Eerste Gin-Tonic-festival van Zuid-Holland: Gin-Tastic

6 februari 2018 | Thijs Jacobs

Tijdens Gin-Tastic op zaterdag 17 en zondag 18 februari staat de gehele Foodboulevard op De Pier in Scheveningen in het teken van Gin-Tonic (G&T). De vijftien beste G&T-experts van verschillende - voornamelijk Nederlandse - Gin-merken zijn van de partij. Zij organiseren workshops en tastings waar bezoekers de lekkerste G&T's proeven, de nieuwste smaken ontdekken en zelf de perfecte Gin-Tonic leren bereiden. 

Live optredens

Op dit eerste G&T-festival van de regio zijn meer dan vijftien verschillende Gin-merken vertegenwoordigd: met V2C, Gin Mare, Fever Tree en Hermit Gin - een local hero die invloeden van de zee in zijn Gin verwerkt. De live optredens van artiesten (o.a. Jayne Bordeaux, Pat Smith & de band Nootmuskaat) en DJ's (o.a. het duo Inferno) op het Pier Podium, en de knusse hangouts op de Foodboulevard, maken het festivalgevoel helemaal compleet.  

Het exacte Gin-Tastic-programma komt een week voor het evenement op social media, prijzen variëren tussen de €3,50 en €6,50. Toegang is gratis.

Over De Pier

De Pier in Scheveningen is al ruim honderd jaar een plek van entertainment en (ont)spanning. De Pier is 365 dagen per jaar gratis toegankelijk en is met jaarlijks meer dan 2,5 miljoen bezoekers een van de grootste toeristische attracties van Nederland. De overdekte Foodboulevard biedt onderdak aan een diversiteit aan Food & Beverage ondernemers, retailconcepten en knusse hang-outs. Voor kinderen is er een Play & Bounce om te ontdekken. Het Pier Podium, halverwege de Foodboulevard, is elke weekenddag van 14-18 uur hét decor van een afwisselende programmering: iedere zaterdag neemt een DJ het Pier Podium over en iedere zondag treedt een live band op. Aan het einde van de Foodboulevard bevindt zich Het Zuidereiland, met de Pier Offices bestaande uit vergaderruimtes en flexwerkplekken.

Op Het Toreneiland zijn de toren met Bungy Jump Holland en de start van de 380 meter lange Zipline te vinden. Dit is ook het eiland waar de vijf spectaculaire en hoogwaardige Pier Suites zich bevinden. Het 36 gondels tellende Reuzenrad staat op Het Reuzenradeiland.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Alles heeft een einde en een worst wel twee

De avondschemering is ingevallen. De sfeer in het café is als een glas bockbier. Verwarmend en rijk, maar tegelijkertijd ook fris en monter. Er ligt niets zwaar op de maag. Hoewel dat makkelijk ook anders zou kunnen, maar dat past niet bij ons team. We zijn types van handen uit de mouwen, bli ...

Internationaal Coronacrisis
Ook België sluit de horeca

Ook in België moeten cafés en restaurants vanaf vandaag (maandag) vier weken de deuren sluiten. De Belgen gaan zelfs iets verder dan wij, want er gaat een avondklok gelden van middernacht tot 05.00 uur 's ochtends. In België is thuiswerken weer de standaard en worden ook de soci ...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Horecaondernemers vechten sluiting van de horeca aan bij de rechter

De door het kabinet opgelegde sluiting van de horeca wordt door de Haagse bodega De Posthoorn aangevochten middels een een kort geding aan tegen de Nederlandse staat. Dinsdag komt de zaak voor de rechter en inmiddels hebben zich veel horecazaken bij het intiatief aangesloten, zo verklaart horecaonde ...

KHN Coronacrisis
Robèr Willemsen (KHN) reageert op video die hij maakte in zijn café

Robèr Willemsen is niet alleen voorzitter van KHN, maar ook caféondernemer. Dat is in deze tijden soms lastig te verenigen. Willemsen deelde zelf een video vanuit zijn café (de Rotterdamse horecazaak Proeflokaal De Pui), waarin veel gezelligheid te zien is op de avond voor de ge ...

Branded Content Nice 'n Easy
''Brood dat je wilt ontdekken''

Met PUR PAIN brengt de Vlaamse Biobakkerij De Trog ambachtelijke, pure en 100% biologische broodproducten tot bij de Food professional. De bakkerij uit Ieper in België heeft zich weten uit te bouwen tot een ware trendsetter in de Belgische voedingssector. Eten verbindt mensen en culturen, broo ...

Bier
Reclamecode voor alcoholvrij en –arm bier ingevoerd

Vandaag is de Reclamecode voor Alcoholvrij en -Arm Bier (RvAAB) in werking getreden. In de code is o.a. vastgelegd dat reclame voor alcoholvrij en -arm bier niet gericht mag worden op jongeren onder de 18 jaar en dat reclame voor alcoholarm bier niet gericht mag worden op zwangere vrouwen en op acti ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: