Columbus Trofee voor Zweedse innovatie

10 februari 2015
Columbus Trofee voor Zweedse innovatie

Vandaag werd voor de 11e keer de Columbus Trofee uitgereikt aan een succesvolle jonge ondernemer die actief is in de gastvrijheidsindustrie. Ditmaal
ontving StableTable uit Zweden de prijs uit handen van de juryvoorzitter Robert Melaard tijdens de tweede editie van het Food Executive Europe congres.

*Zuid-Nederland*
In de afgelopen jaren is de Columbus Trofee volwassen geworden. Het begon als een regionale prijs in Zuid-Nederland maar ondertussen strijden bedrijven uit alle hoeken van de wereld om deze felbegeerde trofee. Niet alleen ontvangt de winnaar internationale erkenning, maar ook een aanmoedigingsprijs van 2500 euro; redelijk uniek binnen de bedrijfstak. Dit jaar kwamen er meer dan zestig aanmeldingen binnen en werden twaalf bedrijven genomineerd, waaronder zeven Nederlandse inzendingen. Tijdens Food Executive Europe presenteren de twaalf finalisten zich in het hart van het Experience Center.

*Kwaliteit*
Volgens de jury was de kwaliteit van de finalisten dit jaar zeer hoog. Melaard: “De 26 juryleden hebben alle genomineerden beoordeeld. Er is onder meer gekeken naar de marketing activiteiten en interne communicatie. StableTable speelt in op de ergernissen van horecagasten voor wat betreft wiebelende tafels. De bierviltjes of folders onder de tafelpoten zijn niet meer nodig en hierdoor draagt StableTable bij aan een geslaagde lunch of diner.”

Momice uit Nederland werd tweede en Tuck-Tuck uit Zwitserland werd derde.

De Columbus Trofee wordt gesponsord door LIOF (hoofdsponsor), Mise en Place, Gulpener Bierbrouwerij, MECC Maastricht en VanDrie Group.

*Over de Colombus Trofee*
De Columbus Trofee is een award die toegekend wordt aan een succesvolle, jonge ondernemer. Deze ondernemer is actief als leverancier aan de gastvrijheid industrie of heeft een innovatief hospitality concept gecreëerd. In tegenstelling tot de vele hospitality innovation awards die door heel Europa uitgereikt worden, focust de Columbus Trofee zich niet alleen op het product of de service, maar juist op de persoon achter het concept. Veel jonge ondernemers hebben een geweldige ‘drive’ en een groot potentieel, maar vinden het lastig om door te zetten wanneer ze problemen ondervinden. De Columbus Trofee is er om juist die ondernemers een steuntje in de rug te geven en ze te stimuleren om door te zetten.

Overig nieuws