KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

7 augustus 2020 | Redactie
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatregelen.

"Een zeer teleurstellend besluit, maar mocht dit omwille van de volksgezondheid écht noodzakelijk zijn, dan verwacht KHN wel dat de (lokale) overheid gezamenlijk met de ondernemers meedenkt over een oplossing."

"KHN is van mening dat we geen discussie moeten voeren over boetes/sluitingen (dit werkt alleen maar averechts), maar over het draagvlak voor de maatregelen bij het publiek. De overheid heeft daar een belangrijke rol in als het gaat om informeren en voorlichten. Het draagvlak voor de maatregelen neemt af dat is niet alleen op de horecaondernemers af te wentelen. Rutte gaf tijdens de persconferentie aan dat we allemaal onze verantwoordelijkheid moeten nemen. Het effect is het grootste als we dit met alle sectoren doen. Daarom vindt KHN het wel bijzonder dat opnieuw de nadruk op de horeca wordt gelegd."

"KHN begrijpt dat als het aantal besmettingen toeneemt, het de taak van de overheid taak is om mensen te wijzen op de risico’s, alert te zijn, de maatregelen in acht te nemen en aanvullende maatregelen te treffen, maar het is bijzonder om daar uitsluitend de horecasector voor te aan te wijzen. De overheidsmaatregelen die nog steeds gelden hakken er enorm in bij de horeca en dit besluit is dan ook enorm teleurstellend."

"Horecaondernemers snakken naar verlichting van de maatregelen. De horeca volgt de protocollen en KHN blijft haar leden oproepen er alles aan te doen om de veiligheidsmaatregelen te hanteren. Ook blijft KHN de gasten oproepen zich aan de regels te houden. De anderhalve meter afstand is een grote uitdaging, maar elke besmetting is er een teveel dus we moeten gezamenlijk onze verantwoordelijkheid nemen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: