Horecava 2021 gaat hybride

31 juli 2020 | Redactie

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaar verbindt, maakt het hierdoor voor iedereen mogelijk om op een veilige en verantwoorde manier deel te nemen.

De diverse kennissessies, het theaterprogramma en de productpresentaties ter plekke zijn online op horecava.nl te volgen. Daarnaast biedt Horecava de mogelijkheid om (virtueel) contact te leggen met exposanten.

De markt samen brengen

De markt heeft aangeven het belangrijk te vinden dat de beurs juist in deze tijd door gaat, om van elkaar te leren en nieuwe kansen te ontdekken. Uit onderzoek onder bezoekers van Horecava blijkt dat maar liefst 92% van de respondenten verwacht naar de vakbeurs te komen als de juiste veiligheidsmaatregelen genomen zijn. Daarnaast hebben exposanten te kennen gegeven dat ze graag in contact komen met hun doelgroep middels het platform. Carlijn Groen, Group Food Director Horecava: “Horecava’s kracht ligt in het verbinden van mensen en onze visie is om de markt inzicht te geven in toekomst. Daarom blijven we ook in deze uitdagende tijd de juiste inhoud bieden aan de spelers in de markt. We investeren er flink in om exposanten tegemoet te komen en zoveel mogelijk partijen te laten deelnemen aan de beurs. Ontmoeten, sfeer proeven, eten & drinken en nieuwe producten en kansen zien, blijven ook in de 1,5-meter maatschappij belangrijk.”

Veiligheid voor alles

RAI Amsterdam is in staat om een veilige Horecava te organiseren. Groen licht toe: “We volgen de protocollen die de evenementenindustrie heeft opgesteld en waar de RAI zich aan committeert. We zijn er straks klaar voor om bezoekers en exposanten op een veilige en gastvrije Horecava te verwelkomen.” Zo krijgt de Horecava een aangepaste indeling met bredere gangpaden, is er crowdmanagement en zorgen diverse veiligheidsmaatregelen in het beursgebouw ervoor dat de 1,5-meter richtlijn kan worden gevolgd. Groen vervolgt: “Het aantal bezoekers moet worden beperkt om aan deze regelgeving te kunnen voldoen, waarbij we blijven streven naar een representatieve dwarsdoorsnede van alle segmenten en doelgroepen in de markt. Om al onze trouwe bezoekers de kans te geven toch mee te doen richten we een online event in waar diverse onderdelen van de beurs terugkomen.”

Over Horecava

Horecava is het grootste, innovatieve en inspirerende platform in Nederland voor de wereld van buitenshuis eten, drinken en slapen. De vakbeurs vindt in aangepaste vorm plaats van 11 tot en met 14 januari 2021 in Amsterdam RAI.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Alles heeft een einde en een worst wel twee

De avondschemering is ingevallen. De sfeer in het café is als een glas bockbier. Verwarmend en rijk, maar tegelijkertijd ook fris en monter. Er ligt niets zwaar op de maag. Hoewel dat makkelijk ook anders zou kunnen, maar dat past niet bij ons team. We zijn types van handen uit de mouwen, bli ...

Internationaal Coronacrisis
Ook België sluit de horeca

Ook in België moeten cafés en restaurants vanaf vandaag (maandag) vier weken de deuren sluiten. De Belgen gaan zelfs iets verder dan wij, want er gaat een avondklok gelden van middernacht tot 05.00 uur 's ochtends. In België is thuiswerken weer de standaard en worden ook de soci ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Horecaondernemers vechten sluiting van de horeca aan bij de rechter

De door het kabinet opgelegde sluiting van de horeca wordt door de Haagse bodega De Posthoorn aangevochten middels een een kort geding aan tegen de Nederlandse staat. Dinsdag komt de zaak voor de rechter en inmiddels hebben zich veel horecazaken bij het intiatief aangesloten, zo verklaart horecaonde ...

KHN Coronacrisis
Robèr Willemsen (KHN) reageert op video die hij maakte in zijn café

Robèr Willemsen is niet alleen voorzitter van KHN, maar ook caféondernemer. Dat is in deze tijden soms lastig te verenigen. Willemsen deelde zelf een video vanuit zijn café (de Rotterdamse horecazaak Proeflokaal De Pui), waarin veel gezelligheid te zien is op de avond voor de ge ...

Branded Content Nice 'n Easy
''Brood dat je wilt ontdekken''

Met PUR PAIN brengt de Vlaamse Biobakkerij De Trog ambachtelijke, pure en 100% biologische broodproducten tot bij de Food professional. De bakkerij uit Ieper in België heeft zich weten uit te bouwen tot een ware trendsetter in de Belgische voedingssector. Eten verbindt mensen en culturen, broo ...

Bier
Reclamecode voor alcoholvrij en –arm bier ingevoerd

Vandaag is de Reclamecode voor Alcoholvrij en -Arm Bier (RvAAB) in werking getreden. In de code is o.a. vastgelegd dat reclame voor alcoholvrij en -arm bier niet gericht mag worden op jongeren onder de 18 jaar en dat reclame voor alcoholarm bier niet gericht mag worden op zwangere vrouwen en op acti ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: