Nederlandse biercultuur leeft

16 juni 2014 |
Nederlandse biercultuur leeft<

De Week van het Nederlandse Bier 2014 was erg geslaagd. Zo heeft een recordaantal mensen uit binnen- en buitenland in de week van 15 mei t/m 25 mei 2014, kennisgemaakt met Nederlands bier en de
Nederlandse biercultuur. Er werd in groten getale deelgenomen aan de 120 activiteiten die door het hele land werden georganiseerd. Ook waren de rondleidingen bij maar liefst 91 grote en kleine bierbrouwers een groot succes. Verder bleken de bier-spijs combinaties bij cafés en restaurants zeer in trek, net als de interessante proeverijen bij slijterijen. Dit alles maakt dat de stichting Week van het Nederlandse Bier een vierde editie aankondigt; namelijk van 28 mei tot en met 7 juni 2015.

Biercultuur
Henri Reuchlin, voorzitter Stichting Week van het Nederlandse Bier: ''We zijn erg blij met de vele activiteiten die er dit jaar plaatsvonden in de Week van het Nederlandse Bier. De biersector heeft zich echt van zijn beste kant laten zien. Het is mooi dat dit ook gewaardeerd werd door de vele bezoekers. Dat is voor ons het smaakvolle bewijs dat onze biercultuur leeft als nooit te voren. We zien dan ook erg uit naar de volgende editie van de Week in 2015 en hopen dan op minstens zo’n hoge opkomst!''

Een scala aan activiteiten
Ruim 4000 bezoekers konden bij 37 brouwerijen Nederlandse bieren proeven. Tijdens de Week was er veel aandacht voor bier & spijs. Zo werd bij de Nationale Bierlunch in Amsterdam de ‘Bier aan Tafel Trofee’ uitgereikt aan het restaurant met de beste bier-spijscombinaties. Tevens genoten 160 deelnemers tijdens Mitra Culinair van een heerlijk 6-gangendiner met bieren uit alle windstreken van Nederland. De Ladies Night, georganiseerd in het oosten van het land, was helemaal uitverkocht en bij de Nederlandse bierproeverij in Antwerpen verrasten we onze zuiderburen met de grote diversiteit aan Nederlands bier.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: