HMSHost zoekt stadscentrum Utrecht op en opent zaken

19 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Na de luchthavens Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, maakt horeca-exploitant HMSHost International een strategische stap naar een stadscentrum. In de Stadskamer in het Utrechtse Hoog Catharijne opende HMSHost drie concepten;  LEON, Comptoir Libanais en The Burger Federation.

Utrecht heeft de primeur van Nederland met de eerste vestiging  van Comptoir Libanais. In deze ‘souk’ kun je kennis maken met de smaken van Libanon, zoals een variëteit aan grillgerechten, tajines en flatbreads. De gerechten zijn uitermate geschikt om samen te delen en de specifieke Libanese specerijen zorgen ervoor dat je je waant in het Midden-Oosten. Daarnaast kun je bij Comptoir Libanais ook terecht voor leuke cadeautjes zoals handgeweven tassen en kookboeken.

LEON

LEON, het ‘naturally fast food’ concept uit Engeland, biedt vers en lekker eten voor ontbijt, lunch en diner. De missie van LEON is om het voor iedereen mogelijk te maken om goed te eten en goed te leven. Hoe? Door natuurlijke fastfood-gerechten aan te bieden zoals de Super Food Salad en de Moroccan Meatballs Hotbox, terwijl gewerkt wordt met producten van zorgvuldig geselecteerde lokale partijen. Bij LEON vind je ook een groot aanbod van glutenvrije gerechten.

The Burger Federation

Bij The Burger Federation kun je terecht voor de lekkerste gourmet burgers van lokale ingrediënten. Alle hamburgers zijn gemaakt van een hoge kwaliteit Angus-vlees. De burgers zijn verkrijgbaar in gedurfde smaakcombinaties, met typische ingrediënten van diverse culinaire culturen van de wereld. Naast de Mexicaanse en Aziatische burger vind je hier ook een lokale variant. De Hoge Utrecht burger wordt geserveerd met bacon, sla, gesmolten Oude Grac ht kaas, uienringen en huisgemaakte Utrechtse biersaus.

Nog twee locaties

Begin 2019 openen nog twee HMSHost  locaties; Two Tigers; waar een uitstekende mix van nieuwe en klassieke pan-Aziatische gerechten wordt geserveerd met focus op Sushi en Noodles en Bistrot Bakery; een eigentijds brood concept met een verscheidenheid aan rijke, authentieke smaken.

Eating is the new shopping

Walter Seib, CEO van HMSHost International: "Wij creëren ‘places to be’ voor onze gasten. Voor de Utrechtse Stadskamer hebben we drie concepten ontwikkeld waar mensen zich thuis voelen en graag willen ‘zijn’. Het is een eer om met Klépierre samen te werken. We zijn trots om nu ook in Hoog Catharijne onze winkels te vestigen. Met 180 stores en 26 miljoen bezoekers per jaar staat deze locatie absoluut op de kaart als shopping center voor de toekomst. Bij LEON, The Burger Federation en Comptoir Libanais kan het winkelend publiek nu al tot rust komen, elkaar ontmoeten, genieten van heerlijk eten en daarna weer verder shoppen.”

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: