Grolsch/De Klok Dranken en Brouwersnös gaan samenwerking aan

4 april 2018 | Thijs Jacobs

Brouwersnös en Koninklijke Grolsch hebben dinsdagavond 3 april jl, een samenwerkings-overeenkomst voor de komende 5 jaar ondertekend. De samenwerking richt zich met name op de exclusieve distributie en verkoop van de speciaalbieren in fust van Brouwersnös in de Achterhoek en een deel van Twente. De eerste bieren zullen vanaf begin juni verkrijgbaar zijn en zullen door dochteronderneming De Klok Dranken vanuit de vestiging in Groenlo worden verkocht en gedistribueerd.

Brouwersnös, Jos Oostendorp: “Juist omdat we als initiatiefnemers van Brouwersnös jarenlang deel hebben uitgemaakt van een stukje historie van Grolsch maakt het bijzonder dat Grolsch en De Klok Dranken deze manier van samenwerking met Brouwersnös een warm hart toedragen. Dat Brouwersnös de biergeschiedenis op de locatie van Villa Adriana een vervolg kan geven en dat onze speciaalbieren vanuit Groenlo naar de horeca worden gedistribueerd maakt het verhaal compleet”.

Grolsch, Jacco Potkamp: “Ik ben trots op de samenwerking die wij als brouwer aangaan met Brouwersnös. De passie, vakmanschap en historie verbindt ons en het is mooi om verder te kunnen bijdragen aan een levendige biercultuur in de Achterhoek en specifiek Groenlo, de bakermat van ons mooie moedermerk Grolsch dat uiteraard ook in alle varianten volop verkrijgbaar blijft in Groenlo”.

Op de foto, v.l.n.r. Jacco Potkamp, Erik Kottink, Jos Oostendorp, Frans de Groen en Lorant Kovacs

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: