Holland-campagne levert 3 miljoen euro op

3 maart 2009 |
Holland-campagne levert 3 miljoen euro op<

Als reactie op de recessie is de Nederlandse reisindustrie eind vorig jaar de online campagne ‘Value For Money’ gestart die de buitenlandse toerist laat zien dat Nederland waar voor je geld biedt. Na tien weken levert de Holland-campagne 3 miljoen euro aan extra bestedingen op. Dit blijkt uit tussentijdse resultaten van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), initiatiefnemer van de campagne. ‘Value For Money’ loopt tot en met begin april en zal naar verwachting zo’n 5 miljoen euro extra bestedingen opleveren voor Nederland.

De tussentijdse resultaten laten zien dat door de campagne de boekingen via boekingsite Expedia naar Nederland met 10% zijn gestegen, terwijl de boekingen naar concurrerende landen uit Noordwest-Europa juist achterbleven met -16%. "Omgerekend in bestedingen komt dit neer op zo’n 3 miljoen euro extra als direct gevolg van dit initiatief", aldus Jos Vranken algemeen directeur NBTC. De campagne is door het NBTC in samenwerking met Amsterdam Airport Schiphol, Amsterdams Toerisme & Congres Bureau, Den Haag Marketing en Expedia opgezet. "Tezamen investeren we 1 miljoen euro extra om het aantal bezoekers naar Nederland te vergroten. De campagne levert een hoog rendement op de individuele investeringen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Drinks Events
Jeneverfestival keert terug in jeneverhoofdstad Schiedam

De kogel is door de kerk: het Nederlands Jeneverfestival is terug van weggeweest. Op zaterdag 14 en zondag 15 september organiseert het Nationaal Jenevermuseum Schiedam het Nederlands Jeneverfestival. Na de spontane terugkeer van jenever op de menukaart van geprezen bartenders in Nederland, verwacht...

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Mensen
Bavaria viert 300-jarig bestaan

Brouwerij Bavaria bestaat dit jaar 300 jaar en viert dat het hele jaar met verschillende festiviteiten. Afgelopen weekend werd het jubileum gevierd samen met ruim 200 prijswinnaars en relaties – tijdens het ultieme Bavaria feestweekend in Nederland. Hiervoor startten eerder dit jaar winacties ...

Awards Bier
Het beste bier ter wereld komt uit Nederland!

Hertog Jan Grand Prestige Vatgerijpt Rutte is tijdens de prestigieuze World Beer Awards – het WK voor bier – verkozen tot het beste bier ter wereld in de categorie ‘World's Best Flavoured Wood Aged’. Daarnaast heeft een ander bier uit de Vatgerijpt serie, Vatgerijpt Hoogh...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: