Swinkels Family Brewers gaat samenwerking aan met lokale craftbrouwers

25 juli 2018 | David Bakker

Swinkels Family Brewers kondigt met trots een strategische samenwerking aan met brouwerijen Maximus uit Utrecht en Oersoep uit Nijmegen. Dit betekent dat Swinkels Family Brewers de distributie gaat doen voor de bieren van beide brouwerijen in horeca, supermarkten en slijters. De brouwerijen blijven zelfstandig en behouden hun eigen unieke identiteit.

Strategische samenwerkingen als onderdeel van groeistrategie

De samenwerking is vanaf heden van kracht en past in de strategie van Swinkels Family Brewers om haar bierportfolio uit te breiden met lokale en internationale bieren om zo een breder portfolio aan bieren beschikbaar te kunnen stellen aan haar klanten. Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met onder andere bierbrouwerij Maallust (Veenhuizen, Drenthe) en Vandeoirsprong (Oirschot, Noord-Brabant) en is voornemens om nog meer lokale brouwerijen toe te voegen aan haar portfolio.

De samenwerking betreft de exclusieve distributie van de core- en seizoensbieren van Oersoep, namelijk Hopfather, Sergeant Pepper, Blanco, Freewheel, Juicebox Hero, Sexy Motherbocker en Orzo Dolce. Voor bierbrouwerij Maximus gaat het om Little Fred, Pandora , Dakhaas, Highhops, Brutus, Stout 6, Bock 7 en Zomerbier.

Lokale relevantie

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Succes maak je samen. Met bierbrouwerij Maximus en Oersoep delen we onze passie voor bier, vakmanschap en een gezonde dosis ondernemersgeest. Dat zijn de familiewaarden waarmee we al 300 jaar succesvol zijn en het is veelbelovend dat onze partners deze waarden delen. De samenwerking met de brouwerijen is een mooie stap in onze strategie om lokaal relevant te zijn en ons portfolio wederom diverser te maken.”

Ewald Visser, directeur Brouwerij Maximus: “Maximus is trots op haar doordrinkbare bieren met een eigen identiteit en wil met het oog op de toekomst aan de groeiende vraag kunnen blijven voldoen en tevens haar zichtbaarheid in de Nederlandse markt vergroten. Kwaliteit en service staan altijd voorop. Al vanaf het eerste gesprek was er een basis van wederzijds vertrouwen en wij zien dan ook uit naar de samenwerking met Swinkels Family Brewers als strategische distributiepartner om het merk Maximus verder uit te bouwen.

Kick van Hout, directeur Oersoep: “Oersoep is een brouwerij die zich laat inspireren door oude brouwmethoden en tradities, waaraan we een eigen draai geven. Om verder te groeien zochten we een distributiepartner die dezelfde taal spreekt, ons begrijpt én in ons gelooft. Swinkels Family Brewers begon 300 jaar geleden met het brouwen van bier en hecht naast historie, veel waarde aan kwaliteit en bier met een goed verhaal. Een goede match dus.”

Over Maximus

Maximus is een gepassioneerde en onafhankelijke brouwerij in Utrecht, waar doordrinkbare bieren van hoge kwaliteit en met een eigen identiteit worden gebrouwen. Traditionele bieren met een moderne twist, zoals Pandora Blond, Dakhaas Weizen, Brutus Red Amber, Highhops IPA, het laag-alcoholische Little Fred Session Blond en een groot aantal andere speciaal bieren. De traditionele, koperen stoom-brouwinstallatie van Maximus is uniek in Nederland en is vanuit het Proeflokaal te bewonderen. Maximus wil met haar bieren mensen met gezelligheid verbinden en samenbrengen. Maximus is ook een leerwerkbedrijf waar mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, na een reïntegratietraject, weer een kans krijgen om aan het werk te komen.

Over Oersoep

Oersoep is een eigenzinnige brouwerij gevestigd in de oude soepfabriek op het voormalige Honigcomplex in Nijmegen. In een afgesloten ruimte binnen de brouwerij staat een arsenaal aan houten vaten, waaronder vier rodewijnfoeders van 7.000 liter. Er worden uitgesproken bieren gebrouwen, volledig binnen hun eigen smaakpallet. Hun liefde voor frisse kettlesours, zeer droge saisons, hoplosieve IPA’s en wild vergiste bieren zie je terug in het breed assortiment aan bier. Creativiteit en kunstzinnigheid staan hoog in het vaandel. Met ongeveer tachtig lokale designers worden de meest bijzondere en wilde bieretiketten ingekleurd.


Over Swinkels Family Brewers Holding N.V.

Swinkels Family Brewers Holding N.V. is 100 procent onafhankelijk en wordt al zeven generaties lang geleid door de familie Swinkels, een 300 jaar oude brouwersfamilie uit Lieshout. Swinkels Family Brewers is de handelsnaam van Bavaria N.V.. De brouwerijen (Bavaria, De Koningshoeven, Palm & De Hoorn, Rodenbach en Habesha) hebben allemaal een eigen historie en karakter, maar zijn samen één. Eén in de passie voor bier, één in de drang de wereld daarin mee te willen nemen. Bierbrouwen begint met een goed gevoel voor kwaliteit. Doordat het bedrijf beschikt over twee eigen mouterijen (Holland Malt B.V.) heeft ze het gehele brouwproces in eigen beheer. De brouwerijen produceren jaarlijks zeven en een half miljoen hectoliter bier. Inmiddels genieten consumenten in meer dan honderddertig landen van de bieren van Swinkels Family Brewers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Café
Nedstede koopt vastgoed en exploitatie café De Vergulde Gaper in de Jordaan

Nedstede heeft het vastgoed en de exploitatie van café De Vergulde Gaper gekocht. Het beroemde café ligt middenin de Jordaan, aan de Prinsenstraat 30, op de hoek van de Prinsengracht. De Vergulde Gaper is geliefd onder zowel Amsterdamse locals als toeristen, niet alleen vanwege zijn...

Tech Coronacrisis
Horecaplatform Nocto biedt oplossing voor de anderhalvemetersamenleving

De horeca behoort tot één van de industrieën die zwaar getroffen is door COVID-19. Na 81 dagen gesloten te zijn geweest, mocht de horeca 1 juni weer open. Verschillende regels moeten dan wel worden nageleefd. Terwijl ongeduldig wordt gewacht op versoepelingen, komt Rotterdamse sta...

KHN Coronacrisis
Clubs & Nightlife bedrijven pleiten voor heropening per 1 augustus

De versoepelingen die vanaf vandaag ingaan, bieden voor veel sectoren weer enige ruimte om te ondernemen, maar voor de Clubs & Nightlife bedrijven is er nog steeds geen perspectief; zij moeten tot tenminste 1 september de deuren gesloten houden. Dit is niet langer uit te leggen. In Den Haag word...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Bezorgen van drankpakketten door horeca mag niet meer

Vanaf woensdag 1 juli mogen horecaondernemers in de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid geen drankpakketten, met daarin licht alcoholische dranken, meer bezorgen, zo lezen we op de website van De Gelderlander. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werd er voor de horeca een uitzondering gemaakt, m...

Drinks Achtergronden
Nederlanders drinken steeds vaker caloriearme frisdranken

Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlopen op de afspraken uit het Nationaal Preventieakkoord. Staatssecretaris Paul Blokhuis meldde vorige week in een brief aan de Tweede Kamer dat de industrie al in...

Economie Coronacrisis
Horeca positief over omzetverwachting, vooral logiesverstrekkers positief gestemd

In juni waren er voor de tweede maand op rij minder ondernemers in de op consumenten gerichte branches pessimistisch over de verwachte omzet, personeelssterkte en het economisch klimaat dan een maand eerder. Na het afkondigen van ingrijpende maatregelen tegen het coronavirus, werd in april per saldo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: