Populair whisky- en spiritsfestival nu ook gericht op zakelijke markt

26 juli 2019 | David Bakker

Het populaire whisky- en spiritsfestival, The Spirit of Maastricht, gaat een nauwe samenwerking aan met horecavakbeurs BBB Maastricht welke jaarlijks in oktober in MECC Maastricht plaatsvindt. De samenwerking, een joint venture, heeft inmiddels geleid tot een eerste resultaat.

Naast consumenten richt het festival, dat dit jaar zal plaatsvinden op zondag 27 en maandag 28 oktober in Complex Maastricht, zich dit jaar voor het eerst ook op de zakelijke markt. Tijdens de eerste dag zijn consumenten van harte welkom, de tweede dag staat in het teken van de (horeca) professionals. Tijdens ‘The Spirit of Maastricht’ worden honderden bijzondere whisky’s en andere exclusieve spirits gepresenteerd door grote distilleerders en distributeurs van premium spirits (waaronder Maxxium, Bacardi Martini, De Monnik Dranken, Disaronno International en Nolet Family Distillery). Vanuit Schotland zal The Glenturret Distillery aanwezig zijn. De organisatie verwacht zo’n 1.000 bezoekers, vorig jaar waren dat er ruim 600.

Wereldwijd een sterke groeimarkt

Wereldwijd is het een markt die sterk groeit, onder meer onder invloed van Azië, waar rijke verzamelaars veel geld overhebben voor de mooiste single malts en andere exclusieve spiritualiën. Dit leidt tot diversificatie, maar ook tot schaarste. Voor de The Spirit of Maastricht is de joint venture een uitgelezen kans om de komende jaren een verdere groei te laten zien en het evenement nog verder uit te bouwen. Festival directeur Richard R. van Nieuwenhoven Helbach: “Met een aparte dag voor de zakelijke markt komen we een belangrijke wens van onze standhouders tegemoet. Dit evenement heeft vier jaar achtereen een groei van het aantal bezoekers laten zien. Nu is er de behoefte om een sprong te maken naar een groter evenement, zowel zakelijk als organisatorisch.”
 
De joint venture past in het streven om BBB Maastricht (de grootste horecavakbeurs van de Euregio die dit jaar voor de 65ste keer zal plaatsvinden van 7 t/m 9 oktober in MECC Maastricht) ook buiten de traditionele beursdagen verder op de kaart te zetten. Beursmanager Erik Stroink: “We willen ons portfolio verbreden en het hele jaar door zichtbaar zijn. Door deze samenwerking aan te gaan, positioneren we ons nog nadrukkelijker in een markt die jaar op jaar sterk groeit. We zijn dan ook trots dat wij vrijwel alle grote distilleerders en distributeurs van premium spirits mogen presenteren op het festival.”
 
Het whisky festival, The Spirit of Maastricht, waar alles draait om de betere whisky’s en andere exclusieve spirits zoals gins, rums, wodka’s en cognacs, zal dit jaar voor de vijfde keer gehouden worden op zondag 27 (voor particuliere whisky liefhebbers) en maandag 28 oktober 2019 (uitsluitend op uitnodiging en exclusief voor representanten van slijterijen, distributeurs en de betere horeca). Tickets voor zondag 27 oktober zijn te bestellen via: http://www.thespiritofmaastricht.nl/. Het festival wordt dit jaar gehouden op een nieuwe locatie: Complex Maastricht, een zalencomplex in de nabijheid van het centrum van Maastricht, op loopafstand van het station. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Ontslag, kom goed beslagen ten ijs…

Veel ondernemers (ook in de horeca) hebben last van de negatieve effecten die gepaard gaan COVID-19 / ‘Corona’. Wellicht dat een NOW-regeling tijdelijke verlichting heeft gebracht, op de langere termijn zal die geen soelaas bieden. Precies de reden waarom een ontslaggolf wordt verwacht&h...

Columns Longread
Etiquette-expert Anne-Marie van Leggelo over gastvrijheid in coronatijd

Als horecaondernemer verkoop je gastvrijheid, maar juist het bieden van gastvrijheid stelt de branche voor grote uitdagingen vanwege de regels met betrekking tot het coronavirus. Anne-Marie van Leggelo, etiquette- en imago-expert, ziet dat ook: “Er heerst verdeeldheid in het land over hoe erme...

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Opening Utrecht
Gloednieuwe horecalocatie De Snip zoekt eigentijds concept

Om de bewoners van het snelst groeiende gebied van Nederland te faciliteren in een goede horeca- en werkomgeving, wordt er een horecaruimte aan het Berlijnplein (Utrecht) eind dit jaar opgeleverd door de Gemeente Utrecht. Vanaf nu kunnen ondernemers met een aantrekkelijk en eigentijds horecaconcept ...

Economie Coronacrisis
Overheid presenteert randvoorwaarden overwinteren strandpaviljoens

Veel strandpaviljoens langs de Nederlandse kust zijn hard geraakt door het coronavirus. Terwijl de meeste strandpaviljoens begin maart net klaar waren met de opbouw voor het nieuwe seizoen, moesten ze vanaf 15 maart voor ruim tweeëneenhalve maand noodgedwongen hun deuren sluiten. Om de gemiste ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: