Topvlees van de houtskoolgrill bij de With

24 mei 2018 | Thijs Jacobs

Dry aged ribeye, kakelvers piepkuiken en spareribs van Iberico. Voor een goed stuk vlees ga je naar de With. Dit nieuwe bar-restaurant op de Witte de Withstraat in Rotterdam is de specialist voor gerechten van de houtskoolgrill. Een mooi drankassortiment en een stijlvolle inrichting vol details maken de beleving bij de Rotterdamse vleesspecialist compleet.

  ‘We laten niemand in de steak!’. Deze uitspraak van de With vertelt alles over het concept. Mooie stukken vlees (van zevende generatie slagersfamilie De Jong & Vader) voeren hier de menukaart aan en de kwaliteit ligt hoog. De drempel om binnen te stappen is daarentegen juist laag. De With kenmerkt zich door een ongedwongen sfeer, een randje Rotterdamse humor en goed gastheerschap.

Houtskoolgrill

Chef Olaf Oldenburg (Arzak** Spanje, Rijks) zwaait de scepter in de keuken. Hij is gespecialiseerd in gerechten van de houtskoolgrill en de Big Green Egg. ‘In de keuken staat een grill van twee meter breed. We kiezen bewust voor houtskool. Niets anders geeft zo’n smaak aan de gerechten. Daar kun je met gas niet tegenop’, vertelt mede-eigenaar Pim de Lange. ‘Maar we laten niemand in de steak. Op onze spannende kaart vind je ook genoeg vis en met de barbecue kunnen we groenten de perfecte garing geven.’ Waar het de chef vooral om draait zijn de bijzondere lichtrokerige smaken en specifieke grill accenten aan gerechten. ‘Dat spelen met vuur en de ongekende bereidingsmogelijkheden, prachtig!’. De With serveert dagelijks diner en borrelgerechten. En bij goed weer kun je op het zonovergoten terras aanschuiven voor een lunch aan de bruisende Witte de Withstraat.

Borrelen

De With zet ook met de drankenkaart in op kwaliteit. Van klinkende wijnen tot cocktails en een breed assortiment (speciaal)bieren. Voor de liefhebbers is er de “bartenders choice”, een smaaksensatie van alles behalve traditionele smaken. Bij de With is het naast goed eten dus ook heerlijk borrelen met vrienden, familie en collega’s. Het restaurant is geschikt voor groepen en er kan lang genoten worden: de With houdt de deuren namelijk tot gezellig laat open.

Rotterdam, Amsterdam, Parijs

De With is misschien een nieuwe naam in de straat, de gezichten erachter zijn bekend in het Rotterdamse horecaland. Het is een concept van de ondernemers achter Ter Marsch & Co®. De ambities van deze ondernemers reiken verder dan alleen Rotterdam. Zo krijgt Ter Marsch & Co Amsterdam een compleet nieuwe invulling en opent de locatie in Parijs binnenkort haar deuren.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Cocktails
Wordt Tess Posthumus beste bartender ter wereld?

Voor het derde achtereenvolgende jaar maakt Tess Posthumus kans op de titel ‘International Bartender of the Year’. Daarnaast is de bar Flying Dutchmen Cocktails, die ze begin dit jaar samen met Timo Janse opende genomineerd in de categorie 'Best New International Cocktail Bar'. V...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Advertorial
Fonte Frappés: veganistisch, minder zoet en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Achtergronden Wijn
Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen

Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen, zo blijkt uit onderzoek van wetenschappers van de Polytechnische Universiteit van Madrid. Zij kwamen tot deze conclusie nadat 280 vrijwilligers een blinde smaaktest hadden gedaan. Hierbij moesten zes wijnen geproefd worden, zo lezen we op hln.be. Gelukza...

Columns Achtergronden
Column: maak van het WK gewoon een ander feestje

Het WK Voetbal is binnen de horeca taditioneel het domein van de cafés. Jammer dat onze mannen er dit keer niet bij zijn, maar dat is natuurlijk geen reden om het feest aan ons voorbij te laten gaan. En met al die mensen met buitenlandse roots in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden om toch...

Koffie & thee Internationaal
Mondiale koffiesector gebouwd op drijfzand

Terwijl grote fusies en overnames de toon zetten in de koffie-industrie en investeerders miljarden euro’s steken in het eindproduct, verkeert de koffieproductie in zwaar weer. Dit raakt de waarde en economische perspectieven in de hele keten, van koffieboer tot consument. Als het inkomen van b...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: