Horeca & Food Inspiratie Venray smaakt naar meer

22 maart 2017 | Roy Spijker

In totaal bezochten 6.869 geïnteresseerden Horeca & Food Inspiratie Venray 2017. Het vernieuwde concept – met meer aandacht voor ambacht en beleving - zorgde voor een kwaliteitsslag. “Horecapartijen spraken hier hun waardering over uit. Partners willen de samenwerkingen voor 2018 intensiveren en nieuwe partijen willen ook aansluiten om deze beurs verder op de kaart te zetten. Mooiere complimenten kunnen we niet krijgen”, zegt organisator Rinda Woerlee.

Op de drie beursdagen (20, 21 en 22 maart) was de vloer gevuld met een mix van jonge ijverige studenten die helemaal verknocht zijn aan het vak tegenover gevestigde horecanamen met evenveel hartstocht. “Ze hebben allemaal het vuur in hun ogen en de liefde voor het vak dat er vanaf spat”, legt Woerlee vol trots uit. “De bourgondische kracht van culinair Limburg was volop te zien en te proeven, met name op het Streekgastronomieplein. Hier waren continu livedemonstraties te volgen van lokale chef-koks waarbij ze steekproducten op creatieve wijze klaarmaakten en presenteerden.”

De beursvloer was dit jaar voor het eerst opgedeeld in diverse clusters. Voor iedere discipline was aanbod. Van allerlei soorten snacks en gezonde maaltijden tot klassiek en halal en van authentieke brouwerijen tegenover nieuwe merken tot horeca-apparatuur en andere ondersteunde producten zoals drukwerk en personeelsdiensten. “Ik moet met name de lokale ondernemers bedanken voor hun inzet”, zegt Woerlee. “Zij hebben massaal de schouders onder dit nieuwe concept gezet. Het resultaat is fantastisch en biedt veel vertrouwen voor 2018. We gaan door op deze ingeslagen weg; blijven samenwerken met de branche, luisteren naar de markt en inspelen op hun behoeften.”

Horeca & Food Inspiratie Venray is een platform voor exposanten uit de horeca, catering, gastronomie, foodservice en fastservice. De editie van Horeca & Food Inspiratie 2018 in Evenementenhal Venray vindt plaats op 12, 13 en 14 maart 2018.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: