Royal Smilde verstevigt haar positie in de borrelcategorie met overname The Tapas Factory

2 maart 2021 | Redactie

Royal Smilde heeft per 1 januari 2021 The Tapas Factory overgenomen. De overname van deze productielocatie zorgt voor een stevigere positie van Royal Smilde binnen het borrelsegment met hartige (deeg)snacks.

Bij The Tapas Factory in Rotterdam worden voornamelijk empanadas geproduceerd. Royal Smilde levert al geruime tijd salades, dips, spreads, quiches, pies en bladerdeeg snacks aan de retail en foodservice. Met deze overname breidt het familiebedrijf haar portfolio uit binnen de borrelcategorie.

Overname versnelt internationale groeiambities

“De overname van The Tapas Factory past volledig bij onze groeiambities. De borrelcategorie is een grote markt en sterk groeiend. Door de overname versnellen we de groei in deze categorie en kunnen we onze klanten nog beter bedienen met een totaalaanbod. Dit doen we door onze portfolio naast empanadas ook met andere nieuwe borrelhapjes uit te bouwen”, aldus Ronald Prince, directievoorzitter van Koninklijke Smilde.

Oprichter Marc Larive, is erg enthousiast over de samenwerking: “Nadat we jaren met plezier veel energie hebben gestoken in het ontwikkelen van empanadas, zijn we klaar voor de volgende stap. Voortbouwend op het succes in Nederland is The Tapas Factory nu klaar voor verdere professionalisering en (internationale) opschaling. De overname stelt ons in staat dit met de juiste investeringen en schaalgrootte te doen.”

Sinds 2013 staat The Tapas Factory onder leiding van algemeen directeur Marc Larive. Onder de vlag van Royal Smilde zal The Tapas Factory zelfstandig en onder eigen label blijven opereren. Na de overname wordt Marc Larive, samen met Vinay Dharampal van Royal Smilde, verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en strategie van het bedrijf. Tevens zal Vinay Dharampal verantwoordelijk worden voor de verkoop. The Tapas Factory gaat zich bezighouden met het ontwikkelen, produceren en verkopen van de lekkerste hartige (deeg)borrelsnacks voor het retail en foodservice kanaal, en zal deze op de markt brengen onder de noemer Party Bites.

Party Bites

Royal Smilde wil onder de naam ‘Party Bites’ een leidende rol nemen in de verdere ontwikkeling en groei van de borrelcategorie. Blokjes kaas en olijven zijn niet langer toereikend en de vraag naar eigentijdse en aansprekende borrelhapjes groeit. Party Bites zijn kleine hartige snacks, ideaal voor een feestje, voor bij de borrel of even tussendoor, heel snel en eenvoudig te bereiden in de oven. Party Bites heeft een breed scala producten: van empanadas, quiches, swirls, saucijzenbroodjes en kaasbroodjes tot egg bites en mini pizza cones. De komende tijd zal het assortiment verder worden uitgebreid.

Gloednieuwe productielocatie

Om de internationale groeiambities van Party Bites te realiseren, investeert Royal Smilde in een gloednieuwe gecertificeerde borrelhapjesfabriek. Hier zal Royal Smilde haar jarenlange ervaring in de productie van hartige snacks, verschillende deegsoorten, vullingen en vormen, samenvoegen tot eigentijdse producten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: