Nederlandse Oktoberfesten goedkoper dan Duitse variant

24 september 2018 | Thijs Jacobs

Waar het Duitse Oktoberfest een prijzige aangelegenheid kan zijn rondom consumpties, zijn de Nederlandse Oktoberfesten een stuk milder geprijsd. Dit blijkt uit onderzoek van Feestkleding 365, dat ter gelegenheid van het Duitse bierfeest in München de Nederlandse Oktoberfesten in kaart bracht.

Bier een stuk goedkoper

Waar je in München al snel €11,00 of meer kwijt bent voor een pul bier, begint de prijs van een biertje in Nederland al bij €2,50.Hierbij moet wel worden gemeld dat het Oktoberfest bier in Duitsland een stuk sterker is qua alcoholgehalte, en in pullen van een liter wordt geschonken. 

Ook het eten op de festivals in Nederland is stukken goedkoper. Voor een Oktoberfest snack (zoals een broodje braadworst) ben je in Nederland gemiddeld €6,65 kwijt, tegenover €11,40 in München. De volledige vergelijking kan worden teruggevonden in de infographic ‘Oktoberfest in Nederland 2018’.

Oktoberfest met de jaren populairder

Het eeuwenoude Duitse feest wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Dit valt goed af te lezen aan de toenemende vraag naar traditionele Oktoberfestkleding, zoals de Dirndl en de Lederhosen. Tussen 2013 en 2017 is de vraag naar traditionele feestkleding gestegen met zo’n 30 procent. Naast de zuidelijke provincies is de vraag naar Oktoberfestkleding ook sterk onder provincies die aan de Duitse grens liggen. De provincies met de sterkste vraag naar Oktoberfest kleding zijn Limburg, Overijssel en Drenthe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: