Familiezaak KARAF Food & Drinks opent haar deuren

17 juni 2019 | Thijs Jacobs

Utrecht heeft er een nieuwe horecagelegenheid bij: KARAF Food & Drinks aan de Korte Jansstraat. Na meerdere succesvolle restaurants, beginnen eigenaren Fatma en Mustafa Kara deze nieuwe zaak met terras op een prachtige locatie in de Domstad.

Voor Utrechtse horecaliefhebbers is KARAF geen onbekende naam. Het was ook de naam van het restaurant dat Fatma en Mustafa in 2014 hadden elders in de stad. Sinds 1999 hebben zij meerdere succesvolle zaken in Utrecht gehad, waaronder restaurant Het Zuiden, restaurant de Eetkamer, restaurant de Artisjok, restaurant Karaf en als laatste restaurant Loof aan het Domplein.

Loof

Fatma Kara: “Eind vorig jaar is Loof overgenomen door mijn broer en zijn compagnon, omdat we het even rustiger aan wilde doen. Maar als snel begon het weer te kriebelen. Toen het pand aan de Korte Jansstraat beschikbaar kwam, twijfelden we geen moment. Dit was de plek voor KARAF Food & Drinks.”

De sfeervolle inrichting is door Fatma Kara zelf bedacht. Het concept van de zaak is daarnaast net iets anders dan de voorgaande zaken. Fatma: “KARAF Food & Drink is de gehele dag open om te ontbijten, lunchen, borrelen en dineren. Bovendien zijn we nu echt een familiebedrijf, want ook onze kinderen zijn deze keer betrokken bij de onderneming.”

Heerlijk terras

KARAF Food & Drinks is van dinsdag t/m zaterdag geopend vanaf 09.00 uur en op zondag en maandag vanaf 10.00 uur. Gasten kunnen binnen (of buiten op het terras) de hele dag genieten van de lekkerste koffie, cheesecakes van de Cheesecake Factory, Flammkuchen, warme en koude snacks, vers getapte bieren, een mooie wijnselectie en verfrissende cocktails.

KARAF is ook gemakkelijk op te splitsen in aparte ruimtes voor iedere gelegenheid. Zo is het mogelijk om te vergaderen, borrelen en dineren in besloten gezelschap. Meer informatie is te vinden op: www.karaf.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: