‘Reconnect to nature’ centrale thema bij nieuw restaurant & bar Bistronoom Woerden

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Op 16 juli 2016 openen chef Jan Cees Graafland en gastvrouw Kirsten Veltkamp restaurant & bar Bistronoom in Woerden. Het koppel wil met Bistronoom culinaire beleving zonder poespas bieden en gasten in een ongedwongen sfeer laten genieten van vernieuwende gerechten. Centraal staat het gebruik van zoveel mogelijk natuurlijke producten, de eigen moestuin en de inpandige Kas, waarmee ze gasten bewust willen laten worden van de oorsprong van producten.

Bistronomie

Bistronoom staat voor Bistronomie, oftewel eten op niveau in een informele bistrosetting. Er is geen linnen op tafel, de sfeer en de setting zijn informeel en relaxt. De zaak kent twee gedeelten: de lichte Kas met planten, groenten en een spectaculaire moswand en de huiselijke Woonkamer met de bar waar huisgemaakte barhappen, ambachtelijk gebrouwen bieren en huisgemaakte botanische limonades worden geserveerd. Beide delen worden gescheiden door een haardpartij. Buiten op het sfeervolle Kazerneplein is een groot terras.

Reconnect to nature
Patron-cuisinier Jan Cees Graafland (29) werkte eerder als chef bij restaurant De Dukdalf in Woerden en wil met Bistronoom een eigentijds restaurant neerzetten met herkenbare producten. Jan Cees: “Wij willen verrassen met vernieuwende gerechten en de essentie van ingrediënten laten spreken. We hebben een eigen moestuin, zodat we onze gasten bewust kunnen laten worden van de oorsprong van producten. ‘Reconnect to nature’ staat bij ons centraal. Kwaliteit staat voorop bij de producten die we inkopen en we gebruiken natuurlijk ook veel regionale producten, want in het Groene Hart is heel veel moois te vinden. Alles wordt ambachtelijk en in eigen keuken bereid, waardoor we makkelijk op verzoek gerechten kunnen aanpassen voor gasten met een allergie of dieetwens. Mijn chef is Jeroen Cramer, hij heeft onder meer gewerkt bij Podium Onder de Dom in Utrecht.”

Plek om te ontmoeten en te genieten
Gastvrouw Kirsten Veltkamp (25) werkte tijdens en na haar studie aan de Middelbare- en Hogere Hotelschool in de horeca en marketing. Kirsten: “Het centrale thema ‘reconnect’ is ook van toepassing op onze gasten. Bistronoom is een plek om te ontmoeten, te genieten en te beleven, met elkaar of met vrienden. We hebben de ervaren Danny van den Barselaar aangetrokken om samen met mij de bediening aan te sturen. Hij werkte eerder onder meer bij restaurant ElVi in Utrecht. De toegankelijkheid van Bistronoom uit zich ook in de wijnkaart waarop een grote keuze van flessen rond de 30 euro. De grote kelder wordt in de toekomst geschikt gemaakt als ruimte voor private dining, feesten, partijen, vergaderingen en wijnkelder.”

Gegevens
Bistronoom opent de deuren op zaterdag 16 juli 2016. Bistronoom is geopend van woensdag tot en met maandag vanaf 15.00 uur voor borrel en diner. Prijsindicatie: driegangen keuzemenu 33 euro, zevengangen voor 55 euro.

Woerden ligt in het Groene Hart, direct aan de A12. Bistronoom is zowel per trein als per auto goed bereikbaar. Parkeren op straat of in parkeergarage Castellum op 2 minuten lopen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: