Gratis naar horecavakbeurs BBB Maastricht

2 oktober 2017 | Thijs Jacobs

Over minder dan een week is het zover en ontmoeten horecavakgenoten elkaar tijdens BBB Maastricht. Maandag 9 tot en met woensdag 11 oktober staat MECC Maastricht weer in het teken van kookwedstrijden, demonstraties, bekende chefs en sommeliers, wijn-spijs-proeverijen, workshops én kun je kennismaken met de diensten en producten van ruim 400 exposanten. BBB Maastricht presenteert een bomvol programma, gepresenteerd in de vier specifieke horecawerelden Food Forest, Variety Valley, Beverage Beach en Folie Culinaire. Een greep uit de vele activiteiten:

Cooking Mania

Bezoek Cooking Mania met kookwedstrijden  voor aanstormende en gevestigde koks, zoals de wedstrijd in samenwerking met de VanDrie Group waar koks uit de black box koken met kalfsvlees (maandag 9 oktober). Op dinsdag 10 oktober vindt onder de vlag van Koppert Cress de wedstrijd New Dutch Cuisine plaats en op woensdag 11 oktober koken Limburgse koks met Limburgse streekproducten, georganiseerd door Meatstreet.

BBB Academy

Op de BBB Academy worden in samenwerking met Leliveld Advocaten, HabetsRoyen en Servicecenter 4Hospitality gratis korte sessies van 20 minuten verzorgd door experts en trendwatchers. Zo zal Food Inspiration sessies verzorgen over food- en drinktrends, hotspots en coole concepten. Andere sessies gaan over hoe je meer rendement krijgt uit je bedrijf, de gevolgen van ziek personeel en de (on)mogelijkheden bij ontslag op staande voet. Ook de voor- en nadelen van payrolling en oproepkrachten komen aan de orde in deze interessante sessies.

Naast een bijzonder interactief beursprogramma, vinden er gedurende het jaar verschillende BBB activiteiten plaats, allemaal gericht op het vergroten van het succes voor horecaondernemers. Zo worden er opleidingen aangeboden door de BBB Academy en kun je je inschrijven voor verschillende kookevenementen, netwerkclubs en inspiratietours. Houd de website in de gaten!

Avondprogramma

Ook na sluitingstijd gaat het BBB programma gewoon door en worden er in het centrum van Maastricht weer verschillende activiteiten en netwerkmomenten op touw gezet. Diverse horecagelegenheden hebben livemuziek, speciale menu’s, een bier-wijntour of kortingsacties. Nieuw dit jaar is de BBB Club Night, een netwerkfeest op dinsdagavond dat in samenwerking met Starthoreca wordt georganiseerd. Een bruisende avond (en nacht!) met live muziek en DJ's in nachtclub Complex in Maastricht. 

Kortom, BBB Maastricht is dit jaar meer dan ooit de moeite waard om af te reizen naar het bourgondische Maastricht.

Zorg dat je erbij bent en registreer je hier. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: