Koen (55) nam ontslag en begon zijn eigen horecazaak

10 januari 2017 | Jorien Slager

Koen De Buck (55) deed het: een eigen horecazaak opzetten na een carrière van meer dan 30 jaar als manager/board member bij Unilever en Alpro. Koen is sales en marketing directeur geweest met verantwoordelijkheden over vele tientallen tot honderden mensen, en de bijbehorende budgetten. Zijn leefwereld was de vergaderzaal, de klantennegotiaties, zijn teams aansturen en ontwikkelen. Hoewel Koen best nog enkele jaren verder had kunnen werken in zijn functie, besloot hij begin 2015 om voor zijn droom te gaan: een volledige en zeer radicale carriereswitch.

50+ starter

Nu hun kinderen op eigen benen kunnen staan en de verplichtingen in het leven afnemen, kunnen Koen en zijn vrouw Ann op een ontspannen manier aan een avontuur beginnen waarbij al hun (levens)ervaring een plek krijgt.

Koen en Ann hebben hun leven helemaal omgegooid en hebben gekozen voor een stap die vooral door jonge en ‘hippe’ ondernemers wordt genomen: een eigen koffiezaak/lunchroom starten. Voor Unilever heeft Koen, samen met zijn vrouw Ann en hun twee kinderen, ook als expat in Afrika en Azië gewoond en gewerkt. In zijn laatste ‘corporate’-functie bij Alpro kwam hij vol in aanraking met de wereld van koffiebars en barista’s. Daar zag hij een totaal andere wereld en dat beviel hem wel.

No Worries mentaliteit

Eind 2016 openden Koen en Ann hun horecazaak ‘No Worries’ op ’t Eilandje in Antwerpen. De zaak oogt open, warm en behoorlijk hip. Steigerhouten tafels en banken en opvallende lampen en hangplanten, de ingrediënten voor een moderne koffiebar.

Toch is No Worries anders dan andere nieuwe koffiezaken. Zodra je er binnenkomt, voel je je welkom en tot rust komen. Niks moet, niksen mag. En dat geldt ook voor Koen en Ann zelf. De oprechte interesse naar hun gasten en de, misschien ouderwetse, drang om het ze naar hun zin te maken, vormen samen de ‘No Worries’ mentaliteit.

Die mentaliteit is wat de eerste gasten van No Worries ook opvalt. Ze komen er graag terug voor een cocos choco, chai latte of een salade. En voor een waardevol rustmoment op hun drukke dag, dát is precies wat Koen en Ann voor ogen hebben.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: