Eerste landelijke open dag voor de horeca op 21 mei 2019

7 januari 2019 | Thijs Jacobs

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakte vandaag – tijdens de start van de vakbeurs Horecava – bekend dat zij samen met de Nationale Horecadag de eerste landelijke open dag organiseert voor de horeca. Doel is om er samen voor te zorgen dat zoveel mogelijk horecaondernemers op 21 mei 2019 hun deuren openen voor studenten, afgestudeerden, werkzoekenden en bestaande horecamedewerkers. Zo werken we samen aan een positief imago van de horeca als werkgever en stimuleren we mensen om in onze branche te gaan of blijven werken.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Veel horecaondernemers zoeken extra medewerkers of hebben openstaande vacatures. Daarom is het belangrijk dat we zoveel mogelijk mensen letterlijk een kijkje in onze keuken geven. Ik roep daarom alle horecaondernemers op om mee te doen aan deze open dag en een activiteit te organiseren waar geïnteresseerden aan mee kunnen doen. Dan zorgen we ervoor dat mensen zien hoe leuk en aantrekkelijk het werken in de horeca is. En welke carrièremogelijkheden er bij veel bedrijven zijn. Met deze open dag werken we aan een structurele imagoverbetering van onze branche en daar hebben we de hele horeca bij nodig.”

KHN als partner

Initiatiefnemer van de Nationale Horecadag Lennart Maas: “Ik ben hotelmanager in Amsterdam en  ben met dit initiatief gestart omdat ik het belangrijk vindt dat we gezamenlijk laten zien wat werken in de horeca inhoudt. Dat moeten we als horeca met z’n allen doen. KHN is daarom voor mij de perfecte partner. Samen gaan we ervoor zorgen dat mensen in heel Nederland de horeca kunnen ontmoeten:  van studenten, bestaande horecamedewerkers, afgestudeerden en gezinnen. Ze kunnen deelnemen aan allerlei verschillende activiteiten georganiseerd door de horecabedrijven zelf, zoals een kookworkshop, een rondleiding of een meet & greet met een chef-kok. Onze slogan voor deze open dag is: ‘Ontmoet de horeca’ en daar gaat het ook echt om. Iedereen is 21 mei a.s. welkom!”

Over de Nationale Horecadag

Nationale Horecadag is het grootste samenwerkingsverband tussen Nederlandse horeca instanties, verenigingen, netwerk clubs en hotelscholen, die met gezamenlijke inzet streven naar het verbeteren van het imago van de Nederlandse horeca, om hiermee op de lange termijn de personeelsschaarste te verkleinen. Naast imagoverbetering heeft Nationale Horecadag als doel: het verbinden van verschillende horecainstanties om onderlinge samenwerking te stimuleren, horecagelegenheden een additioneel online platform te bieden om hun bereik naar werkzoekenden te vergroten en hotelscholen en horecabedrijven dichter bij elkaar te brengen om zo de instroom van stagiaires en afgestudeerden te verhogen.

Meer informatie

Kijk op nationalehorecadag.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: