Gratis wifi voor horeca een verplichting?

13 februari 2017 | Thijs Jacobs

Consumenten verwachten dat er in de horeca gratis wifi wordt aangeboden zo blijkt uit onderzoek van telecombedrijf Hughes Europe. 66 procent van de ondervraagden heeft een sterke voorkeur voor een horecagelegenheid met gratis wifi. De consument zou bovendien langer in de zaak verblijven, wat positief is voor de horecaondernemer. Het aanbieden van wifi wordt welhaast een verplichting, als we deze cijfers mogen geloven. 

Daarnaast kan draadloos internet een goed instrument zijn om waardevolle gegevens van consumenten te verkrijgen. Een kanttekening: de bestaande systemen worden vaak als gebruiksonvriendelijk gezien. De klant heeft dus geen zin in een technologie die weinig service oplevert.

Veel kritiek op hotels

Consumenten klagen nog steeds veel over het gebruik van gratis wifi; met name in hotels is de ervaring negatief. 56 procent van de respondenten klaagt over te trage verbindingen in hotels. 53 procent gaf aan dat het veelal onmogelijk is om in een hotel verbinding te maken. Werk aan de winkel dus...

In restaurants en cafés bleek 46 procent ontevreden over de snelheid van de verbindingen, terwijl ook daar 45 procent te kampen had met het niet kunnen verbinden met het netwerk. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: