Nieuwe bezorgservice gaat strijd aan met bestaande apps

30 mei 2017 | Thijs Jacobs

De zojuist gelanceerde bezorgservice Dayli biedt particulieren en bedrijven de mogelijkheid om nooit meer zelf te koken, elke dag eten te bestellen en toch gezond en gevarieerd te eten zonder de hoofdprijs te betalen.

Gezond en goedkoop

Deze belofte wil de 22-jarige Thijl Klerkx waarmaken Via de Dayli-app kun je iedere dag uit drie maaltijden kiezen die voor 10 euro binnen 20 minuten warm worden bezorgd.    

Thijl is geen onbekende in de foodbusiness. Zeven jaar geleden richtte hij als 15-jarige ondernemer de eerste bezorgservice voor biologische boodschappen in Nederland op. Tijdens de vijf jaar die hij daarna als consultant voor diverse multinationals werkte, schoten de bezorgdiensten als paddenstoelen uit de grond. Nog steeds is er niet een die snel en voor een betaalbare prijs een normale voedzame maaltijd bezorgt. Voor Thijl reden genoeg om Dayli te beginnen.

Eigen vermogen

Thijl is zo overtuigd van Dayli dat hij niet op investeerders heeft gewacht en ook geen crowdfundcampagne is gestart. Hij heeft zijn eigen vermogen in de ontwikkeling van de app, in de keuken en in de voorraad gestoken.    

Geen goede bezorgdienst

"Ik kon maar niet begrijpen waarom er nog steeds geen goede bezorgdienst was voor een simpele en voedzame maaltijd. Vandaar dat ik al mijn spaargeld in Dayli heb gestoken om het op te nemen tegen de miljoenenbedrijven Thuisbezorgd, Ubereats, Foodora en Deliveroo.”  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Columns
Column: Het kanten randje van gastvrijheid

“Ah! Ge zijt nen nieuwe zeker, van hier verderop?” zei de man met een vrolijk gezicht tegen me. Ik stond me te vergapen aan de enorme hoeveelheid soorten bier, dat had ik nog nooit gezien. Allemaal verschillende flesjes, met kleurrijke etiketten. De ene nog mooier dan de andere. Het had ...

Nice 'n Easy
Convenience: is het wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, maar ook in het café. Vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en ...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Branded Content Nice 'n Easy
Horeca-hotspot op het Eindhovense Strijp-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: