Winnaars 'Mijn culinaire droom in Overschie' bekend

29 september 2009 |
Winnaars 'Mijn culinaire droom in Overschie' bekend

In Museum Oud Overschie zijn gisteravond de winnaars van de horecawedstrijd 'Mijn culinaire droom in Overschie' bekend geworden. Miranda Steenhouwer en Mischa Oudwater wonnen met Asian BBQ de categorie 'hoogwaardig restaurant', Renee en Annabel van der Horst wonnen met Queen of the Road de categorie 'lunchroom' en Naomy Groenhart won met Kinderkookkafé de vrije categorie. De sterrenjury was zeer te spreken over de kwaliteit en de uitvoerbaarheid van de inzendingen.

De finale
Om de gewenste impuls aan haar horeca-aanbod te geven, had de deelgemeente Overschie de horecawedstrijd 'Mijn culinaire droom in Overschie' uitgeschreven. De wedstrijd kwam gisteravond tot een spannende finale. Zeven deelnemers waren geselecteerd om hun inzending te presenteren, variërend van kinderkookkafé tot grootstedelijke biologische bar, en van lunchroom tot Asian BBQ concept. De kandidaten kregen vijf minuten de tijd hun concept te presenteren aan de vakjury. Hierna werden zij kritisch ondervraagd, onder meer door jurylid Cees Wiltschut, oprichter van sterrenrestaurant de Zwethheul. Zowel de presentatie van de concepten als de antwoorden op vragen over planning, uitvoering, praktische en economische haalbaarheid, werden meegenomen in de beoordeling. Omdat de kwaliteit van de concepten elkaar niet veel ontliep, duurde het juryberaad iets langer dan gepland.

Culinaire dromen in Overschie
Overschie kan uitkijken naar drie zeer uiteenlopende horecaformules. De Asian BBQ is een concept waarbij iedere tafel zijn eigen tafelbarbecue heeft en de bezoekers dus zelf aan de slag gaan met hun eten. De lunchroom, Queen of the Road, gaat zich vooral richten op lokale ouderen en wenst tevens te fungeren als leer/werkbedrijf. Het Kinderkookkafé werkt overdag als een workshop, waarbij kinderen het diner voorbereiden dat 's avonds aan de ouders wordt aangeboden.

Van alle gepresenteerde horecaformules vond de jury dat de winnaars opvielen vanwege de heldere concepten. Dit maakte hen voor de jury de terechte winnaars van de prijsvraag. Direct na het bekendmaking vonden alle kandidaten en sponsoren elkaar tijdens de afsluitende borrel. Wellicht kan Overschie dus ook de runners-up als nieuwe horeca verwelkomen.

Zicht op nieuwe horeca in Overschie
'Mijn culinaire droom in Overschie', een live communicatieconcept ontwikkeld door aRTi Producties, is een groot succes gebleken. De deelgemeente heeft nu niet alleen zicht op de vestiging van verschillende nieuwe horecaformules, maar bovendien heeft de prijsvraag de belangstelling van horecaondernemers aangewakkerd. Buiten 'Mijn culinaire droom in Overschie' om heeft een aantal ondernemers zich rechtstreeks bij de gemeente gemeld. Daarnaast heeft de deelgemeente haar horecawensen op een onconventionele manier bekendheid weten te geven. Een manier die aansluit bij het imago van Overschie als ‘bruisende voorstad’ van Rotterdam.

Professionele ondersteuning voor winnende inzendingen
Deelgemeente Overschie hecht veel belang aan professionele beoordeling en begeleiding van de kandidaten. Er is dan ook extra aandacht besteed aan het samenstellen van een vakbekwame en diverse jury, waarin onder andere David Harreman, Manager Tax Management & Accounting Services van PricewaterhouseCoopers en Cees Wiltschut zitting hadden. Daarnaast is het prijzenpakket, dat werd aangeboden door PricewaterhouseCoopers, Engel & Colfield, de Rabobank, Stichting Vakbekwaamheid Horeca en het OBR, gericht op het helpen om de culinaire dromen winnaars te kunnen realiseren. Het concept en de organisatie was in handen van het Rotterdamse bureau voor Live Communicatie aRTi Producties.

De RestaurantKrant; Lunchroom; De CaféKrant, Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Alles heeft een einde en een worst wel twee

De avondschemering is ingevallen. De sfeer in het café is als een glas bockbier. Verwarmend en rijk, maar tegelijkertijd ook fris en monter. Er ligt niets zwaar op de maag. Hoewel dat makkelijk ook anders zou kunnen, maar dat past niet bij ons team. We zijn types van handen uit de mouwen, bli ...

Internationaal Coronacrisis
Ook België sluit de horeca

Ook in België moeten cafés en restaurants vanaf vandaag (maandag) vier weken de deuren sluiten. De Belgen gaan zelfs iets verder dan wij, want er gaat een avondklok gelden van middernacht tot 05.00 uur 's ochtends. In België is thuiswerken weer de standaard en worden ook de soci ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Horecaondernemers vechten sluiting van de horeca aan bij de rechter

De door het kabinet opgelegde sluiting van de horeca wordt door de Haagse bodega De Posthoorn aangevochten middels een een kort geding aan tegen de Nederlandse staat. Dinsdag komt de zaak voor de rechter en inmiddels hebben zich veel horecazaken bij het intiatief aangesloten, zo verklaart horecaonde ...

KHN Coronacrisis
Robèr Willemsen (KHN) reageert op video die hij maakte in zijn café

Robèr Willemsen is niet alleen voorzitter van KHN, maar ook caféondernemer. Dat is in deze tijden soms lastig te verenigen. Willemsen deelde zelf een video vanuit zijn café (de Rotterdamse horecazaak Proeflokaal De Pui), waarin veel gezelligheid te zien is op de avond voor de ge ...

Branded Content Nice 'n Easy
''Brood dat je wilt ontdekken''

Met PUR PAIN brengt de Vlaamse Biobakkerij De Trog ambachtelijke, pure en 100% biologische broodproducten tot bij de Food professional. De bakkerij uit Ieper in België heeft zich weten uit te bouwen tot een ware trendsetter in de Belgische voedingssector. Eten verbindt mensen en culturen, broo ...

Bier
Reclamecode voor alcoholvrij en –arm bier ingevoerd

Vandaag is de Reclamecode voor Alcoholvrij en -Arm Bier (RvAAB) in werking getreden. In de code is o.a. vastgelegd dat reclame voor alcoholvrij en -arm bier niet gericht mag worden op jongeren onder de 18 jaar en dat reclame voor alcoholarm bier niet gericht mag worden op zwangere vrouwen en op acti ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: