Swinkels neemt craftbrouwerij De Molen over

1 februari 2019 | David Bakker

 

Swinkels Family Brewers en Brouwerij de Molen kondigen vandaag met trots aan hun bestaande samenwerking uit te breiden. Het minderheidsbelang van Swinkels Family Brewers in Brouwerij de Molen wordt uitgebreid naar 100%. Hiermee wordt de brouwerij uit Bodegraven volledig opgenomen in onze familie van brouwerijen en mouterijen. De samenwerking begon in 2015 toen Swinkels Family Brewers een belang van 35% verwierf in Brouwerij de Molen. De succesvolle samenwerking smaakte naar meer. Voor Brouwerij de Molen is uitbreiding van de samenwerking een logische stap.

Brouwerij de Molen behoudt haar identiteit, waarbij ook de eigenaren betrokken blijven in de verdere groei van de brouwerij. De nog innigere samenwerking tussen Brouwerij de Molen en Swinkels Family Brewers stelt de brouwerij in staat om zich vooral te focussen op waar ze goed in is: het brouwen van onderscheidend en goed craft bier. Zo kan Brouwerij de Molen haar bieren verder ontwikkelen. Dankzij de samenwerking kan Brouwerij de Molen ook gebruikmaken van de distributiekracht en technische expertise van Swinkels Family Brewers.

Verdere invulling van het lokaal- en speciaalbierportfolio

Door de overname zijn de partijen nog beter in staat om in te blijven spelen op de groei in populariteit van ambachtelijke craft- en speciaalbieren. Brouwerij de Molen, in 2004 opgericht door Menno Olivier, brouwt een breed scala aan speciaalbieren en experimenteert daarbij flink. Met deze strategische stap geeft Swinkels Family Brewers verdere invulling aan haar groeistrategie om het portfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder assortiment beschikbaar te stellen aan de consument. Het familiebedrijf groeide de afgelopen jaren onder andere door overnames, waaronder die van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en Bier&cO, een van de grootste bierimporteurs van Europa, in 2018.

Over Brouwerij de Molen

Brouwerij de Molen is een in 2004 opgerichte brouwerij in Bodegraven, Zuid Holland, en wordt gezien als pionier in de nationale en internationale craft beer wereld. De brouwerij staat wereldwijd bekend om haar brede en zeer gevarieerde collectie aan bieren in progressieve stijlen als stout, porter, barley wine, bitter, sour maar maakt ook meer toegankelijker stijlen als pale ales, lagers en saisons. Daarnaast heeft de brouwerij een grote reputatie als het gaat om haar houtgerijpte bieren. De Molen werd 12 jaar achtereen uitgeroepen tot Top 100 beste brouwerijen ter wereld - met als hoogste notering Nr.06 van de geregistreerde 40.000 brouwerijen in 2018 - en tevens 11 keer tot beste Nederlandse brouwerij door het internationale platform RateBeer.com. De brouwerij exporteert de helft van haar productie naar 35 landen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: