Eerste landelijke open dag voor de horeca op 21 mei 2019

7 januari 2019 | Thijs Jacobs

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakte vandaag – tijdens de start van de vakbeurs Horecava – bekend dat zij samen met de Nationale Horecadag de eerste landelijke open dag organiseert voor de horeca. Doel is om er samen voor te zorgen dat zoveel mogelijk horecaondernemers op 21 mei 2019 hun deuren openen voor studenten, afgestudeerden, werkzoekenden en bestaande horecamedewerkers. Zo werken we samen aan een positief imago van de horeca als werkgever en stimuleren we mensen om in onze branche te gaan of blijven werken.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “Veel horecaondernemers zoeken extra medewerkers of hebben openstaande vacatures. Daarom is het belangrijk dat we zoveel mogelijk mensen letterlijk een kijkje in onze keuken geven. Ik roep daarom alle horecaondernemers op om mee te doen aan deze open dag en een activiteit te organiseren waar geïnteresseerden aan mee kunnen doen. Dan zorgen we ervoor dat mensen zien hoe leuk en aantrekkelijk het werken in de horeca is. En welke carrièremogelijkheden er bij veel bedrijven zijn. Met deze open dag werken we aan een structurele imagoverbetering van onze branche en daar hebben we de hele horeca bij nodig.”

KHN als partner

Initiatiefnemer van de Nationale Horecadag Lennart Maas: “Ik ben hotelmanager in Amsterdam en  ben met dit initiatief gestart omdat ik het belangrijk vindt dat we gezamenlijk laten zien wat werken in de horeca inhoudt. Dat moeten we als horeca met z’n allen doen. KHN is daarom voor mij de perfecte partner. Samen gaan we ervoor zorgen dat mensen in heel Nederland de horeca kunnen ontmoeten:  van studenten, bestaande horecamedewerkers, afgestudeerden en gezinnen. Ze kunnen deelnemen aan allerlei verschillende activiteiten georganiseerd door de horecabedrijven zelf, zoals een kookworkshop, een rondleiding of een meet & greet met een chef-kok. Onze slogan voor deze open dag is: ‘Ontmoet de horeca’ en daar gaat het ook echt om. Iedereen is 21 mei a.s. welkom!”

Over de Nationale Horecadag

Nationale Horecadag is het grootste samenwerkingsverband tussen Nederlandse horeca instanties, verenigingen, netwerk clubs en hotelscholen, die met gezamenlijke inzet streven naar het verbeteren van het imago van de Nederlandse horeca, om hiermee op de lange termijn de personeelsschaarste te verkleinen. Naast imagoverbetering heeft Nationale Horecadag als doel: het verbinden van verschillende horecainstanties om onderlinge samenwerking te stimuleren, horecagelegenheden een additioneel online platform te bieden om hun bereik naar werkzoekenden te vergroten en hotelscholen en horecabedrijven dichter bij elkaar te brengen om zo de instroom van stagiaires en afgestudeerden te verhogen.

Meer informatie

Kijk op nationalehorecadag.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends Bier
Onderzoek: Dit zijn de huidige biertrends

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Restaurants proppen zich vol

Niet alleen in Amsterdam, maar ook in bijna alle andere drukke toeristensteden zijn ze niet te missen: proppers. Medewerkers van de horecagelegenheid benaderen voorbijgangers en proberen hen te verleiden om hun zaak binnen te gaan. Een gratis drankje of een 3-gangen deal, de proppers halen alles uit...

Opening
Albron sluit overeenkomst voor de horeca in Fashion Outlet Zevenaar

Ontwikkelingscombinatie FOZ BV (een samenwerking van Veluwezoom Verkerk Vastgoedontwikkeling en Stable International) en foodservice organisatie Albron zijn op 4 juli 2019 een partnership aangegaan, voor de horeca-exploitatie van een groot deel van de units bestemd voor horeca in Fashion Outlet Zeve...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: