Deense hotelketen introduceert alcoholvrij barconcept

25 januari 2019 | Thijs Jacobs

De toonaangevende Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels staat erom bekend het anders te doen. Dus niet alleen als het gaat om het omzetten van iconische architectuur in het hart van Kopenhagen in unieke boetiekhotels. Nu lanceert Brøchner Hotels een nieuw alcoholvrij barconcept No/Low in aanvulling op hun gebruikelijke barmenu, in al hun lobbybars.

Hoewel alcoholvrij bier en wijn al vele jaren op de markt zijn, is er in deze jaren een internationale trend aan het ontstaan, met de nadruk op niet-alcoholische drank. No/Low staat voor "Non or low alcoholic drinks" en in Denemarken lanceert de Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels nu het concept met nieuwe alcoholvrije alternatieven voor hun internationale en lokale gasten in hun zes boetiekhotels in Kopenhagen.

"We hebben een toenemende vraag naar niet-alcoholische producten in onze lobby bars ervaren en verwachten dat deze vraag in de komende jaren aanzienlijk zal toenemen. Steeds meer mensen die doordeweeks uitgaan en genieten van een drankje, willen niet de bijwerkingen van alcohol. Dit geldt in het bijzonder voor onze lokale gasten, die misschien niet op vakantie zijn, maar misschien wel de dag erna naar huis moeten gaan om naar hun familie te gaan of om de dag erna te werken", zegt Christian Lond, directeur inkoop bij Brøchner Hotels, die verantwoordelijk is voor de barlevering en verkoop van de hotelketen.

Aanzienlijke groei

De verkoop van niet-alcoholische dranken zoals bier en wijn groeit aanzienlijk. De internationale verkoop van bier en cider met een alcoholpercentage van minder dan 1,2% steeg in 2017 met bijna 30% ten opzichte van 2015, terwijl de vraag naar lage en niet-alcoholische wijnen volgens analysebureau Kantar Worldpanel met 8% steeg.
Volgens cijfers van de Deense Brouwerijvereniging is de verkoop van alcoholvrij bier gestegen van 938.000 liter in 2014 tot 3.200.000 liter in 2017. In 2017 was de verkoop van alcoholvrij bier goed voor 1,1% van de totale bierverkoop in Denemarken.

Voor hun nieuwe 'No/Low'-concept heeft Brøchner Hotels een volledig barmenu ontwikkeld met niet-alcoholische alternatieven voor zowel bier, een glas bubbels als klassiekers zoals Gin & Tonic en Dark n 'Stormy.

Iedereen welkom

Brøchner Hotels staat bekend om het uitnodigen van zowel hotelgasten als de lokale bevolking in de bars en restaurants van hun boetiekhotels, die voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom is het natuurlijk belangrijk voor de hotelketen om dit waar te maken met de selectie van de aangeboden dranken.

"Als we zeggen dat iedereen welkom is, bedoelen we dat. Onze lobby bars hebben een uitgebreide selectie van drank, wijn en frisdranken, en we willen ook bekend staan om de beste alternatieven voor klassieke alcoholische dranken. Met ons "No/Low" concept hebben we het barmenu uitgebreid met smakelijke niet-alcoholische producten, zodat mensen die geen alcohol willen drinken, zich niet beperken tot een frisdrank of sap. Nu kunnen gasten een alcoholvrije 'Dark n' Stormish' krijgen, die eigenlijk smaakt naar het origineel, en tegelijkertijd een geweldige barervaring krijgen," legt Christian Lond uit.

Het alternatief voor de originele gin of rum is gebaseerd op aroma's van dezelfde basisingrediënten. In plaats van alcohol wordt capsaïcine toegevoegd, dat is het kruidige element in chilipepers en geeft je het warme gevoel bij het drinken van alcohol.

alcoholvrije bar in hotel

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Columns Column Thijs Jacobs
Het nieuws? Er is even geen nieuws

Het nieuws? Binnen onze geliefde cafébranche is er al een tijdje geen nieuws. Voor ons gevoel al een hele lange tijd. Zicht op heropening van de horeca is er nog even niet, zeker niet met de coronacijfers zoals we die nu zien. Ja, er is wel aandacht voor de restaurants die heel misschien kunn ...

Drinks Bier
Bavaria doopt nieuwe brouwinstallatie voor nieuwe 0.0% die smaakt als pils 

Vandaag onthult brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, haar nieuwste 0.0% brouwinstallatie voor alcoholvrij en alcoholarm bier. Deze brouwinstallatie, genaamd Fenix, stelt Bavaria in staat om een nieuw alcoholvrij bier te brouwen dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcohol ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in de horeca

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: