jaar hoge ogen gegooid. Na in augustus al als ‘Belgian Country Winner’ uit de bus te komen bij de World Beer Awards in Londen staat hun ‘Golden Ale’ voor de tw...

Economie Achtergronden
Horeca ziet personeelstekort oplopen: 23.000 openstaande vacatures

De omzet van de horeca steeg in het derde kwartaal van 2019 met 0,2 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam echter met 0,3 procent af. De omzet van logiesverstrekking steeg met 0,1 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 0,2 procent. Omzet logiesver...

Opening Den Haag
Nieuwe hotspot op het Kurhausplein officieel geopend 

Restaurant Blaze & Co is dit weekend feestelijk geopend. Ruim 100 genodigden genoten van signature Blaze Bites en luisterden naar het eerste optreden van Blaze of Glory - de huisband onder leiding van Emanuel Assies. Het interieur is kleurrijk en geïnspireerd op tatoeages. Dit komt terug...

Awards Bier
Bierspecialist Richard Moerkerk: Award winner en nieuwe columnist

De Alkmaarse Richard Moerkerk van Proeflokaal De Boom is de allereerste Bierspecialist in de horeca. Hij ontving in theater Amsterdam de Entree Award. Daarnaast is Richard de nieuw, vaste columnist van De Cafékrant. Richard zal maandelijks met zijn inhoudelijke columns de caféonderneme...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: