IJslandse vliegmaatschappij brouwt eigen bier

19 februari 2018 | Thijs Jacobs

Tijdens het Jaarlijkse IJslandse Bier Festival, dat wordt gehouden van 22 tot 24 februari, komen ambachtelijke brouwerijen van over de hele wereld samen om enthousiaste bezoekers te laten proeven van hun nieuwste bieren. De IJslandse low-cost luchtvaartmaatschappij WOW air heeft aangekondigd haar eigen limited edition ‘WOW Beer’ te lanceren ter ere van deze gelegenheid.

Het WOW bier zal verkrijgbaar zijn op het festival en op een geselecteerd aantal vluchten. Het bier is gebrouwen door TO ØL, een Deense brouwerij die zelf ook te vinden is op het bierfestival en heeft een knapperig moutig karakter met een hint van bloemige, hopppige aroma’s.

Bierfestival

Het is waarschijnlijk niemand ontgaan dat ambachtelijk gebrouwen bieren tegenwoordig niet meer weg te denken zijn. Een trend die ook low-cost maatschappij WOW air niet ontgaan is, maar juist heeft gemotiveerd het jaarlijkse IJslandse bierfestival te sponsoren. WOW air, een van de grootste sponsors van het event,  zet zich direct op de kaart met de introductie van haar eigen bier. Het WOW bier wordt geproefd naast wereldberoemde brouwerijproducties zoals Brooklyn's Other Half, Manchester's Coldwater Brewing, The Veil of Virginia en tientallen anderen uit Europa, Noord-Amerika en de rest van de wereld.

Kunstenaar    

Het blikje is bedrukt met een ontwerp van de IJslandse kunstenaar Odee en heeft de naam ‘I’m in Paradise’ gekregen. Het design is geinpsireerd op de reis terug, wanneer je een tijdje in het buitenland bent geweest. “Je komt vanuit een paradijs weer in de rust van je eigen huis, dat geeft een bijzonder gevoel”, verteld Odee over zijn werk in het WOW air magazine. “In dit geval gaat het om een WOW air vlucht, waar je als passagier welkom bent en je weer naar je thuisbasis wordt gebracht.” Een groot formaat alumiumversie van de visuals zal binnenkort de muren van het hoofdkantoor van WOW air sieren.

De TO ØL brouwerij die het WOW bier hebben gemaakt wordt ook wel een gypsy brewery genoemd, dit houdt in dat zij hun kennis en skills inzetten bij gevestigde brouwerijen die productiecapaciteit over hebben. De recepten, stijl en branding blijven hun eigendom. Ze geloven dat de oudste tradities niet per definitie de beste methodes zijn. Door niet de regels te volgen is het juist mogelijk om de meest spannende bieren te maken. TO ØL onderscheidt zich door hun verbeeldingskracht, persoonlijke knowhow en wetenschap om de beste resultaten te behalen en is dus een perfecte match met WOW air.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Cocktails
Wordt Tess Posthumus beste bartender ter wereld?

Voor het derde achtereenvolgende jaar maakt Tess Posthumus kans op de titel ‘International Bartender of the Year’. Daarnaast is de bar Flying Dutchmen Cocktails, die ze begin dit jaar samen met Timo Janse opende genomineerd in de categorie 'Best New International Cocktail Bar'. V...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Advertorial
Fonte Frappés: veganistisch, minder zoet en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Achtergronden Wijn
Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen

Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen, zo blijkt uit onderzoek van wetenschappers van de Polytechnische Universiteit van Madrid. Zij kwamen tot deze conclusie nadat 280 vrijwilligers een blinde smaaktest hadden gedaan. Hierbij moesten zes wijnen geproefd worden, zo lezen we op hln.be. Gelukza...

Columns Achtergronden
Column: maak van het WK gewoon een ander feestje

Het WK Voetbal is binnen de horeca taditioneel het domein van de cafés. Jammer dat onze mannen er dit keer niet bij zijn, maar dat is natuurlijk geen reden om het feest aan ons voorbij te laten gaan. En met al die mensen met buitenlandse roots in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden om toch...

Koffie & thee Internationaal
Mondiale koffiesector gebouwd op drijfzand

Terwijl grote fusies en overnames de toon zetten in de koffie-industrie en investeerders miljarden euro’s steken in het eindproduct, verkeert de koffieproductie in zwaar weer. Dit raakt de waarde en economische perspectieven in de hele keten, van koffieboer tot consument. Als het inkomen van b...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: