IJslandse vliegmaatschappij brouwt eigen bier

19 februari 2018 | Thijs Jacobs

Tijdens het Jaarlijkse IJslandse Bier Festival, dat wordt gehouden van 22 tot 24 februari, komen ambachtelijke brouwerijen van over de hele wereld samen om enthousiaste bezoekers te laten proeven van hun nieuwste bieren. De IJslandse low-cost luchtvaartmaatschappij WOW air heeft aangekondigd haar eigen limited edition ‘WOW Beer’ te lanceren ter ere van deze gelegenheid.

Het WOW bier zal verkrijgbaar zijn op het festival en op een geselecteerd aantal vluchten. Het bier is gebrouwen door TO ØL, een Deense brouwerij die zelf ook te vinden is op het bierfestival en heeft een knapperig moutig karakter met een hint van bloemige, hopppige aroma’s.

Bierfestival

Het is waarschijnlijk niemand ontgaan dat ambachtelijk gebrouwen bieren tegenwoordig niet meer weg te denken zijn. Een trend die ook low-cost maatschappij WOW air niet ontgaan is, maar juist heeft gemotiveerd het jaarlijkse IJslandse bierfestival te sponsoren. WOW air, een van de grootste sponsors van het event,  zet zich direct op de kaart met de introductie van haar eigen bier. Het WOW bier wordt geproefd naast wereldberoemde brouwerijproducties zoals Brooklyn's Other Half, Manchester's Coldwater Brewing, The Veil of Virginia en tientallen anderen uit Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld.

Kunstenaar    

Het blikje is bedrukt met een ontwerp van de IJslandse kunstenaar Odee en heeft de naam ‘I’m in Paradise’ gekregen. Het design is geinpsireerd op de reis terug, wanneer je een tijdje in het buitenland bent geweest. “Je komt vanuit een paradijs weer in de rust van je eigen huis, dat geeft een bijzonder gevoel”, verteld Odee over zijn werk in het WOW air magazine. “In dit geval gaat het om een WOW air vlucht, waar je als passagier welkom bent en je weer naar je thuisbasis wordt gebracht.” Een groot formaat alumiumversie van de visuals zal binnenkort de muren van het hoofdkantoor van WOW air sieren.

De TO ØL brouwerij die het WOW bier hebben gemaakt wordt ook wel een gypsy brewery genoemd, dit houdt in dat zij hun kennis en skills inzetten bij gevestigde brouwerijen die productiecapaciteit over hebben. De recepten, stijl en branding blijven hun eigendom. Ze geloven dat de oudste tradities niet per definitie de beste methodes zijn. Door niet de regels te volgen is het juist mogelijk om de meest spannende bieren te maken. TO ØL onderscheidt zich door hun verbeeldingskracht, persoonlijke knowhow en wetenschap om de beste resultaten te behalen en is dus een perfecte match met WOW air.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Wijn
Eerste diploma’s SVH Vinoloog/Sommelier uitgereikt

Op woensdag 19 september 2018 hebben de eerste geslaagden tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam het officiële SVH Vinoloog/Sommelier diploma ontvangen. SVH Vinoloog/Sommelier is als examen ontwikkeld voor de horeca, zodat meer mensen met de wijnkennis van een vinoloog gasten kunnen adviseren o...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: