Heineken verkoopt weer meer bier

25 oktober 2017 | Roy Spijker

Bierbrouwer Heineken heeft in het derde kwartaal van 2017 ruim 11 procent meer bier verkocht dan een jaar eerder. In totaal werd er 6 miljard liter bier verkocht. Ook het eigen Heineken-merk van de brouwer deed het goed.

De groei van 11 procent is met name gerealiseerd door overnames. De bierbrouwer nam eerder dit jaar het biermerk Kirin in Brazilië over.

Eigen merk groeit
Het eigen merk van Heineken groeide in het derde kwartaal met 3,4 procent. Heineken ziet dit merk als premiummerk en vraagt hiervoor hogere prijzen. Daardoor verdient de bierbrouwer ook meer als er meer Heineken-biertjes worden verkocht. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Dit zijn de finalisten in de verkiezing 'Leukste voetbalkroeg van Nederland'

De provinciewinnaars van de ‘Leukste Voetbalkroeg van Nederland’-verkiezing zijn bekend. De drie provinciewinnaars met de meeste stemmen maken nog kans op de landelijke titel. Er is sinds oktober ruim 13.000 keer gestemd op horeca met een officiële licentie van FOX Sports Zakelijk. ...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Viswinkel of horeca, wie begrijpt het nog?

Een harinkje aan de staart of een lekker bakje kibbeling, wie houdt daar nou niet van? Een Hollandse traditie of niet, niet overal is het toegestaan een vettig visje met uitjes en zuur te kopen en direct op te eten. Dat volgt uit een handhavingstraject dat is gestart tegen The Seafood Shop aan de Le...

Awards
Sijf wint Café Top 100 2019

Het Rotterdamse Café Sijf is verkozen tot winnaar van de Café Top 100. De karakteristieke verborgen parel midden in het centrum van Rotterdam wist de vak- én hoofdjury van Misset Horeca te overtuigen met een onovertroffen indruk. De vakjury was niet alleen te spreken over de mod...

Amsterdam Opening
Opening nieuwe club & restaurant op het Amsterdamse Rembrandtplein

Op de plek waar nachtclub Claire haar deuren afgelopen maand sloot, komt een nieuw restaurant in combinatie met een club. Het geheel is een initiatief dat de oude eigenaren samen met de teams achter feestconcepten Bambu, Terug Naar Toen, Happy Feelings en Rewind hebben opgezet. Op zaterdag 7 decembe...

Sanitair Advertorial
Papieren handdoeken in toiletten om de hoogste hygiënenormen te handhaven

De hoogste normen handhaven op het gebied van hygiëne en netheid is een belangrijk aandachtspunt voor elke horecazaak. De gezondheid en veiligheid van klanten en personeel is van cruciaal belang. Negatieve incidenten kunnen desastreuze gevolgen hebben voor de zaken en voor de reputatie. Hand...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: