Deense hotelketen introduceert alcoholvrij barconcept

25 januari 2019 | Thijs Jacobs

De toonaangevende Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels staat erom bekend het anders te doen. Dus niet alleen als het gaat om het omzetten van iconische architectuur in het hart van Kopenhagen in unieke boetiekhotels. Nu lanceert Brøchner Hotels een nieuw alcoholvrij barconcept No/Low in aanvulling op hun gebruikelijke barmenu, in al hun lobbybars.

Hoewel alcoholvrij bier en wijn al vele jaren op de markt zijn, is er in deze jaren een internationale trend aan het ontstaan, met de nadruk op niet-alcoholische drank. No/Low staat voor "Non or low alcoholic drinks" en in Denemarken lanceert de Deense boetiekhotelketen Brøchner Hotels nu het concept met nieuwe alcoholvrije alternatieven voor hun internationale en lokale gasten in hun zes boetiekhotels in Kopenhagen.

"We hebben een toenemende vraag naar niet-alcoholische producten in onze lobby bars ervaren en verwachten dat deze vraag in de komende jaren aanzienlijk zal toenemen. Steeds meer mensen die doordeweeks uitgaan en genieten van een drankje, willen niet de bijwerkingen van alcohol. Dit geldt in het bijzonder voor onze lokale gasten, die misschien niet op vakantie zijn, maar misschien wel de dag erna naar huis moeten gaan om naar hun familie te gaan of om de dag erna te werken", zegt Christian Lond, directeur inkoop bij Brøchner Hotels, die verantwoordelijk is voor de barlevering en verkoop van de hotelketen.

Aanzienlijke groei

De verkoop van niet-alcoholische dranken zoals bier en wijn groeit aanzienlijk. De internationale verkoop van bier en cider met een alcoholpercentage van minder dan 1,2% steeg in 2017 met bijna 30% ten opzichte van 2015, terwijl de vraag naar lage en niet-alcoholische wijnen volgens analysebureau Kantar Worldpanel met 8% steeg.
Volgens cijfers van de Deense Brouwerijvereniging is de verkoop van alcoholvrij bier gestegen van 938.000 liter in 2014 tot 3.200.000 liter in 2017. In 2017 was de verkoop van alcoholvrij bier goed voor 1,1% van de totale bierverkoop in Denemarken.

Voor hun nieuwe 'No/Low'-concept heeft Brøchner Hotels een volledig barmenu ontwikkeld met niet-alcoholische alternatieven voor zowel bier, een glas bubbels als klassiekers zoals Gin & Tonic en Dark n 'Stormy.

Iedereen welkom

Brøchner Hotels staat bekend om het uitnodigen van zowel hotelgasten als de lokale bevolking in de bars en restaurants van hun boetiekhotels, die voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom is het natuurlijk belangrijk voor de hotelketen om dit waar te maken met de selectie van de aangeboden dranken.

"Als we zeggen dat iedereen welkom is, bedoelen we dat. Onze lobby bars hebben een uitgebreide selectie van drank, wijn en frisdranken, en we willen ook bekend staan om de beste alternatieven voor klassieke alcoholische dranken. Met ons "No/Low" concept hebben we het barmenu uitgebreid met smakelijke niet-alcoholische producten, zodat mensen die geen alcohol willen drinken, zich niet beperken tot een frisdrank of sap. Nu kunnen gasten een alcoholvrije 'Dark n' Stormish' krijgen, die eigenlijk smaakt naar het origineel, en tegelijkertijd een geweldige barervaring krijgen," legt Christian Lond uit.

Het alternatief voor de originele gin of rum is gebaseerd op aroma's van dezelfde basisingrediënten. In plaats van alcohol wordt capsaïcine toegevoegd, dat is het kruidige element in chilipepers en geeft je het warme gevoel bij het drinken van alcohol.

alcoholvrije bar in hotel

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Drinks Events
Jeneverfestival keert terug in jeneverhoofdstad Schiedam

De kogel is door de kerk: het Nederlands Jeneverfestival is terug van weggeweest. Op zaterdag 14 en zondag 15 september organiseert het Nationaal Jenevermuseum Schiedam het Nederlands Jeneverfestival. Na de spontane terugkeer van jenever op de menukaart van geprezen bartenders in Nederland, verwacht...

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Mensen
Bavaria viert 300-jarig bestaan

Brouwerij Bavaria bestaat dit jaar 300 jaar en viert dat het hele jaar met verschillende festiviteiten. Afgelopen weekend werd het jubileum gevierd samen met ruim 200 prijswinnaars en relaties – tijdens het ultieme Bavaria feestweekend in Nederland. Hiervoor startten eerder dit jaar winacties ...

Awards Bier
Het beste bier ter wereld komt uit Nederland!

Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt Rutte is tijdens de prestigieuze World Beer Awards – het WK voor bier – verkozen tot het beste bier ter wereld in de categorie ‘World's Best Flavoured Wood Aged’. Daarnaast heeft een ander bier uit de Vatgerijpt serie, Vatgerijpt Hoogh...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: