Grolsch brengt Japans biermerk op de markt

19 juli 2017 | Roy Spijker

Het Japanse biermerk Asahi Super Dry is vanaf volgend jaar op de Nederlandse markt te koop. Sinds oktober vorig jaar is Asahi Group Holdings eigenaar van het Twentsche biermerk. Asahi Super Dry wordt voorlopig echter nog niet gebrouwen in de brouwerij van Grolsch.

Asahi Group Holdings geeft daarvoor de voorkeur aan de brouwerij van Peroni in Italië. Eind vorig jaar gaf de topman van Asahi nog aan dat Asahi Super Dry in de brouwerij van Grolsch wordt gebrouwen, de Twentse bierbrouwer werd destijds nogal overvallen door het nieuws, maar zei wel dat er voldoende capaciteit was. Het is niet bekend waarom er nu voor de Italiaanse brouwerij is gekozen.

Koert van 't Hof, woordvoerder bij Grolsch, laat aan TV Enschede weten dat de introductie van Asahi Super Dry in Nederland niet massaal zal gebeuren. Er wordt de komende maanden eerste bekeken op welke manier en bij welke doelgroepen het merk onder de aandacht gebracht moeten worden.

Asahi is het grootste en succesvolste biermerk van Azië. Het biertje wordt in zeventig landen verkocht. Asahi is van plan om nu ook Europa te veroveren. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: