Nederlandse Oktoberfesten goedkoper dan Duitse variant

24 september 2018 | Thijs Jacobs

Waar het Duitse Oktoberfest een prijzige aangelegenheid kan zijn rondom consumpties, zijn de Nederlandse Oktoberfesten een stuk milder geprijsd. Dit blijkt uit onderzoek van Feestkleding 365, dat ter gelegenheid van het Duitse bierfeest in München de Nederlandse Oktoberfesten in kaart bracht.

Bier een stuk goedkoper

Waar je in München al snel €11,00 of meer kwijt bent voor een pul bier, begint de prijs van een biertje in Nederland al bij €2,50.Hierbij moet wel worden gemeld dat het Oktoberfest bier in Duitsland een stuk sterker is qua alcoholgehalte, en in pullen van een liter wordt geschonken. 

Ook het eten op de festivals in Nederland is stukken goedkoper. Voor een Oktoberfest snack (zoals een broodje braadworst) ben je in Nederland gemiddeld €6,65 kwijt, tegenover €11,40 in München. De volledige vergelijking kan worden teruggevonden in de infographic ‘Oktoberfest in Nederland 2018’.

Oktoberfest met de jaren populairder

Het eeuwenoude Duitse feest wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Dit valt goed af te lezen aan de toenemende vraag naar traditionele Oktoberfestkleding, zoals de Dirndl en de Lederhosen. Tussen 2013 en 2017 is de vraag naar traditionele feestkleding gestegen met zo’n 30 procent. Naast de zuidelijke provincies is de vraag naar Oktoberfestkleding ook sterk onder provincies die aan de Duitse grens liggen. De provincies met de sterkste vraag naar Oktoberfest kleding zijn Limburg, Overijssel en Drenthe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Opening
De Horeca Academie opent een nieuwe vestiging in Houten

De Horeca Academie en het landelijk opererende SVO zijn al jaren partners in het verzorgen van horeca opleidingen en gaan nu een nieuwe vestiging openen in Houten. De Horeca Academie gaat per september 2019 van start met de aanbieding van de volgende opleidingen: kok, Zelfstandig werkend kok, Horeca...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: