Horecafamilie Ter Marsch lanceert Wiedewietsaus

27 maart 2017 | Thijs Jacobs

De pop-up burgerbar van Ter Marsch & Co in Amsterdam bestaat een jaar en dat wordt gevierd. Het befaamde burgerconcept uit Rotterdam werd vorig jaar succesvol op de Amsterdamse markt gelanceerd en werd bekroond met de titel ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’. Om dit jubileum te vieren, is een speciale saus ontwikkeld voor op de hamburger en bij de frietjes met de naam Wiedewietsaus. De saus is gemaakt op basis van biologische cannabis en is een ode aan Amsterdam en de Hollandse wietcultuur. Wiedewietsaus is verkrijgbaar bij de drie horecazaken van de Ter Marsch familie. 

TM WIEDEWIETSAUS

Ter Marsch & Co in Amsterdam
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd gelanceerd in Rotterdam waar het al spoedig een goede naam en faam kreeg. De ondernemers werden door Hotel NH Carlton Amsterdam opgemerkt en benaderd om het succesvolle concept als pop-up te implementeren in het voormalige hotel-restaurant op de hoek van de Vijzelstraat en De Bloemenmarkt. Inmiddels bestaat Ter Marsch & Co Amsterdam een jaar en heeft zij een grote schare burgerfans. Dit wilden de ondernemers niet ongemerkt aan zich voorbij laten gaan en lanceerden een speciale Wiedewietsaus om dit te vieren.

Wiedewietsaus
“De Wiedewietsaus is gemaakt op basis van cannabis en is een ode aan Amsterdam”, verteld chefkok en culinair brein Olaf Oldenburg. “We hebben ons laten inspireren door de Hollandse wietcultuur en de opkomst van superfood. De hennepplant is namelijk van doorslaggevend belang geweest voor de mensheid voor duizenden jaren. Niet alleen is de plant gebruikt als genotsmiddel door onze voorouders, maar cannabis zaden bleken ook een voedzame bron van voedsel door de eeuwen heen. Rauwe cannabis bladeren worden tevens steeds meer gebruikt in huishoudens en geven een unieke smaak aan dressings en pesto's. Ook hebben supermarkten in de afgelopen tien jaar een toestroom van hennep voedingsproducten gezien. Met goede reden ook; hennep zit vol met essentiële voedingsstoffen.”

“De cannabissaus van de familie Ter Marsch is een verrassend sausje op mayonaisebasis met biologische rauwe cannabis die goed combineert met onze burgers en frietjes. De saus is vrij van conserveringsmiddelen, kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen en dus helemaal puur natuur; super relaxt.”

Vanaf de eerste zaterdag van april is deze saus exclusief bij de drie horecazaken van Ter Marsch verkrijgbaar. De saus wordt geserveerd in het restaurant en wordt tevens verkocht als ‘to go’. Een flesje biologische Wiedewietsaus voor thuis kost € 4,95.

Over de familie Ter Marsch
Het burgerconcept Ter Marsch & Co werd begin 2014 gelanceerd in de Witte de Withstraat in Rotterdam. Toen tijdens de verbouwing van het pand een glas in lood raam tevoorschijn kwam met daarop Ter Marsch & Co, een ambachtelijke vleeshouwerij die er ooit was gevestigd, was de naam een feit. Kort na de opening won Ter Marsch & Co de eerste prijs voor zijn hamburgers: de Gouden Burger Spatel, op de voet gevolgd door de titels ‘Beste Hamburger van Rotterdam’ en ‘Beste Burger van Nederland’ door horecavakbeurs Horecava. Daarnaast werd het restaurant gevraagd om deel te nemen aan de World Food Championship in Florida waar zij als 12e van de wereld eindigde.

In maart 2016 opende in hartje Amsterdam een pop-up versie van Ter Marsch & Co op de hoek van de Vijzelstraat / Bloemenmarkt. Deze zaak werd door Esquire uitgeroepen tot ‘Beste Burgerbar van Amsterdam’. De jongste telg in de familie is Café Ter Marsch die zich vanaf begin dit jaar tevens in de Witte de Withstraat in Rotterdam bevindt. Een hotspot voor lunch, diner en borrel met klassieke cocktails en de befaamde kippetjes van de houtskoolgrill.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Achtergronden Longread
Cash verdwijnt voorlopig nog niet uit de horeca

Na een jarenlange promotie van pinnen en contactloos betalen, hoor je de laatste tijd steeds vaker de roep om contant betalen. De Nederlandsche Bank laat van zich horen als voorstander van cash. Wat moet je daarmee in de horeca, waar contant geld voor onveilige situaties zorgt? Maatregelen nemen! ...

Koffie & thee Longread
Achtergrond: Koffie is complex, maar de moeite waard

Koffie is een complex product. Er zijn zoveel verschillende smaakvariëteiten en koffielanden. En dan de prijs. Is koffie nu duurder geworden de laatste jaren? Volgens verschillende onderzoeken blijkt van wel. Volgens koffiekenner Frans Kooijman, eigenaar van koffiehotspot 30ml in Utrecht, moete...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: