KHN ook de komende 25 jaar 'Koninklijk'

13 oktober 2017 | Thijs Jacobs
KHN ook de komende 25 jaar 'Koninklijk'

KHN mag de komende 25 jaar het predicaat ‘Koninklijk’ blijven dragen. Vandaag, vrijdag 13 oktober 2017, maakte de burgemeester van Woerden, Victor Molkenboer, dit goede nieuws bekend.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Wij zijn trots op ons ‘blauwe bloed’. Het onderstreept dat we een gezonde, solide en verantwoordelijke organisatie zijn. KHN staat midden in de samenleving. Met ruim 20.000 horecaondernemers zetten we ons iedere dag in voor goed werkgeverschap, maatschappelijke verantwoordelijk ondernemen, een duurzame bedrijfstak en een veilige en gezonde omgeving voor onze gasten. Dat doen we niet alleen vandaag en morgen, maar ook in de toekomst.”

Predicaat ‘Koninklijk’


Het predicaat ‘Koninklijk’ is een onderscheiding die kan worden verleend aan verenigingen, stichtingen, instellingen of grote ondernemingen. Het symboliseert het respect, de waardering en het vertrouwen van de Koning tegenover de ontvanger. In 1991 verleende  Koningin Beatrix aan het toenmalige Horeca Nederland voor de eerste keer het predicaat Koninklijk. De koninklijke status van de vereniging komt onder meer tot uiting in het KHN-logo, waarin een kroon is verwerkt.

 

Zorgvuldig proces

Het predicaat wordt voor een periode van 25 jaar verleend. Na afloop van die periode kan een verzoek worden ingediend tot bestendiging van het ‘Recht tot het voeren van het Predicaat ‘Koninklijk’. Pas na een zorgvuldig onderzoek van mij als burgemeester, van de commissaris van de Koning in Utrecht en van het Kabinet van de Koning kan het predicaat bij gunstige uitslag worden bestendigd. Vandaag heeft de burgemeester van Woerden, Victor Molkenboer, bekend gemaakt dat KHN ook de komende 25 jaar het predicaat ‘Koninklijk’ mag voeren.

Over Koninklijke Horeca Nederland

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is de grootste horeca brancheorganisatie in ons land. Met 243 afdelingen door heel Nederland vertegenwoordigen wij bijna 20.000 horecaondernemers met ruim 255.000 horecamedewerkers. Wij staan voor een professionele en toekomstbestendige horecabranche. Onze leden ondersteunen wij door lobby, advies en financiële ledenvoordelen. Zo maakt KHN zich sterk voor de horeca.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: