Dit is het beste bier van Nederland

14 mei 2020 | Redactie

Tijdens een live stream op facebook is de Mitra Award het Beste Bier van Nederland 2020 bekend gemaakt. Als overall winnaar van de zesde editie van de Dutch Beer Challenge is Stadsbrouwerij Eindhoven de gelukkige met hun bier ‘150 Watt’. Dit bier won de gouden medaille in de categorie ‘zwaar donker’ en was van alle gouden medailles dit jaar het bier met de meeste punten. 150 Watt mag zich een jaar lang ‘het Beste Bier van Nederland’ noemen.

Eind februari sprak De CaféKrant uitgebreid met Peer Wolfs, bedrijfsleider van 100 Watt, het café naast de stadsbrouwerij. Lees het interview hier.

Normaal gesproken zou de prestigieuze prijs de Mitra Award het Beste Bier van Nederland 2020 bekend gemaakt zijn tijdens de opening van de 9e editie van de Week van het Nederlandse Bier op 14 mei. Aangezien de Week van het Nederlandse Bier vanwege de corona-crisis vooralsnog verplaatst is naar oktober, vond de bekendmaking dit jaar plaats via een live stream. Marco Philipsen, algemeen directeur van Mitra Drankenspeciaalzaken en hoofdsponsor van de Dutch Beer Challenge, maakte de winnaar via facebook bekend, samen met Fedor Vogel, voorzitter van de stichting Dutch Beer Challenge. De prijs, het bijbehorende houten beeld, zal wanneer de mogelijkheid zich voordoet worden overhandigd aan de brouwers van Stadsbrouwerij Eindhoven. Dit zal gebeuren tijdens de prijsceremonie waarop alle medailles en oorkondes worden overhandigd aan de winnaars van de Dutch Beer Challenge 2020. Op dit moment is een datum voor dat evenement nog niet geprikt vanwege de beperkingen rond de corona-crisis.

81 winnende bieren

Op woensdag 11 maart 2020 vond in Rotterdam de zesde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ plaats. 91 Nederlandse brouwerijen hebben gezamenlijk 400 bieren ingestuurd om deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. Vanwege de corona-crisis vond de prijsuitreiking dit jaar ook via een livestream plaats op 2 april jl. Aan de 46 winnende brouwerijen werden in totaal 25 gouden, 26 zilveren en 30 bronzen medailles toegekend, bij elkaar dit jaar dus 81 winnende bieren.

Over de Dutch Beer Challenge

De Dutch Beer Challenge is een initiatief van de Stichting Dutch Beer Challenge (DBC) en bestaat uit:

 

Fedor Vogel (Bier! magazine / Birdy Publishing), voorzitter
Rick Kempen (Bier&cO), secretaris
Marco Philipsen (Mitra), penningmeester
Henri Reuchlin (Bierburo)
Luc de Raedemaeker en Thomas Costenoble (BeComEv, organisator van o.a. www.brusselsbeerchallenge.com).

 

De Dutch Beer Challenge wordt in opdracht van de stichting op volstrekt onafhankelijke wijze georganiseerd door BeComEv, welke de wedstrijdleiding in handen heeft. Zie voor informatie de website www.dutchbeerchallenge.nl

De initiatiefnemers en organisatie van de Dutch Beer Challenge hebben de volgende doelstellingen met deze wedstrijd:

1.     De promotie van de Nederlandse biercultuur;
2.     Het organiseren van een faire en professionele wedstrijd onder de Nederlandse brouwers;
3.     Het bieden van een kwaliteitslabel aan de bierconsument;
4.     Het bieden van een sterk marketinginstrument aan de deelnemende brouwers.
Zie voor informatie de website www.dutchbeerchallenge.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Nice 'n Easy
Convenience: van café tot 'dark kitchen' en sterrenrestaurant

Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We benaderden verschillende chefs die in uiteenlopende restaurants werken en zij vertellen je meer over hoe zij werken. Peter Postma is chef-kok en m...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Columns
Column: Het kanten randje van gastvrijheid

“Ah! Ge zijt nen nieuwe zeker, van hier verderop?” zei de man met een vrolijk gezicht tegen me. Ik stond me te vergapen aan de enorme hoeveelheid soorten bier, dat had ik nog nooit gezien. Allemaal verschillende flesjes, met kleurrijke etiketten. De ene nog mooier dan de andere. Het had ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: