Gratis naar horecavakbeurs BBB Maastricht

2 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Over minder dan een week is het zover en ontmoeten horecavakgenoten elkaar tijdens BBB Maastricht. Maandag 9 tot en met woensdag 11 oktober staat MECC Maastricht weer in het teken van kookwedstrijden, demonstraties, bekende chefs en sommeliers, wijn-spijs-proeverijen, workshops én kun je kennismaken met de diensten en producten van ruim 400 exposanten. BBB Maastricht presenteert een bomvol programma, gepresenteerd in de vier specifieke horecawerelden Food Forest, Variety Valley, Beverage Beach en Folie Culinaire. Een greep uit de vele activiteiten:

Cooking Mania

Bezoek Cooking Mania met kookwedstrijden  voor aanstormende en gevestigde koks, zoals de wedstrijd in samenwerking met de VanDrie Group waar koks uit de black box koken met kalfsvlees (maandag 9 oktober). Op dinsdag 10 oktober vindt onder de vlag van Koppert Cress de wedstrijd New Dutch Cuisine plaats en op woensdag 11 oktober koken Limburgse koks met Limburgse streekproducten, georganiseerd door Meatstreet.

BBB Academy

Op de BBB Academy worden in samenwerking met Leliveld Advocaten, HabetsRoyen en Servicecenter 4Hospitality gratis korte sessies van 20 minuten verzorgd door experts en trendwatchers. Zo zal Food Inspiration sessies verzorgen over food- en drinktrends, hotspots en coole concepten. Andere sessies gaan over hoe je meer rendement krijgt uit je bedrijf, de gevolgen van ziek personeel en de (on)mogelijkheden bij ontslag op staande voet. Ook de voor- en nadelen van payrolling en oproepkrachten komen aan de orde in deze interessante sessies.

Naast een bijzonder interactief beursprogramma, vinden er gedurende het jaar verschillende BBB activiteiten plaats, allemaal gericht op het vergroten van het succes voor horecaondernemers. Zo worden er opleidingen aangeboden door de BBB Academy en kun je je inschrijven voor verschillende kookevenementen, netwerkclubs en inspiratietours. Houd de website in de gaten!

Avondprogramma

Ook na sluitingstijd gaat het BBB programma gewoon door en worden er in het centrum van Maastricht weer verschillende activiteiten en netwerkmomenten op touw gezet. Diverse horecagelegenheden hebben livemuziek, speciale menu’s, een bier-wijntour of kortingsacties. Nieuw dit jaar is de BBB Club Night, een netwerkfeest op dinsdagavond dat in samenwerking met Starthoreca wordt georganiseerd. Een bruisende avond (en nacht!) met live muziek en DJ's in nachtclub Complex in Maastricht. 

Kortom, BBB Maastricht is dit jaar meer dan ooit de moeite waard om af te reizen naar het bourgondische Maastricht.

Zorg dat je erbij bent en registreer je hier. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: