Eerste Popsicle Bar in Nederland

17 maart 2016 |
Eerste Popsicle Bar in Nederland<

Gisteren opende de eerste Popsicle Bar in Nederland de deuren: IJsmanschap. Het concept, door ondernemer Martijn Doets opgepikt vanuit Amerika, is
simpel; ambachtelijk ijs op een stokje. Met smaken als Champagne-framboos, Marsala met gepocheerde vijgen en Vietnamese Iced Coffee op de ijskaart, tilt hij de huidige ijscultuur naar een hoger niveau. Voeg daar heerlijke koffie en een urban uitstraling aan toe en een nieuwe hotspot in Amsterdam West is geboren.

Alle ijsjes handgemaakt
IJs op een stokje kennen we wel, maar bij IJsmanschap worden alle ijsjes handgemaakt, zonder rare toevoegingen. De popsicles kunnen gecustomised worden met chocolade topping en praline van vers geroosterde amandel- of hazelnootjes. Omdat het ijs handgemaakt wordt, kan ijsmaker Martijn zijn fantasie de vrije loop laten. "Maar niet alle ijsjes zijn zo exotisch hoor! Ik probeer wel een stap verder te gaan met mijn smaken en vind het fantastisch om nieuwe dingen uit te proberen.Smaak en beleving staan centraal, jezelf echt verwennen", aldus Martijn Doets.



Ondernemen en koken
IJsmanschap is de eerste onderneming van 'foodie' Martijn, die hiervoor actief was in de financiële dienstverlening. "Ik heb altijd de ambitie gehad om mijn eigen onderneming te starten en ik ben ontzettend blij dat ik eindelijk deze stap heb kunnen zetten. Ik heb de overtuiging dat je iets moet doen wat dicht bij je passie ligt. In mijn geval ondernemen en koken. Het idee voor IJsmanschap was geboren."

Bijna iedere dag open
Gisteren vond de officiële opening van de Popsicle Bar plaats, die vanaf nu elke dag van de week (behalve op dinsdag) geopend is. In het hoogseizoen zijn ze elke dag open. Je vindt IJsmanschap aan de Van Spilbergenstraat, tussen de Postjesweg en het Rembrandtpark. Houd De Baarsjes goed in de gaten! De potentie en groeiende populariteit van het stadsdeel wordt met de komst van deze nieuwe hotspot nog maar eens goed benadrukt.

Lot Sixty One Roasters
IJsmanschap onderscheidt zich niet alleen door het bijzondere ijs, maar ook door hun samenwerking met Lot Sixty One Roasters, een koffielabel dat door velen gezien wordt als een van de beste in Amsterdam. Zij kopen hun koffiebonen direct in bij de boeren zelf en branden dagelijks de bonen in hun vestiging aan de Kinkerstraat.
Op dit moment werken de twee jonge bedrijven hard aan het ontwikkelen van een popsicle gebaseerd op de koffie van Lot Sixty One, die binnenkort bij al hun vestigingen verkrijgbaar zal zijn.



Voor alle informatie over IJsmanschap bezoek hun website: www.ijsmanschap.nl
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: