Koen (55) nam ontslag en begon zijn eigen horecazaak

10 januari 2017 | Jorien Slager

Koen De Buck (55) deed het: een eigen horecazaak opzetten na een carrière van meer dan 30 jaar als manager/board member bij Unilever en Alpro. Koen is sales en marketing directeur geweest met verantwoordelijkheden over vele tientallen tot honderden mensen, en de bijbehorende budgetten. Zijn leefwereld was de vergaderzaal, de klantennegotiaties, zijn teams aansturen en ontwikkelen. Hoewel Koen best nog enkele jaren verder had kunnen werken in zijn functie, besloot hij begin 2015 om voor zijn droom te gaan: een volledige en zeer radicale carriereswitch.

50+ starter

Nu hun kinderen op eigen benen kunnen staan en de verplichtingen in het leven afnemen, kunnen Koen en zijn vrouw Ann op een ontspannen manier aan een avontuur beginnen waarbij al hun (levens)ervaring een plek krijgt.

Koen en Ann hebben hun leven helemaal omgegooid en hebben gekozen voor een stap die vooral door jonge en ‘hippe’ ondernemers wordt genomen: een eigen koffiezaak/lunchroom starten. Voor Unilever heeft Koen, samen met zijn vrouw Ann en hun twee kinderen, ook als expat in Afrika en Azië gewoond en gewerkt. In zijn laatste ‘corporate’-functie bij Alpro kwam hij vol in aanraking met de wereld van koffiebars en barista’s. Daar zag hij een totaal andere wereld en dat beviel hem wel.

No Worries mentaliteit

Eind 2016 openden Koen en Ann hun horecazaak ‘No Worries’ op ’t Eilandje in Antwerpen. De zaak oogt open, warm en behoorlijk hip. Steigerhouten tafels en banken en opvallende lampen en hangplanten, de ingrediënten voor een moderne koffiebar.

Toch is No Worries anders dan andere nieuwe koffiezaken. Zodra je er binnenkomt, voel je je welkom en tot rust komen. Niks moet, niksen mag. En dat geldt ook voor Koen en Ann zelf. De oprechte interesse naar hun gasten en de, misschien ouderwetse, drang om het ze naar hun zin te maken, vormen samen de ‘No Worries’ mentaliteit.

Die mentaliteit is wat de eerste gasten van No Worries ook opvalt. Ze komen er graag terug voor een cocos choco, chai latte of een salade. En voor een waardevol rustmoment op hun drukke dag, dát is precies wat Koen en Ann voor ogen hebben.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: