Eerste Popsicle Bar in Nederland

17 maart 2016 |
Eerste Popsicle Bar in Nederland<

Gisteren opende de eerste Popsicle Bar in Nederland de deuren: IJsmanschap. Het concept, door ondernemer Martijn Doets opgepikt vanuit Amerika, is
simpel; ambachtelijk ijs op een stokje. Met smaken als Champagne-framboos, Marsala met gepocheerde vijgen en Vietnamese Iced Coffee op de ijskaart, tilt hij de huidige ijscultuur naar een hoger niveau. Voeg daar heerlijke koffie en een urban uitstraling aan toe en een nieuwe hotspot in Amsterdam West is geboren.

Alle ijsjes handgemaakt
IJs op een stokje kennen we wel, maar bij IJsmanschap worden alle ijsjes handgemaakt, zonder rare toevoegingen. De popsicles kunnen gecustomised worden met chocolade topping en praline van vers geroosterde amandel- of hazelnootjes. Omdat het ijs handgemaakt wordt, kan ijsmaker Martijn zijn fantasie de vrije loop laten. "Maar niet alle ijsjes zijn zo exotisch hoor! Ik probeer wel een stap verder te gaan met mijn smaken en vind het fantastisch om nieuwe dingen uit te proberen.Smaak en beleving staan centraal, jezelf echt verwennen", aldus Martijn Doets.



Ondernemen en koken
IJsmanschap is de eerste onderneming van 'foodie' Martijn, die hiervoor actief was in de financiële dienstverlening. "Ik heb altijd de ambitie gehad om mijn eigen onderneming te starten en ik ben ontzettend blij dat ik eindelijk deze stap heb kunnen zetten. Ik heb de overtuiging dat je iets moet doen wat dicht bij je passie ligt. In mijn geval ondernemen en koken. Het idee voor IJsmanschap was geboren."

Bijna iedere dag open
Gisteren vond de officiële opening van de Popsicle Bar plaats, die vanaf nu elke dag van de week (behalve op dinsdag) geopend is. In het hoogseizoen zijn ze elke dag open. Je vindt IJsmanschap aan de Van Spilbergenstraat, tussen de Postjesweg en het Rembrandtpark. Houd De Baarsjes goed in de gaten! De potentie en groeiende populariteit van het stadsdeel wordt met de komst van deze nieuwe hotspot nog maar eens goed benadrukt.

Lot Sixty One Roasters
IJsmanschap onderscheidt zich niet alleen door het bijzondere ijs, maar ook door hun samenwerking met Lot Sixty One Roasters, een koffielabel dat door velen gezien wordt als een van de beste in Amsterdam. Zij kopen hun koffiebonen direct in bij de boeren zelf en branden dagelijks de bonen in hun vestiging aan de Kinkerstraat.
Op dit moment werken de twee jonge bedrijven hard aan het ontwikkelen van een popsicle gebaseerd op de koffie van Lot Sixty One, die binnenkort bij al hun vestigingen verkrijgbaar zal zijn.



Voor alle informatie over IJsmanschap bezoek hun website: www.ijsmanschap.nl
Thijs Jacobs

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca
Monique van Gevelt: gaat het nu echt zo goed met de horeca?

Als ik de berichten in de media lees, zit de horeca in zijn gloriejaren. De omzet plust, kwartaal na kwartaal, en de bomen schijnen tot in de hemel te groeien. De cijfers van het CBS zijn dan ook lovend. Na de harde klap van 2008 zit de horeca ondertussen op het hoogst gemeten omzetniveau ooit. D...

Events Achtergronden
Groot succes voor horecavakbeurs HorecaEvenTT

De elfde editie van de horecavakbeurs HorecaEvenTT, die van 5 tot en met 7 februari in Assen werd gehouden, is op alle fronten een groot succes geweest. De beurs noteerde een bezoekersrecord – vooral op de maandag was het gigantisch druk – een deelnemersrecord en een beursoppervlakte die...

Regelgeving KHN
KHN stuurt brandbrief naar staatssecretaris VWS over verbod rookruimten in de horeca

De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent kort gezegd dat, op basis van een WHO-verdrag, rookruimten in horeca-inrichtingen niet langer zijn toegestaan. Dat zorgt voor grote onrust bij veel horecaondernemers, want de uitspraak heeft grote impact op de gastvrijheid e...

Events Wijn
Wijntrainingen bij de Horeca Academie

Vanaf maart 2018 kan je op de Horeca Academie een wijntraining volgen. De Horeca Academie slaat hiervoor de handen in één met de WTOL Academy (Wijntraining Online). Het aanbod bestaat uit een basistraining en een training voor gevorderden. De vraag naar een goede wijntraining is altijd...

Interview KHN
De strijd tussen KHN en de marktleiders

In deze serie bespreekt De Restaurantkrant de hete hangijzers in de veranderlijke wereld van de horeca. In de eerste aflevering; de groeiende macht van Thuisbezorgd, IENS en Booking. De Koninklijke Horeca Nederland zet zich als brancheorganisatie in om een zo eerlijk mogelijk speelveld voor de hore...

Regelgeving
KHN noemt verbanning rookruimtes dramatisch

Horecabedrijven mogen geen aparte ruimte meer hebben voor rokers. Dat heeft het gerechtshof in Den Haag vandaag, dinsdag 13 februari 2018, bepaald. De uitspraak is dramatisch voor horecabedrijven met een rookruimte. Rookverbod Sinds 1 juli 2008 geldt in de horeca een rookverbod. Voor speciaal ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: