Hertog Jan komt met nieuwe Radler: Bastaard

13 maart 2017 | Roy Spijker

Hertog Jan Bastaard is een premium Radler die volledig gebrouwen is. Niet alleen het Pilsener, maar ook de vruchtenlimonade is gebrouwen met biergist. Met de introductie van Hertog Jan Bastaard betreedt de Arcense bierbrouwer een segment dat niet perse bekend staat om ambacht en vakmanschap. Daar willen de Hertog Jan brouwers met hun Bastaard verandering in aanbrengen.

Voor de vruchtenlimonade hebben de Hertog Jan brouwers een geheel eigen receptuur ontwikkeld. Behalve frisse citroenen en zoetzure appels hebben ze gebruik gemaakt van bijzondere ingrediënten zoals gember en citroengras. Na het brouwproces hebben de brouwers net zo lang gemengd en geproefd tot ze de perfecte combinatie hadden gevonden. Gerard van den Broek, meesterbrouwer bij Hertog Jan, vat het kort en krachtig samen: "Bastaard heeft de ideale balans tussen bitter en zoet".

Een verfrissende Radler ontwikkelen met een uitgesproken bierig karakter, dat was de uitdaging die de brouwers zichzelf hadden opgelegd. Want ondanks de sterke marktgroei in de afgelopen jaren, drinkt nog steeds minder dan de helft van de pilsdrinkers Radler. Radlers worden als te zoet beoordeeld, geen echt bier. Gerard van den Broek: "De naam Bastaard is natuurlijk een knipoog, maar voor ons is het vooral een geuzennaam".

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: