Duitsers zijn veel geld kwijt aan bier en fris dit jaar

24 juli 2018 | Thijs Jacobs

De Duitsers zitten met de handen in het haar en met een lege portemonnee. Bier en limonade zijn immers fors duurder ten opzichte van vorig jaar. En dat met deze temperaturen...

De bierprijzen stegen in juni met 4,1 procent ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar, aldus het Bureau voor de Statistiek in Wiesbaden. Daarnaast hadden enkele grote brouwers in de winter en in het voorjaard de prijzen al verhoogd. Dit vanwege hogere prductiekosten.

Tekort aan flesjes

De vraag steeg ook, niet alleen door het warme zomerweer, maar ook door het recente WK Voetbal. Er werd een recordomzet genoteerd en er is een tekort aan flesjes ontstaan. Duitsers worden opgeroepen om lege statiegeldflesjes zo snel mogelijk in te leveren. 

Niet alleen bier, maar ook appelsap maakt een stormachtige prijsontwikkeling door. Vanwege de slechte appeloogst stegen de prijzen met 11,6 procent. Voor limonade ben je 5,7 procent meer kwijt dan vorig jaar, zo lezen we in Der Spiegel Online.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: