HMSHost zoekt stadscentrum Utrecht op en opent zaken

19 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Na de luchthavens Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, maakt horeca-exploitant HMSHost International een strategische stap naar een stadscentrum. In de Stadskamer in het Utrechtse Hoog Catharijne opende HMSHost drie concepten;  LEON, Comptoir Libanais en The Burger Federation.

Utrecht heeft de primeur van Nederland met de eerste vestiging  van Comptoir Libanais. In deze ‘souk’ kun je kennis maken met de smaken van Libanon, zoals een variëteit aan grillgerechten, tajines en flatbreads. De gerechten zijn uitermate geschikt om samen te delen en de specifieke Libanese specerijen zorgen ervoor dat je je waant in het Midden-Oosten. Daarnaast kun je bij Comptoir Libanais ook terecht voor leuke cadeautjes zoals handgeweven tassen en kookboeken.

LEON

LEON, het ‘naturally fast food’ concept uit Engeland, biedt vers en lekker eten voor ontbijt, lunch en diner. De missie van LEON is om het voor iedereen mogelijk te maken om goed te eten en goed te leven. Hoe? Door natuurlijke fastfood-gerechten aan te bieden zoals de Super Food Salad en de Moroccan Meatballs Hotbox, terwijl gewerkt wordt met producten van zorgvuldig geselecteerde lokale partijen. Bij LEON vind je ook een groot aanbod van glutenvrije gerechten.

The Burger Federation

Bij The Burger Federation kun je terecht voor de lekkerste gourmet burgers van lokale ingrediënten. Alle hamburgers zijn gemaakt van een hoge kwaliteit Angus-vlees. De burgers zijn verkrijgbaar in gedurfde smaakcombinaties, met typische ingrediënten van diverse culinaire culturen van de wereld. Naast de Mexicaanse en Aziatische burger vind je hier ook een lokale variant. De Hoge Utrecht burger wordt geserveerd met bacon, sla, gesmolten Oude Grac ht kaas, uienringen en huisgemaakte Utrechtse biersaus.

Nog twee locaties

Begin 2019 openen nog twee HMSHost  locaties; Two Tigers; waar een uitstekende mix van nieuwe en klassieke pan-Aziatische gerechten wordt geserveerd met focus op Sushi en Noodles en Bistrot Bakery; een eigentijds brood concept met een verscheidenheid aan rijke, authentieke smaken.

Eating is the new shopping

Walter Seib, CEO van HMSHost International: "Wij creëren ‘places to be’ voor onze gasten. Voor de Utrechtse Stadskamer hebben we drie concepten ontwikkeld waar mensen zich thuis voelen en graag willen ‘zijn’. Het is een eer om met Klépierre samen te werken. We zijn trots om nu ook in Hoog Catharijne onze winkels te vestigen. Met 180 stores en 26 miljoen bezoekers per jaar staat deze locatie absoluut op de kaart als shopping center voor de toekomst. Bij LEON, The Burger Federation en Comptoir Libanais kan het winkelend publiek nu al tot rust komen, elkaar ontmoeten, genieten van heerlijk eten en daarna weer verder shoppen.”

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: