Populair whisky- en spiritsfestival nu ook gericht op zakelijke markt

26 juli 2019 | David Bakker

Het populaire whisky- en spiritsfestival, The Spirit of Maastricht, gaat een nauwe samenwerking aan met horecavakbeurs BBB Maastricht welke jaarlijks in oktober in MECC Maastricht plaatsvindt. De samenwerking, een joint venture, heeft inmiddels geleid tot een eerste resultaat.

Naast consumenten richt het festival, dat dit jaar zal plaatsvinden op zondag 27 en maandag 28 oktober in Complex Maastricht, zich dit jaar voor het eerst ook op de zakelijke markt. Tijdens de eerste dag zijn consumenten van harte welkom, de tweede dag staat in het teken van de (horeca) professionals. Tijdens ‘The Spirit of Maastricht’ worden honderden bijzondere whisky’s en andere exclusieve spirits gepresenteerd door grote distilleerders en distributeurs van premium spirits (waaronder Maxxium, Bacardi Martini, De Monnik Dranken, Disaronno International en Nolet Family Distillery). Vanuit Schotland zal The Glenturret Distillery aanwezig zijn. De organisatie verwacht zo’n 1.000 bezoekers, vorig jaar waren dat er ruim 600.

Wereldwijd een sterke groeimarkt

Wereldwijd is het een markt die sterk groeit, onder meer onder invloed van Azië, waar rijke verzamelaars veel geld overhebben voor de mooiste single malts en andere exclusieve spiritualiën. Dit leidt tot diversificatie, maar ook tot schaarste. Voor de The Spirit of Maastricht is de joint venture een uitgelezen kans om de komende jaren een verdere groei te laten zien en het evenement nog verder uit te bouwen. Festival directeur Richard R. van Nieuwenhoven Helbach: “Met een aparte dag voor de zakelijke markt komen we een belangrijke wens van onze standhouders tegemoet. Dit evenement heeft vier jaar achtereen een groei van het aantal bezoekers laten zien. Nu is er de behoefte om een sprong te maken naar een groter evenement, zowel zakelijk als organisatorisch.”
 
De joint venture past in het streven om BBB Maastricht (de grootste horecavakbeurs van de Euregio die dit jaar voor de 65ste keer zal plaatsvinden van 7 t/m 9 oktober in MECC Maastricht) ook buiten de traditionele beursdagen verder op de kaart te zetten. Beursmanager Erik Stroink: “We willen ons portfolio verbreden en het hele jaar door zichtbaar zijn. Door deze samenwerking aan te gaan, positioneren we ons nog nadrukkelijker in een markt die jaar op jaar sterk groeit. We zijn dan ook trots dat wij vrijwel alle grote distilleerders en distributeurs van premium spirits mogen presenteren op het festival.”
 
Het whisky festival, The Spirit of Maastricht, waar alles draait om de betere whisky’s en andere exclusieve spirits zoals gins, rums, wodka’s en cognacs, zal dit jaar voor de vijfde keer gehouden worden op zondag 27 (voor particuliere whisky liefhebbers) en maandag 28 oktober 2019 (uitsluitend op uitnodiging en exclusief voor representanten van slijterijen, distributeurs en de betere horeca). Tickets voor zondag 27 oktober zijn te bestellen via: http://www.thespiritofmaastricht.nl/. Het festival wordt dit jaar gehouden op een nieuwe locatie: Complex Maastricht, een zalencomplex in de nabijheid van het centrum van Maastricht, op loopafstand van het station. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Alles heeft een einde en een worst wel twee

De avondschemering is ingevallen. De sfeer in het café is als een glas bockbier. Verwarmend en rijk, maar tegelijkertijd ook fris en monter. Er ligt niets zwaar op de maag. Hoewel dat makkelijk ook anders zou kunnen, maar dat past niet bij ons team. We zijn types van handen uit de mouwen, bli ...

Internationaal Coronacrisis
Ook België sluit de horeca

Ook in België moeten cafés en restaurants vanaf vandaag (maandag) vier weken de deuren sluiten. De Belgen gaan zelfs iets verder dan wij, want er gaat een avondklok gelden van middernacht tot 05.00 uur 's ochtends. In België is thuiswerken weer de standaard en worden ook de soci ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Horecaondernemers vechten sluiting van de horeca aan bij de rechter

De door het kabinet opgelegde sluiting van de horeca wordt door de Haagse bodega De Posthoorn aangevochten middels een een kort geding aan tegen de Nederlandse staat. Dinsdag komt de zaak voor de rechter en inmiddels hebben zich veel horecazaken bij het intiatief aangesloten, zo verklaart horecaonde ...

KHN Coronacrisis
Robèr Willemsen (KHN) reageert op video die hij maakte in zijn café

Robèr Willemsen is niet alleen voorzitter van KHN, maar ook caféondernemer. Dat is in deze tijden soms lastig te verenigen. Willemsen deelde zelf een video vanuit zijn café (de Rotterdamse horecazaak Proeflokaal De Pui), waarin veel gezelligheid te zien is op de avond voor de ge ...

Branded Content Nice 'n Easy
''Brood dat je wilt ontdekken''

Met PUR PAIN brengt de Vlaamse Biobakkerij De Trog ambachtelijke, pure en 100% biologische broodproducten tot bij de Food professional. De bakkerij uit Ieper in België heeft zich weten uit te bouwen tot een ware trendsetter in de Belgische voedingssector. Eten verbindt mensen en culturen, broo ...

Bier
Reclamecode voor alcoholvrij en –arm bier ingevoerd

Vandaag is de Reclamecode voor Alcoholvrij en -Arm Bier (RvAAB) in werking getreden. In de code is o.a. vastgelegd dat reclame voor alcoholvrij en -arm bier niet gericht mag worden op jongeren onder de 18 jaar en dat reclame voor alcoholarm bier niet gericht mag worden op zwangere vrouwen en op acti ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: