Heineken 0.0 nu op 10.000 plekken in Europa op de tap

Auteur: Redactie
Bier Alcoholvrij 10 september 2025
Heineken 0.0 nu op 10.000 plekken in Europa op de tap

Heineken kondigt de 10.000ste Heineken 0.0 tapinstallatie in Europa aan. Deze mijlpaal bevestigt dat alcoholvrij bier een vaste plek heeft veroverd bij cafés en restaurants. Ook in Nederland is Heineken 0.0 op de tap populair, met inmiddels ruim 1.000 horecagelegenheden waar je een vers getapte Heineken 0.0 kunt bestellen.

De vraag naar Heineken 0.0 van de tap stijgt snel in Europa, met name in landen als Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Ierland en Frankrijk. 

Met de introductie van Heineken 0.0 in 2017 heeft Heineken het alcoholvrije biersegment wereldwijd op de kaart gezet: nu nog steeds is dit het meest gedronken alcoholvrije biertje ter wereld en ook van Nederland. Met als resultaat dat vandaag de dag bijna 85 procent van de klanten van Heineken in Nederland een 0.0 in het assortiment heeft. In Nederland groeit de consumptie van alcoholvrij tapbier in de horeca jaarlijks met maar liefst 25 procent. Dit gebeurt over de hele breedte van de Nederlandse horeca, van kroeg en restaurant tot theaters en musea. De grootste groei ervaart Heineken Nederland bij sportclubs, die goed zijn voor een derde van de totale afname van Heineken 0.0 op tap.

“We zien al langere tijd dat er steeds vaker in de kroeg geproost wordt met een alcoholvrij biertje”, zegt Pieter Vissers, horecadirecteur bij Heineken Nederland. “En of je nu wel of geen alcohol drinkt, als bierliefhebber moet je altijd iets te kiezen hebben. Daarom hebben we Heineken 0.0 na de flesintroductie in 2017 een jaar later ook gelijk naar de tap gebracht. Met Heineken 0.0 op tap maken we alcoholvrij bier nog toegankelijker in de horeca. Het idee dat je ‘iets anders’ bestelt als je kiest voor alcoholvrij, dat is echt definitief verleden tijd. Zo valt de Affligem Blond 0.0 die we begin dit jaar op de tap in Nederland geïntroduceerd hebben ook erg goed in de smaak.”

Altijd een keuze

Heineken zet zich wereldwijd in om verantwoord alcoholgebruik te stimuleren. Zo wordt minimaal 10 procent van het Heineken marketingbudget ingezet om zoveel mogelijk mensen te bereiken met campagnes over verantwoord alcoholgebruik. Daarnaast benadrukt Heineken dat de consument altijd een keuze heeft, zonder concessies aan smaak en beleving. Het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik begint bij het bieden van keuze. Heineken Nederland biedt voor al haar grote biermerken in Nederland ook een alcoholvrije variant aan.  

Met een wereldwijd marktaandeel van 18 procent binnen de 0.0-categorie is Heineken koploper in het bieden van keuzevrijheid, het stimuleren van categoriegroei en het versterken van verantwoord genieten.

Blijf op de hoogte!

Eén keer per week het actuele en relevante cafénieuws in je mailbox? Schrijf je hier in voor onze digitale nieuwsbrief en blijf op de hoogte.

Overig nieuws