Haal jij als horecaondernemer wel alles uit social media?

8 maart 2019 | redactie

Je horecabedrijf is steeds slechter zichtbaar op Facebook. Het gratis promoten van je bedrijf is aan banden gelegd. Reacties uitlokken, winacties doen en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Want Facebook wil enkel waardevolle verhalen zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog via betaalde advertenties.

Ook op Instagram trek je geen klandizie door enkel af en toe te ‘posten’. Of door een story te plaatsen die je potentiele gasten niet aanzet tot actie. Gelukkig kun je leren hoe je je bedrijf succesvol maakt op social media!

Maar wat dan wel?

Steengoede verhalen. Dat is wat Facebook en Instagram willen zien. Maar hoe zorg jij dat jouw doelgroep die verhalen te zien krijgt nu het organisch bereik zo laag is?
Dat doe je met Epic content. Content die relevant is voor je doelgroep. Die hen verleidt of zelfs verbluft, en waar men niet zomaar omheen kan. En door die verhalen daar te distribueren waar je gast zich bevindt. Op 18 april 2019 leer je er alles over tijdens de training Facebook & Instagram Marketing van HM Academy.

Wat houdt de training in?

In deze praktijkgerichte training leer je je sterk te onderscheiden op Social media. Je gaat ijzersterke posts en advertenties te maken die aanzetten tot actie. Daarnaast leer je hoe je dit effectief plant, zodat je er zo min mogelijk tijd aan kwijt bent.

Je maakt kennis met de juiste manier van online adverteren, waarmee je je bedrijf onder de aandacht kan brengen bij potentiele gasten die je anders nooit zouden vinden.

Resultaat

Middels een Blueprint leer je hoe je Epic content maakt die past bij jouw bedrijf
Je leert welke triggerpoints jouw gasten aanzetten tot actie
Meer controle en impact op Facebook en Instagram in minder tijd, door een goede planning
Je leert hoe je gasten aanzet om jouw bedrijf online te promoten
Je kent de gouden mogelijkheden van het adverteren op Facebook & Instagram

 

Voor wie

Voor horecaondernemers en horecaprofessionals die Facebook en Instagram effectiever en succesvoller willen inzetten om hun bedrijf te promoten.

Programma

In de eendaagse training Facebook & Instagram Marketing ga je met expert Monique van Gevelt aan de slag.
Ochtendmodule: inhoudelijk maken van steengoede berichten en advertenties
Epic content maken die aansluit bij de behoefte van je gast
Verleidende technieken waardoor je opvalt tussen al je concurrenten
Je onderscheidend presenteren waardoor je een band opbouwt met je gasten
Middagmodule: planning en adverteren
Een goed doordachte planning maken en vooruit werken
Welke Facebook en Instagram advertenties werken voor de horeca het beste
Hoe maak je de advertenties en hoe zet je deze in

Enige kennis van Facebook en Instagram is wenselijk. Ter voorbereiding van de deze training krijg je een paar vragen toegestuurd om in te vullen. Hierdoor kom je beslagen ten ijs op de trainingsdag. Neem je eigen laptop mee.

Klik hier om je aan te melden voor deze training!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Bier
Opmerkelijk: aantal bierbrouwerijen in Nederland gestegen

Het aantal bierbrouwerijen in Nederland is opnieuw gestegen. Dit jaar kwamen er tot nu toe netto 13 brouwerijen bij. Opmerkelijke statistieken in deze tijd van corona. Volgens Bierista.nl is het hoogtepunt van de bierrevolutie bereikt. Vanaf nu zal het aantal bierbrouwerijen dalen, zo voorziet Alain...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Economie Longread
Horecarapport ABN AMRO: relatief weinig faillissementen, ondernemersvertrouwen historisch laag

Restaurants, hotels, vakantieparken, bioscopen en reisondernemers zijn hard geraakt door de coronacrisis. In deze Stand van de Leisure duidt ABN AMRO de impact van het virus en de bedreigingen en de kansen die eruit voortvloeien. Onderaan dit bericht vindt u grafieken en tabellen van het rapport ...

Economie
Loetje en Debuut samen verder als Restaurant Company Europe

Restaurantgroepen Loetje en Debuut gaan verder onder de naam Restaurant Company Europe. Daarmee bereiken zij de status van één van de grootste horecagroepen van Nederland met meer dan 50 veelzijdige restaurant- en cafélocaties. Restaurant Company Europe (RCE) is het overkoep...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: