Gratis wifi voor horeca een verplichting?

13 februari 2017 | Thijs Jacobs

Consumenten verwachten dat er in de horeca gratis wifi wordt aangeboden zo blijkt uit onderzoek van telecombedrijf Hughes Europe. 66 procent van de ondervraagden heeft een sterke voorkeur voor een horecagelegenheid met gratis wifi. De consument zou bovendien langer in de zaak verblijven, wat positief is voor de horecaondernemer. Het aanbieden van wifi wordt welhaast een verplichting, als we deze cijfers mogen geloven. 

Daarnaast kan draadloos internet een goed instrument zijn om waardevolle gegevens van consumenten te verkrijgen. Een kanttekening: de bestaande systemen worden vaak als gebruiksonvriendelijk gezien. De klant heeft dus geen zin in een technologie die weinig service oplevert.

Veel kritiek op hotels

Consumenten klagen nog steeds veel over het gebruik van gratis wifi; met name in hotels is de ervaring negatief. 56 procent van de respondenten klaagt over te trage verbindingen in hotels. 53 procent gaf aan dat het veelal onmogelijk is om in een hotel verbinding te maken. Werk aan de winkel dus...

In restaurants en cafés bleek 46 procent ontevreden over de snelheid van de verbindingen, terwijl ook daar 45 procent te kampen had met het niet kunnen verbinden met het netwerk. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: