Holland-campagne levert 3 miljoen euro op

3 maart 2009 |
Holland-campagne levert 3 miljoen euro op<

Als reactie op de recessie is de Nederlandse reisindustrie eind vorig jaar de online campagne ‘Value For Money’ gestart die de buitenlandse toerist laat zien dat Nederland waar voor je geld biedt. Na tien weken levert de Holland-campagne 3 miljoen euro aan extra bestedingen op. Dit blijkt uit tussentijdse resultaten van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), initiatiefnemer van de campagne. ‘Value For Money’ loopt tot en met begin april en zal naar verwachting zo’n 5 miljoen euro extra bestedingen opleveren voor Nederland.

De tussentijdse resultaten laten zien dat door de campagne de boekingen via boekingsite Expedia naar Nederland met 10% zijn gestegen, terwijl de boekingen naar concurrerende landen uit Noordwest-Europa juist achterbleven met -16%. "Omgerekend in bestedingen komt dit neer op zo’n 3 miljoen euro extra als direct gevolg van dit initiatief", aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC. De campagne is door het NBTC in samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol, Amsterdams Toerisme & Congres Bureau, Den Haag Marketing en Expedia opgezet. "Tezamen investeren we 1 miljoen euro extra om het aantal bezoekers naar Nederland te vergroten. De campagne levert een hoog rendement op de individuele investeringen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Rotterdam
Luxor Theater Rotterdam kiest voor nieuwe partner Bierbrouwerij AB InBev

Luxor Theater Rotterdam kiest voor Bierbrouwerij AB InBev als nieuwe bierpartner. De brouwer gaat tenminste de komende vijf jaar zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater van bier voorzien. Bud komt op alle locaties als hoofdmerk op tap. Daarnaast zetten de partners in op een breed aanbod alcoholv...

Bier Achtergronden
Bavaria pleit voor Nobelprijs voor de Vrede voor carnaval

Ook dit jaar maakt Bavaria een duidelijk statement rond carnaval; namelijk dat carnaval de Nobelprijs voor de Vrede verdient. Het feest brengt mensen dichter bij elkaar, ongeacht leeftijd, opleiding, religie, geaardheid, huidskleur of politieke voorkeur. Zelfs de grootste vijanden zijn de vrolijkste...

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: