Schuimprinter print plaatje op je bier

27 maart 2018 | David Bakker

Dat barista's al jaren de meest kunstzinnige vormen in de cappucino kunnen maken is al lang geen nieuws meer. Maar nu is er iets waardoor de barman ook zijn kunsten kwijt kan in het bierschuim. Hoewel, een printer projecteert de gekozen vormen via een app op het bierschuim na het tappen. Nu kunnen ook alle bierliefhebbers genieten van een mooie decoratie op hun schuim.

Het bedrijf

Beer Ripples is het bedrijf dat een laserprinter ontwikkelt heeft die patronen in het schuim kan printen. Wees niet getreurd. De inkt is volledig gemaakt van mout en gaat dus niet ten koste van de smaak. Voor een slordige 3000 dollar zijn de apparaten nu alleen nog te koop in de Verenigde Staten en Canada, maar misschien zijn de printers binnenkort al in Europa te verkrijgen. 

Hoe werkt het

Het werkt als volgt: de gast opent de speciaal ontwikkelde app, voegt een foto en een tekst toe, loopt naar de bar en haalt de bestelling op. Het plaatje blijft minstend tien seconden zichtbaar. Proost! Kijk voor de volledigheid de video onderin. 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: