Meer bezoekers naar Horecava 2019

11 januari 2019 | Thijs Jacobs

De hele horecawereld kwam afgelopen dagen samen op de 63ste editie van de Horecava in RAI Amsterdam. De Horecava stond bol van nieuwe initiatieven waaronder het Start-upLAB, de springplank voor 42 nieuwe ondernemers, nieuwe wedstrijden, 250 nieuwe producten & diensten en een nieuwe hal voor Food Mobility & Delivery. Opvallend was de aandacht voor vegan en voedselverspilling. Maar liefst 84% van de bezoekers geeft aan de Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie en is zeer te spreken over de grotere omvang van de beurs.

Zeven procent groei

In totaal bezochten 71.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van bijna 7% ten opzichte van 2018, een opvallende stijging ten opzichte van de bezoekersaantallen van afgelopen jaren. Dit laat zien dat het goed gaat met de horeca in Nederland en dat horecaondernemers op zoek zijn naar innovaties en trends om omzetkansen te verzilveren. 

Inspiratie voor vegan en duurzaamheid 

Uit de reacties van de bezoekers blijkt dat de Horecava hen inspireert. Bezoekers vertellen relatief vaak dat ze volop ideeën hebben opgedaan op het gebied van vegan en duurzaamheid waaronder duurzame disposables en voedselverspilling. Een greep uit de reacties: “Fijn om op de hoogte te blijven van wat er speelt”. “Complimenten voor de positieve ontwikkeling, sfeer en beleving en de ruimere opzet.” “De Horecava is dé ontmoetingsplek voor vakgenoten en om nieuwe ontdekkingen op het vakgebied te verkennen”. “Weer een belevenis”. “Een goed opgezette beurs met veel ruimte voor kleine ondernemers die innovaties laten zien.”

Horecava 2019

Horecava blijft doorontwikkelen en innoveren. De volgende Horecava vindt plaats van maandag 13 tot en met donderdag 16 januari 2020 in RAI Amsterdam. Meer informatie over de Horecava is te vinden op www.horecava.nl. Horecava is ook te volgen op Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter en Youtube.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: