Internationale aantrekkingskracht groter dan ooit

8 maart 2018 | David Bakker

De internationale toerist weet ons land steeds beter te vinden. De Nederlandse horeca hoopt zelfs in het jaar 2020, 20 miljoen buitenlandse toeristen te mogen verwelkomen. Voornamelijk hotels profiteren hiervan, maar ook de andere horeca ziet omzetkansen.

Meer toeristen die ook nog eens meer te bestende hebben. De toekomst ziet er rooskleurig uit. Het ING Economisch Bureau berekende dat het omzetvolume in 2018 met drie procent zal gaan stijgen en ook voor volgend jaar staan de geldsluizen open. 

Twintig miljoen buitenlandse toeristen in 2020 in ons land. Dat is een hoop. Maar hoe kan het dat Nederland zo in trek is bij de toerist? Dat heeft er voornamelijk mee te maken dat de mensen in omliggende landen vergrijzen. Hierdoor hebben ze meer te besteden. Daarnaast zijn de internationale verbindingen sterk verbeterd waardoor de toerist ons land beter en sneller kan bereiken. Afgelopen jaar steeg het aantal buitenlandse toeristen in ons land explosief met meer dan tien procent tot ruim 17,5 miljoen. De totale groei sinds de dip na de crisis in 2009 bedraagt bijna 80 procent.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Cocktails
Wordt Tess Posthumus beste bartender ter wereld?

Voor het derde achtereenvolgende jaar maakt Tess Posthumus kans op de titel ‘International Bartender of the Year’. Daarnaast is de bar Flying Dutchmen Cocktails, die ze begin dit jaar samen met Timo Janse opende genomineerd in de categorie 'Best New International Cocktail Bar'. V...

Achtergronden Tech
Kok op vakantie dankzij keukenmanagementsysteem

De kok kan eindelijk weer eens op vakantie. Niet omdat hij de keuken sluit, maar vanwege de vlekkeloze keukenoperatie, mogelijk gemaakt door een systeem dat het keukenmanagement stroomlijnt. De meeste chefs die ermee werken willen niet anders meer, merkt Arjan Mul op. Arjan is dealer van unTill K...

Advertorial
Fonte Frappés: veganistisch, minder zoet en razend populair

Als horeca ondernemer ben je steeds op zoek naar een hogere omzet en rendementmakers. Frappé is zo’n rendementmaker. Profiteer van de bekendheid en populariteit die de Frappuccino van Starbucks door de jaren heen heeft opgebouwd. De Frappuccino is een espresso, ijsklontjes, melk, suiker...

Achtergronden Wijn
Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen

Vrouwen genieten meer van wijn dan mannen, zo blijkt uit onderzoek van wetenschappers van de Polytechnische Universiteit van Madrid. Zij kwamen tot deze conclusie nadat 280 vrijwilligers een blinde smaaktest hadden gedaan. Hierbij moesten zes wijnen geproefd worden, zo lezen we op hln.be. Gelukza...

Columns Achtergronden
Column: maak van het WK gewoon een ander feestje

Het WK Voetbal is binnen de horeca taditioneel het domein van de cafés. Jammer dat onze mannen er dit keer niet bij zijn, maar dat is natuurlijk geen reden om het feest aan ons voorbij te laten gaan. En met al die mensen met buitenlandse roots in Nederland zijn er genoeg mogelijkheden om toch...

Koffie & thee Internationaal
Mondiale koffiesector gebouwd op drijfzand

Terwijl grote fusies en overnames de toon zetten in de koffie-industrie en investeerders miljarden euro’s steken in het eindproduct, verkeert de koffieproductie in zwaar weer. Dit raakt de waarde en economische perspectieven in de hele keten, van koffieboer tot consument. Als het inkomen van b...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: