Swinkels Family Brewers gaat samenwerking aan met lokale craftbrouwers

25 juli 2018 | David Bakker

Swinkels Family Brewers kondigt met trots een strategische samenwerking aan met brouwerijen Maximus uit Utrecht en Oersoep uit Nijmegen. Dit betekent dat Swinkels Family Brewers de distributie gaat doen voor de bieren van beide brouwerijen in horeca, supermarkten en slijters. De brouwerijen blijven zelfstandig en behouden hun eigen unieke identiteit.

Strategische samenwerkingen als onderdeel van groeistrategie

De samenwerking is vanaf heden van kracht en past in de strategie van Swinkels Family Brewers om haar bierportfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder portfolio aan bieren beschikbaar te kunnen stellen aan haar klanten. Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met onder andere bierbrouwerij Maallust (Veenhuizen, Drenthe) en Vandeoirsprong (Oirschot, Noord-Brabant) en is voornemens om nog meer lokale brouwerijen toe te voegen aan haar portfolio.

De samenwerking betreft de exclusieve distributie van de core- en seizoensbieren van Oersoep, namelijk Hopfather, Sergeant Pepper, Blanco, Freewheel, Juicebox Hero, Sexy Motherbocker en Orzo Dolce. Voor bierbrouwerij Maximus gaat het om Little Fred, Pandora , Dakhaas, Highhops, Brutus, Stout 6, Bock 7 en Zomerbier.

Lokale relevantie

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Succes maak je samen. Met bierbrouwerij Maximus en Oersoep delen we onze passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn en het is veelbelovend dat onze partners deze waarden delen. De samenwerking met de brouwerijen is een mooie stap in onze strategie om lokaal relevant te zijn en ons portfolio wederom diverser te maken.”

Ewald Visser, directeur Brouwerij Maximus: “Maximus is trots op haar doordrinkbare bieren met een eigen identiteit en wil met het oog op de toekomst aan de groeiende vraag kunnen blijven voldoen en tevens haar zichtbaarheid in de Nederlandse markt vergroten. Kwaliteit en service staan altijd voorop. Al vanaf het eerste gesprek was er een basis van wederzijds vertrouwen en wij zien dan ook uit naar de samenwerking met Swinkels Family Brewers als strategische distributiepartner om het merk Maximus verder uit te bouwen.

Kick van Hout, directeur Oersoep: “Oersoep is een brouwerij die zich laat inspireren door oude brouwmethoden en tradities, waaraan we een eigen draai geven. Om verder te groeien zochten we een distributiepartner die dezelfde taal spreekt, ons begrijpt én in ons gelooft. Swinkels Family Brewers begon 300 jaar geleden met het brouwen van bier en hecht naast historie, veel waarde aan kwaliteit en bier met een goed verhaal. Een goede match dus.”

Over Maximus

Maximus is een gepassioneerde en onafhankelijke brouwerij in Utrecht, waar doordrinkbare bieren van hoge kwaliteit en met een eigen identiteit worden gebrouwen. Traditionele bieren met een moderne twist, zoals Pandora Blond, Dakhaas Weizen, Brutus Red Amber, Highhops IPA, het laag-alcoholische Little Fred Session Blond en een groot aantal andere speciaal bieren. De traditionele, koperen stoom-brouwinstallatie van Maximus is uniek in Nederland en is vanuit het Proeflokaal te bewonderen. Maximus wil met haar bieren mensen met gezelligheid verbinden en samenbrengen. Maximus is ook een leerwerkbedrijf waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, na een reïntegratietraject, weer een kans krijgen om aan het werk te komen.

Over Oersoep

Oersoep is een eigenzinnige brouwerij gevestigd in de oude soepfabriek op het voormalige Honigcomplex in Nijmegen. In een afgesloten ruimte binnen de brouwerij staat een arsenaal aan houten vaten, waaronder vier rodewijnfoeders van 7.000 liter. Er worden uitgesproken bieren gebrouwen, volledig binnen hun eigen smaakpallet. Hun liefde voor frisse kettlesours, zeer droge saisons, hoplosieve IPA’s en wild vergiste bieren zie je terug in het breed assortiment aan bier. Creativiteit en kunstzinnigheid staan hoog in het vaandel. Met ongeveer tachtig lokale designers worden de meest bijzondere en wilde bieretiketten ingekleurd.


Over Swinkels Family Brewers Holding N.V.

Swinkels Family Brewers Holding N.V. is 100 procent onafhankelijk en wordt al zeven generaties lang geleid door de familie Swinkels, een 300 jaar oude brouwersfamilie uit Lieshout. Swinkels Family Brewers is de handelsnaam van Bavaria N.V.. De brouwerijen (Bavaria, De Koningshoeven, Palm & De Hoorn, Rodenbach en Habesha) hebben allemaal een eigen historie en karakter, maar zijn samen één. Eén in de passie voor bier, één in de drang de wereld daarin mee te willen nemen. Bierbrouwen begint met een goed gevoel voor kwaliteit. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen (Holland Malt B.V.) heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. De brouwerijen produceren jaarlijks zeven en een half miljoen hectoliter bier. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Brewers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de Caf├ęKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: