Nederlandse Oktoberfesten goedkoper dan Duitse variant

24 september 2018 | Thijs Jacobs

Waar het Duitse Oktoberfest een prijzige aangelegenheid kan zijn rondom consumpties, zijn de Nederlandse Oktoberfesten een stuk milder geprijsd. Dit blijkt uit onderzoek van Feestkleding 365, dat ter gelegenheid van het Duitse bierfeest in München de Nederlandse Oktoberfesten in kaart bracht.

Bier een stuk goedkoper

Waar je in München al snel €11,00 of meer kwijt bent voor een pul bier, begint de prijs van een biertje in Nederland al bij €2,50.Hierbij moet wel worden gemeld dat het Oktoberfest bier in Duitsland een stuk sterker is qua alcoholgehalte, en in pullen van een liter wordt geschonken. 

Ook het eten op de festivals in Nederland is stukken goedkoper. Voor een Oktoberfest snack (zoals een broodje braadworst) ben je in Nederland gemiddeld €6,65 kwijt, tegenover €11,40 in München. De volledige vergelijking kan worden teruggevonden in de infographic ‘Oktoberfest in Nederland 2018’.

Oktoberfest met de jaren populairder

Het eeuwenoude Duitse feest wint steeds meer aan populariteit in Nederland. Dit valt goed af te lezen aan de toenemende vraag naar traditionele Oktoberfestkleding, zoals de Dirndl en de Lederhosen. Tussen 2013 en 2017 is de vraag naar traditionele feestkleding gestegen met zo’n 30 procent. Naast de zuidelijke provincies is de vraag naar Oktoberfestkleding ook sterk onder provincies die aan de Duitse grens liggen. De provincies met de sterkste vraag naar Oktoberfest kleding zijn Limburg, Overijssel en Drenthe.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Events
Week van het Nederlandse Bier van start met bierproeffestival

6500 bezoekers hebben afgelopen weekend de achtste editie van het Nederlands Bierproeffestival bezocht, dat van 16 tot en met 18 mei plaatsvond in de Grote Kerk in Den Haag. Het Nederlands Bierproeffestival is jaarlijks hét startsein van de Week van het Nederlandse Bier en stond dit jaar nog ...

Bier Events
Achtste editie Week van het Nederlandse Bier laat groei en diversiteit biersector zien

De biersector groeit en bloeit en consumenten kunnen dat ervaren tijdens de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier. In de Grote Kerk in Den Haag is vandaag met het Nederlands Bierproeffestival deze 8e editie van start gegaan. Onder toeziend oog van de kersverse voorzitter van de Week van ...

Achtergronden Sluiting
Bekend muziekcafé in Zwolle verkocht vanwege klagende buurman

Café The Livingroom is in Zwolle een begrip onder liefhebbers van livemuziek. Het tijdperk van dit mooie café is echter abrupt tot een einde gekomen, aangezien een buurman keer op keer klaagde over het geluidsniveau en de eigenaren daardoor hebben moeten besluiten om de muziekactivitei...

Opening
Rooftopbar en kunstdoolhof Doloris opent in Tilburg

Op vrijdag 17 mei opent Doloris na vier jaar ontwikkelen eindelijk haar deuren in Tilburg. Het voormalige postkantoor is omgebouwd tot één van de meest ambitieuze nieuwe hotspots van de stad: een immense rooftopbar met een bijpassend surrealistisch kunstdoolhof genaamd Doloris’ M...

Bier Brouwerijen
Nederlands eerste witbier Witte Raaf komt terug

Aanstaande donderdag 16 mei gaat de week van het Nederlandse bier van start. Ter gelegenheid daarvan brengen bierbrouwers Hertog Jan en Bronckhorster Brewing Company het eerste witbier van eigen bodem weer terug op de markt. Witte Raaf was van 1982 tot halverwege de jaren negentig een populair witbi...

Columns Starten in de horeca
De ideale locatie voor jouw nieuwe horecazaak

Waar sta je over 1 jaar, 3 jaar of 10 jaar met jouw horecabedrijf? En wat heb jij voor ogen met jouw toekomst? Iedereen droomt, wenst of verlangt wel naar iets. Ook op zakelijk gebied. Ambities die je graag werkelijkheid ziet worden. Het bepalen van de toekomst en koers daarnaartoe gaat de ene on...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: