Grolsch brengt Japans biermerk op de markt

19 juli 2017 | Roy Spijker

Het Japanse biermerk Asahi Super Dry is vanaf volgend jaar op de Nederlandse markt te koop. Sinds oktober vorig jaar is Asahi Group Holdings eigenaar van het Twentsche biermerk. Asahi Super Dry wordt voorlopig echter nog niet gebrouwen in de brouwerij van Grolsch.

Asahi Group Holdings geeft daarvoor de voorkeur aan de brouwerij van Peroni in Italië. Eind vorig jaar gaf de topman van Asahi nog aan dat Asahi Super Dry in de brouwerij van Grolsch wordt gebrouwen, de Twentse bierbrouwer werd destijds nogal overvallen door het nieuws, maar zei wel dat er voldoende capaciteit was. Het is niet bekend waarom er nu voor de Italiaanse brouwerij is gekozen.

Koert van 't Hof, woordvoerder bij Grolsch, laat aan TV Enschede weten dat de introductie van Asahi Super Dry in Nederland niet massaal zal gebeuren. Er wordt de komende maanden eerste bekeken op welke manier en bij welke doelgroepen het merk onder de aandacht gebracht moeten worden.

Asahi is het grootste en succesvolste biermerk van Azië. Het biertje wordt in zeventig landen verkocht. Asahi is van plan om nu ook Europa te veroveren. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: