Grolsch brengt Japans biermerk op de markt

Auteur: Roy Spijker
19 juli 2017
Grolsch brengt Japans biermerk op de markt

Het Japanse biermerk Asahi Super Dry is vanaf volgend jaar op de Nederlandse markt te koop. Sinds oktober vorig jaar is Asahi Group Holdings eigenaar van het Twentsche biermerk. Asahi Super Dry wordt voorlopig echter nog niet gebrouwen in de brouwerij van Grolsch.

Asahi Group Holdings geeft daarvoor de voorkeur aan de brouwerij van Peroni in Italië. Eind vorig jaar gaf de topman van Asahi nog aan dat Asahi Super Dry in de brouwerij van Grolsch wordt gebrouwen, de Twentse bierbrouwer werd destijds nogal overvallen door het nieuws, maar zei wel dat er voldoende capaciteit was. Het is niet bekend waarom er nu voor de Italiaanse brouwerij is gekozen.

Koert van 't Hof, woordvoerder bij Grolsch, laat aan TV Enschede weten dat de introductie van Asahi Super Dry in Nederland niet massaal zal gebeuren. Er wordt de komende maanden eerste bekeken op welke manier en bij welke doelgroepen het merk onder de aandacht gebracht moeten worden.

Asahi is het grootste en succesvolste biermerk van Azië. Het biertje wordt in zeventig landen verkocht. Asahi is van plan om nu ook Europa te veroveren. 

Overig nieuws