Meer bezoekers naar Horecava 2019

11 januari 2019 | Thijs Jacobs

De hele horecawereld kwam afgelopen dagen samen op de 63ste editie van de Horecava in RAI Amsterdam. De Horecava stond bol van nieuwe initiatieven waaronder het Start-upLAB, de springplank voor 42 nieuwe ondernemers, nieuwe wedstrijden, 250 nieuwe producten & diensten en een nieuwe hal voor Food Mobility & Delivery. Opvallend was de aandacht voor vegan en voedselverspilling. Maar liefst 84% van de bezoekers geeft aan de Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie en is zeer te spreken over de grotere omvang van de beurs.

Zeven procent groei

In totaal bezochten 71.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van bijna 7% ten opzichte van 2018, een opvallende stijging ten opzichte van de bezoekersaantallen van afgelopen jaren. Dit laat zien dat het goed gaat met de horeca in Nederland en dat horecaondernemers op zoek zijn naar innovaties en trends om omzetkansen te verzilveren. 

Inspiratie voor vegan en duurzaamheid 

Uit de reacties van de bezoekers blijkt dat de Horecava hen inspireert. Bezoekers vertellen relatief vaak dat ze volop ideeën hebben opgedaan op het gebied van vegan en duurzaamheid waaronder duurzame disposables en voedselverspilling. Een greep uit de reacties: “Fijn om op de hoogte te blijven van wat er speelt”. “Complimenten voor de positieve ontwikkeling, sfeer en beleving en de ruimere opzet.” “De Horecava is dé ontmoetingsplek voor vakgenoten en om nieuwe ontdekkingen op het vakgebied te verkennen”. “Weer een belevenis”. “Een goed opgezette beurs met veel ruimte voor kleine ondernemers die innovaties laten zien.”

Horecava 2019

Horecava blijft doorontwikkelen en innoveren. De volgende Horecava vindt plaats van maandag 13 tot en met donderdag 16 januari 2020 in RAI Amsterdam. Meer informatie over de Horecava is te vinden op www.horecava.nl. Horecava is ook te volgen op Instagram, Facebook, LinkedIn, Twitter en Youtube.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken wil 15 procent minder water verbruiken

Heineken ambieert om zijn watergebruik in waterarme regio's zoals spanje en Ethiopië met 15 procent omlaag te brengen, voor minder waterschaarse regio's streven zij naar tien procent. Niet alleen dat maar ze willen ook duurzamer handelen door middel van het hergebruik van afvalwater, he...

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: