Nederlandse Oktoberfesten goedkoper dan Duitse variant

24 september 2018 | Thijs Jacobs

Waar het Duitse Oktoberfest een prijzige aangelegenheid kan zijn rondom consumpties, zijn de Nederlandse Oktoberfesten een stuk milder geprijsd. Dit blijkt uit onderzoek van Feestkleding 365, dat ter gelegenheid van het Duitse bierfeest in München de Nederlandse Oktoberfesten in kaart bracht.

Bier een stuk goedkoper

Waar je in München al snel €11,00 of meer kwijt bent voor een pul bier, begint de prijs van een biertje in Nederland al bij €2,50.Hierbij moet wel worden gemeld dat het Oktoberfest bier in Duitsland een stuk sterker is qua alcoholgehalte, en in pullen van een liter wordt geschonken. 

Ook het eten op de festivals in Nederland is stukken goedkoper. Voor een Oktoberfest snack (zoals een broodje braadworst) ben je in Nederland gemiddeld €6,65 kwijt, tegenover €11,40 in München. De volledige vergelijking kan worden teruggevonden in de infographic ‘Oktoberfest in Nederland 2018’.

Oktoberfest met de jaren populairder

Het eeuwenoude Duitse feest wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Dit valt goed af te lezen aan de toenemende vraag naar traditionele Oktoberfestkleding, zoals de Dirndl en de Lederhosen. Tussen 2013 en 2017 is de vraag naar traditionele feestkleding gestegen met zo’n 30 procent. Naast de zuidelijke provincies is de vraag naar Oktoberfestkleding ook sterk onder provincies die aan de Duitse grens liggen. De provincies met de sterkste vraag naar Oktoberfest kleding zijn Limburg, Overijssel en Drenthe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
11 jaar geleden in De CaféKrant: Jazzcafé Wakker in Eemnes

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2010. We bezochten Jazzcafé Wakker ...

Interview Corona
Fieldlab Cafés: ''We kunnen weer doen waar we goed in zijn''

Stefan Elvers (links op de foto) is een van de gelukkige caféondernemers die deel mogen nemen aan Fieldlab Cafés in Utrecht. "Nou ja, het is helaas maar voor vier dagen, dus van korte duur." De eigenaar van Ubica is wel blij om weer wat te kunnen doen: "Het is gewoon pra ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: