Sligro: omzetdaling van bijna 20 procent

6 januari 2021 | Redactie

De omzet van Sligro Food Group N.V. over 2020 bedroeg € 1.946 miljoen, een afname van 18,7% ten opzichte van de omzet van€ 2.395 miljoen in 2019. De omzet nam in het vierde kwartaal van 2020 met 30,4% af ten opzichte van vorig jaar. Deze afname was volledig autonoom.

Gecorrigeerd voor de omzet die in het eerste halfjaar 2020 nog vanuit de acquisitie van De Kweker (sinds juli 2019) werd toegevoegd, was cumulatief sprake van een autonome afname van 20,5%. De totale omzet kan als volgt worden verdeeld: In Nederland beliep de totale omzetafname 18,0% (Q4: 30,2%). De autonome daling bedroeg 19,9% (Q4: 30,2%). In België beliep de totale omzetafname 26,0% (Q4: 31,9%).

Dit betreft geheel een autonome daling. Het boekjaar 2019 omvat 52 weken. In 2020 is de overstap gemaakt van een boekjaar op basis van de internationale weeknummering naar een boekjaar op basis van kalenderjaar. Het boekjaar 2020 bevat daardoor 52 weken en 5 dagen. Op 28 januari 2021 vóór beurs publiceert Sligro Food Group haar volledige jaarresultaten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: