Grolsch/De Klok Dranken en Brouwersnös gaan samenwerking aan

4 april 2018 | Thijs Jacobs

Brouwersnös en Koninklijke Grolsch hebben dinsdagavond 3 april jl, een samenwerkings-overeenkomst voor de komende 5 jaar ondertekend. De samenwerking richt zich met name op de exclusieve distributie en verkoop van de speciaalbieren in fust van Brouwersnös in de Achterhoek en een deel van Twente. De eerste bieren zullen vanaf begin juni verkrijgbaar zijn en zullen door dochteronderneming De Klok Dranken vanuit de vestiging in Groenlo worden verkocht en gedistribueerd.

Brouwersnös, Jos Oostendorp: “Juist omdat we als initiatiefnemers van Brouwersnös jarenlang deel hebben uitgemaakt van een stukje historie van Grolsch maakt het bijzonder dat Grolsch en De Klok Dranken deze manier van samenwerking met Brouwersnös een warm hart toedragen. Dat Brouwersnös de biergeschiedenis op de locatie van Villa Adriana een vervolg kan geven en dat onze speciaalbieren vanuit Groenlo naar de horeca worden gedistribueerd maakt het verhaal compleet”.

Grolsch, Jacco Potkamp: “Ik ben trots op de samenwerking die wij als brouwer aangaan met Brouwersnös. De passie, vakmanschap en historie verbindt ons en het is mooi om verder te kunnen bijdragen aan een levendige biercultuur in de Achterhoek en specifiek Groenlo, de bakermat van ons mooie moedermerk Grolsch dat uiteraard ook in alle varianten volop verkrijgbaar blijft in Groenlo”.

Op de foto, v.l.n.r. Jacco Potkamp, Erik Kottink, Jos Oostendorp, Frans de Groen en Lorant Kovacs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends Bier
Onderzoek: Dit zijn de huidige biertrends

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Restaurants proppen zich vol

Niet alleen in Amsterdam, maar ook in bijna alle andere drukke toeristensteden zijn ze niet te missen: proppers. Medewerkers van de horecagelegenheid benaderen voorbijgangers en proberen hen te verleiden om hun zaak binnen te gaan. Een gratis drankje of een 3-gangen deal, de proppers halen alles uit...

Opening
Albron sluit overeenkomst voor de horeca in Fashion Outlet Zevenaar

Ontwikkelingscombinatie FOZ BV (een samenwerking van Veluwezoom Verkerk Vastgoedontwikkeling en Stable International) en foodservice organisatie Albron zijn op 4 juli 2019 een partnership aangegaan, voor de horeca-exploitatie van een groot deel van de units bestemd voor horeca in Fashion Outlet Zeve...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: