FNV Horeca organiseert event voor horecaprofessionals

31 augustus 2018 | Thijs Jacobs

Horecamedewerkers krijgen onvoldoende mogelijkheden om zich (verder) te ontwikkelen in het horecavak. De huidige cao stimuleert werkgevers wel om aandacht te besteden aan de persoonlijke ontwikkeling van hun medewerkers, maar in de praktijk blijkt dat concrete acties uitblijven. FNV Horeca vindt het noodzakelijk dat er meer aandacht komt voor opleiding en ontwikkeling en geeft hier met De Dag van de Horecamedewerker op 24 september concreet invulling aan. Tijdens deze dag kunnen horecaprofessionals inspirerende workshops volgen en hun vakkennis uitbreiden.

Een leven lang ontwikkelen

“Het personeelstekort in de horeca is nog nooit zo groot geweest. Door te bezuinigen op opleiding en ontwikkeling wordt dit probleem niet opgelost en zal het imago van de sector niet verbeteren. Juist nu is het nodig om vakmensen op te leiden. Investeer in een leven lang ontwikkelen, daar hebben zowel medewerker als werkgever profijt van. FNV Horeca zet hierin een eerste stap door het aanbieden van workshops gericht op het horecavak voor horecaprofessionals. Het is uniek dat een vakbond op zo’n grote schaal een leerzaam event voor horecamedewerkers organiseert“, aldus Dick Koerselman, voorzitter FNV Horeca.

Van ’s werelds beste bartender tot wereldkampioen BBQ

Maandag 24 september organiseert FNV Horeca voor de tweede keer De Dag van de Horecamedewerker in de Winkel van Sinkel te Utrecht. Deze dag staat geheel in het teken van de horecaprofessional en de ontwikkeling in hun vak én persoonlijke vaardigheden.

Er worden inspirerende workshops van onder andere ’s werelds beste vrouwelijke bartender Tess Posthumus, wereldkampioen BBQ Whole Hog en BBQ televisieheld Jord Althuizen en gastvrijheidsexpert Wouter Verkerk gegeven. Naast de workshops is er ook een banenmarkt. Horecamedewerkers kunnen daar in contact komen met werkgevers die aandacht hebben voor goed werkgeverschap.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: