Horeca zorgt voor grote populariteit van betaalverzoek apps

27 augustus 2019 | David Bakker

Apps waarmee betaalverzoeken verstuurd worden, zoals Tikkie, zijn zeer populair bij jongeren. Ruim 6 op de 10 Nederlanders onder de 34 jaar verstuurt wel eens betaalverzoeken via hun smartphone. De betaalverzoeken worden vaak onderling verstuurd om de (voorgeschoten) rekening voor o.a. drankjes, etentjes en boodschappen makkelijk te verrekenen.

Dit en meer blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Memo2 in opdracht van online bank Knab, dat onlangs zelf de betaalverzoek-optie heeft toegevoegd aan de eigen app.

Hoge waardering voor betaalverzoeken

De mogelijkheid om betaalverzoeken via de smartphone te versturen worden door gebruikers beoordeeld met hoge waarderingscijfers, zowel door jongeren als ouderen. Ouderen geven de betaalmethode gemiddeld een rapportcijfer van 7,7. Jongeren zijn enthousiaster en geven gemiddeld een 8,1. Door beide groepen wordt vooral de snelheid en het gemak geprezen.

Opvallend is de hoge waardering door ouderen omdat slechts 11% van de 55 plussers betaalverzoeken via de smartphone verstuurd.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: