Duurzame ondernemers in de Rotterdamse haven

5 maart 2019 | Yonne van Geene

De Rotterdamse haven is de grootste van Europa en daar zijn de Rotterdammers maar wat trots op. Zo’n twintig procent van de totale beroepsbevolking in het Rijnmondgebied werkt in en om de haven van de Maasstad. Reden genoeg dus om ook jaar dit jaar weer een Havenborrel te organiseren in het Rotterdamse Metropole Café NRC. Tijdens het evenement op donderdag 7 maart kunnen werknemers en ondernemers uit de haven elkaar ontmoeten en netwerken. Daarnaast maken de drie genomineerde havenprojecten kans op de titel ‘Meest Duurzame Havenproject 2019’. De prijs wordt dezelfde avond nog uitgereikt door de Rotterdamse enthousiasmeur Marcel Jongmans.

“We zijn erg enthousiast over het thema en de genomineerden van de tweede editie van de Havenborrel. Dit komt doordat wij ons vanaf dit jaar extra bezighouden met duurzaamheid. Vanaf januari zijn we bij NRC al begonnen met het verbannen van plastic rietjes en hebben we deze vervangen door een biologisch exemplaar‘’, aldus eigenaar Herman Hell.

Duurzaamheid

Niet alleen in de Rotterdamse haven wordt er steeds meer aandacht besteed aan duurzaamheid, er zijn in Nederland een groeiend aantal horecazaken die hun brand hier op baseren. Consumenten hechten tegenwoordig belang aan de 'weet wat je eet' mentaliteit, en dan niet alleen of het gezond is, maar ook nog eens waar het vandaan komt.

Steeds meer horecaondernemers gaan mee in deze trend, zo bleek uit de resultaten van de Duurzaameter 2016, een onderzoek onder horecaondernemers over duurzaamheid. Ruim 80 procent van de horecaprofessionals gaf aan in 2016 meer gedaan te hebben aan verduurzaming dan voorheen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken wil 15 procent minder water verbruiken

Heineken ambieert om zijn watergebruik in waterarme regio's zoals spanje en Ethiopië met 15 procent omlaag te brengen, voor minder waterschaarse regio's streven zij naar tien procent. Niet alleen dat maar ze willen ook duurzamer handelen door middel van het hergebruik van afvalwater, he...

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: