SVH en Foodstep gaan samenwerken

8 september 2015 |
SVH en Foodstep gaan samenwerken<

Stichting Vakbekwaamheid Horeca (SVH) en onderzoeksbureau Foodstep hebben hun krachten gebundeld voor het project Fan-
ergize your Enterprise. Met een onderzoek onder horecamedewerkers, een trendreport en een congres zetten zij zich gezamenlijk in voor een betere Nederlandse horeca.

Fan Factor
Erik Bemelmans, business director van Foodstep: "De Nederlandse horecasector maakt een enorme transitie door. Door de ontwikkelingen van de afgelopen jaren staat de gast meer en meer zelf aan het roer: iedereen kan overal kiezen en keuren, en goed is al lang niet meer goed genoeg. Meer dan ooit is de rol van medewerkers cruciaal. Uit onderzoek blijkt steeds weer dat de juiste medewerkers een directe invloed hebben op de gasttevredenheid en het succes van een bedrijf. De bepalende factor daarbij blijkt te zijn de mate waarin zij fan zijn van hun organisatie, hun team en hun werk. Oftewel: voelen ze zich verbonden, zijn ze bevlogen en gaan ze vanuit hun vakbekwaamheid voor echt resultaat? Wij noemen dat de Fan Factor."

Nationale benchmark
SVH en Foodstep hebben daarom gezamenlijk een nationale benchmark opgezet, waarin ze onderzoeken hoe het is gesteld met de Fan Factor en vakbekwaamheid van Nederlandse horecamedewerkers. Op 13 januari 2016 zullen tijdens een congres in samenwerking met de Horecava de resultaten van de benchmark bekend gemaakt worden. De resultaten worden tevens vastgelegd in een boekwerk waarin ook inzichten en ontwikkelingen voor en uit de branche in kaart worden gebracht.

Beste horeca van Europa
Ricardo Eshuis, directeur van SVH: "Met deze benchmark voorzien we de branche van feiten en cijfers die hard nodig zijn om goede beslissingen te kunnen nemen op het gebied van scholing, arbeidsmarkt en personeelsmanagement. Wij willen de branche hiermee echt iets nieuws bieden en samen met ondernemers werken aan ownership van mensen op de vloer. Zo kunnen wij de horecabranche op een hoger plan tillen, met als ultieme ambitie: de Nederlandse horeca de beste van Europa maken."

Vanaf maandag 21 september kunnen alle horecamedewerkers in Nederland meedoen aan het onderzoek.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: