Eerste landelijke open dag voor de horeca op 21 mei 2019

7 januari 2019 | Thijs Jacobs

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakte vandaag – tijdens de start van de vakbeurs Horecava – bekend dat zij samen met de Nationale Horecadag de eerste landelijke open dag organiseert voor de horeca. Doel is om er samen voor te zorgen dat zoveel mogelijk horecaondernemers op 21 mei 2019 hun deuren openen voor studenten, afgestudeerden, werkzoekenden en bestaande horecamedewerkers. Zo werken we samen aan een positief imago van de horeca als werkgever en stimuleren we mensen om in onze branche te gaan of blijven werken.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Veel horecaondernemers zoeken extra medewerkers of hebben openstaande vacatures. Daarom is het belangrijk dat we zoveel mogelijk mensen letterlijk een kijkje in onze keuken geven. Ik roep daarom alle horecaondernemers op om mee te doen aan deze open dag en een activiteit te organiseren waar geïnteresseerden aan mee kunnen doen. Dan zorgen we ervoor dat mensen zien hoe leuk en aantrekkelijk het werken in de horeca is. En welke carrièremogelijkheden er bij veel bedrijven zijn. Met deze open dag werken we aan een structurele imagoverbetering van onze branche en daar hebben we de hele horeca bij nodig.”

KHN als partner

Initiatiefnemer van de Nationale Horecadag Lennart Maas: “Ik ben hotelmanager in Amsterdam en  ben met dit initiatief gestart omdat ik het belangrijk vindt dat we gezamenlijk laten zien wat werken in de horeca inhoudt. Dat moeten we als horeca met z’n allen doen. KHN is daarom voor mij de perfecte partner. Samen gaan we ervoor zorgen dat mensen in heel Nederland de horeca kunnen ontmoeten:  van studenten, bestaande horecamedewerkers, afgestudeerden en gezinnen. Ze kunnen deelnemen aan allerlei verschillende activiteiten georganiseerd door de horecabedrijven zelf, zoals een kookworkshop, een rondleiding of een meet & greet met een chef-kok. Onze slogan voor deze open dag is: ‘Ontmoet de horeca’ en daar gaat het ook echt om. Iedereen is 21 mei a.s. welkom!”

Over de Nationale Horecadag

Nationale Horecadag is het grootste samenwerkingsverband tussen Nederlandse horeca instanties, verenigingen, netwerk clubs en hotelscholen, die met gezamenlijke inzet streven naar het verbeteren van het imago van de Nederlandse horeca, om hiermee op de lange termijn de personeelsschaarste te verkleinen. Naast imagoverbetering heeft Nationale Horecadag als doel: het verbinden van verschillende horecainstanties om onderlinge samenwerking te stimuleren, horecagelegenheden een additioneel online platform te bieden om hun bereik naar werkzoekenden te vergroten en hotelscholen en horecabedrijven dichter bij elkaar te brengen om zo de instroom van stagiaires en afgestudeerden te verhogen.

Meer informatie

Kijk op nationalehorecadag.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken wil 15 procent minder water verbruiken

Heineken ambieert om zijn watergebruik in waterarme regio's zoals spanje en Ethiopië met 15 procent omlaag te brengen, voor minder waterschaarse regio's streven zij naar tien procent. Niet alleen dat maar ze willen ook duurzamer handelen door middel van het hergebruik van afvalwater, he...

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: