Innovatief netwerken tijdens BBB Maastricht 2018

21 augustus 2018 | David Bakker

BBB Maastricht, de oudste horecavakbeurs van Nederland, vindt plaats van maandag 8 t/m woensdag 10 oktober in MECC Maastricht. BBB Maastricht biedt een veelzijdig programma voor horecaprofessionals uit ieder segment. Van (speciaal) bieren tot biologische streekproducten en van innovatieve productontwikkelingen tot spirits met vernieuwende combinaties. In het wijntheater vindt het NK oestersteken plaats en onder de noemer Cooking Mania worden kookwedstrijden georganiseerd met aanstormende en gevestigde chefs.

Het exclusieve gedeelte Folie Culinaire is daarnaast de place to be voor innovaties, bijzondere producten en andere ontwikkelingen uit het hogere, exclusieve segment. In de befaamde demokeuken tonen (inter)nationale sterrenchefs hun culinaire kunsten en kunnen bezoekers deze signature dishes proeven.

Bezoek gratis BBB Maastricht

Lezers van PS Magazine mogen gratis BBB Maastricht bezoeken. Klik op de banner/ link en download gratis je toegangsvoucher.

GRIP app

Nieuw dit jaar is GRIP, een app die het succes van de beursdeelname helpt vergroten. Als je doel is om zoveel mogelijk mensen en bedrijven te ontmoeten die jouw business kunnen versterken, dan is GRIP de perfecte tool om je hierbij te helpen. Grip is een slimme netwerker die jou in contact brengt met de personen en bedrijven die je zoekt. De matchmaker berekent op basis van jouw ingevulde profiel en sociale netwerken wie de meest relevante bezoekers, bedrijven en producten zijn op de beurs en brengt je met hen in contact.

Gault&Millau

Gault&Millau krijgt een speciaal theater op Folie Culinaire, hét internationale vak evenement voor horecaprofessionals uit het hogere segment dat gelijktijdig met de BBB plaatsvindt. Het voormalig Wijn & Spijs theater, waar Limburgse chefs gerechten koken met producten van exposanten en die combineren met de mooiste wijnen, wordt dit jaar omgedoopt tot ‘Gault&Millau Theater’. Verschillende Limburgse chefs hebben hun deelname aan het Gault&Millau Theater al toegezegd: Servais Tielman van Cucina del Mondo uit Heerlen, Ralph Hermans van het Maastrichtse restaurant Rantree, Jeroen van Gansewinkel van Damianz uit Roermond, Robin van de Bunt van restaurant De Leuf uit Voerendaal, Angelo Autiero van Hofstede de Blaak en Gilbert von Berg van Chateau Neercanne staan als Limburgse toppers klaar om in oktober aan de slag te gaan.

BBB Academy

In de BBB Academy worden gedurende de drie dagen van de beurs interactieve presentaties gehouden over onderwerpen specifiek gericht op horecaondernemers. Zo wordt er ingegaan op stellingen zoals: Wat te doen bij een greep uit de kas? Welke bedrijfsvorm moet ik kiezen als ondernemer? Huuraanpassingen, mag dat zomaar? De sessies duren ongeveer 20 minuten en worden gehouden in de speciaal ingerichte BBB Academy, gelegen op het centrale plein.

Vital Food colleges op TASTE SUMMIT

BBB Maastricht en de Hotel Management School Maastricht bundelen hun krachten en organiseren op dinsdag 9 oktober het gastronomisch congres TASTE Summit. Tijdens TASTE Summit geven specialisten uit de hospitality-industrie hun visie op het gebied van smaak en proeven. Het centrale thema: Vital Food. Onder andere de Braziliaanse voedingswetenschapper Carlos Augusto Monteiro en ‘Belgische groentekok’ Frank Fol laten hun licht schijnen op dit onderwerp. TASTE Summit 2018 bijwonen? klik hier 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: